b’Twin RockRider 8.1 (2010)

b’Twin, brand-ul lanțului de magazine Decathlon, a căpătat notorietate în ultimii ani datorită bicicletelor cu prețuri modeste raportate la echipare. Bicicleta b’Twin RockRider 8.1 nu se numără printre cele mai ieftine modele ale retailer-ului francez, în schimb tratează cu spatele concurența când vine vorba de raportul echipare/preț. Reușește Rockrider 8.1 să facă o figură bună și pe traseu, nu doar pe eticheta prețului din magazin?

Am primit la test de la Decathlon, Rockrider 8.1 versiunea 2010. Față de versiunea 2011, au fost înlocuite frânele (cu Elixir 3 deoarece Juicy au dispărut din gama Avid) și furca (cu Recon TK, deoarece Tora a dispărut din gama RockShox), iar modelul 2012 nu este momentan disponibil. În rest, toate componentele au rămas neschimbate.

Cadrul

Dacă sunt nevoit să folosesc un singur cuvânt pentru a descrie cadrului lui Rockrider 8.1, acesta este solid. Poate un pic prea solid! Cei de la b’Twin au creat un cadru cu unghiuri plăcute, care nu sunt neapărat axate pe agilitate ci mai degrabă pe stabilitate. Țevile nu sunt foarte groase în schimb forma acestora, trapezoidală pentru cea de sus, eliptică pentru cea de jos și dreptunghiulară (aplatizate în partea de jos) pentru cele din spate respiră soliditate. Iar dacă toate acestea nu erau suficiente, cei de la b’Twin au sudat nu unul, ci două segmente menite să ranforseze cadrul în zona headtube-ului. Un segment este sudat sub toptube, la joncțiunea cu țeava inferioară și încă una sub downtube. Acum îmi este și mie clar că orice ai încerca să întreprinzi cu această bicicletă, poți fi sigur că vei distruge mai întâi toate componentele, ca apoi să termini eventual cu cadrul. Aceasta construcție atrage după sine un dezavantaj, greutatea cadrului lui Rockrider 8.1 fiind mai mare.

Vopseaua este în regulă, de calitate, asemenea sudurilor. Poate că țara de asamblare a bicicletei, Portugalia, reprezintă un garant al calității, deși cadrul cu siguranță nu-și are rădăcinile din Peninsula Iberică. Sub cadru se află o protecție împotriva pietrelor ce pot fi aruncate de roata din față. Pentru un cadru din aluminiu, nu este strict necesar, astfel de protecții fiind utilizate preponderent pentru cadrele din carbon, dar intenția este de apreciat.

Cadrul te poziționează pe bicicletă sportiv, fără a avea pretenții de racing. Cu toate acestea, bicicleta este foarte controlabilă și stabilă pe viraje, uneori chiar și pe cele cu unghi mic, abordate în viteză.În partea din spate, bascula este protejată de lanț printr-un material textil de dimensiuni generoase, astfel încât în momentul în care vei vinde bicicleta, aceasta nu va avea urme de exploatare în acea zonă. Rămânând în aceeași zonă posterioară, vreau să amintesc și de urechile solide dar masive ale cadrulu.

Cablurile trase pe deasupra țevii superioare au dezavantajul că îți pot incomoda accesul pe bicicletă și în plus, din punctul meu de vedere, sunt inestetice. Din punct de vedere practic, două bidoane de apă pot ocupa locul pe cadru, ceea ce este în regulă.

Aspectul rămâne o chestiune de gust iar verdictul îți revine în totalitate. Tot ce mai vreau să precizez în legătură cu cadru este prezența sticker-ului pe țeava superioară care te anunță că este absolut necesar să porți o cască atunci când pedalezi, care mai în gulmă, mai în serios, a reușit să-mi atragă atenția. Bineînțeles, pe principiul că producătorului îi pasă de viața mea.

Echipare

Pentru 3.139 de lei, primești un sistem de transmisie compus din schimbătoare și manete Sram X.7, un angrenaj Shimano Deore Hollowtech II, frâne Avid Juicy 3 iar lista poate continua. Adică vorbim de o echipare pe care bicicletele concurente o oferă la modelele de peste 4.000 de lei. O adevărată economie dacă stai să pui în balanță avantajele.

Mi-a plăcut că francezii au optat pentru un ghidon lat, de 660 mm în dotarea lui Rockrider 8.1. Oferă control bun pe traseu dar și încredere atunci când trebuie să te avânți cu putere.

Furca, Rock Shox Tora SL cu compresie pe arc, oferă în limita a 100 de mm reprize de amortizor decente, dar consider că ar fi meritat un model mai sus plasat în gamă. Știu, este o chestiune de costuri, dar aceasta este veriga lipsă care ar fi reușit să facă din Rockrider 8.1 o ofertă cu adevărat imbatabilă. Comanda pentru blocarea furcii se află pe partea stângă a ghidonului și este relativ ușor de accesat.

Frânele Juicy 3, deși sunt un model vechi și nu vor mai fi oferite pe noul model, sunt foarte potente. Gândește-te doar la faptul că unii rideri le utilizează la downhill, bineînțeles cu discuri mari de 203 mm. Rockrider 8.1 este dotat cu discuri de 160 mm, mai mult decât suficiente pentru cursele de Cross Country sau pentru potecile de munte.

Una dintre componentele de marcă ale anului, prezentă și pe candidatul nostru, este angrenajul Shimano Deore. Utilizează tehnologia Hollowtech II cu ax gol și brațe goale iar greutatea este acceptabilă. Finisajele acestuia se ridică de asemenea la înălțime.

Mai sunt de lăudat și manetele schimbătoarelor (shiftere) Sram X.7, cu padele inferioare realizate din aluminiu. Foarte plăcute la atingere și precise în schimbări, acestea se integrează bine cu sistemul de transmisie 3 x 9 (foi x pinioane) al bicicletei.

Anvelopele provin de la Michelin, modelul RaceR în formatul 26 x 2.0. Nu ies în evidență cu nimic, ba mai mult, nu oferă o viteză de rulare prea bună și nici aderență pe macadam sau trasee umede. Pe potecile de pământ, poți aborda cu încredere virajele în viteză, deoarece Michelin-urile se țin bine, cu condiția ca terenul pe care rulezi să fie uscat. Tot în extrema componentelor care nu m-au încântat se numără șaua și manșoanele, care nu oferă confortul pe care-l așteptam. Capitolul roți este reprezentat și de jantele din aluminiu duble, ce poartă denumirea de Rockrider. Acestea sunt defapt produse de Rigida, deci prin definiție, un produs decent. Nu cunosc proveniența butucilor, dar indicativul JT D041 nu-mi inspiră prea multă încredere. Nici finisajele acestora nu se ridică la pretențiile bicicletei.

Concluzie

Dacă te numeri printre persoanele pentru care brand-ul nu joacă absolut niciun rol, aceasta este alterantiva pentru tine. Echiparea este greu de bătut de către orice concurent premium sau mass market. Prețul bicicletei este de asemenea mai mult decât acceptabil, depășind cu puțin pragul psihologic de 3.000 de lei. Pentru această sumă obții o bicicletă capabilă să te poarte pe trasee de Cross Country, chiar și în competiții de gen, cu o greutate de 13.3 kg în dimensiunea M. Potențialul de tuning este destul de mare, doar înlocuirea furcii sau a pedalelor reușind să mai scadă câteva sute de grame bune.

Greutatea cadrului putea fi redusă prin renunțarea la construcția mai mult decât solidă. Alte cadre concurente nu mizează pe ranforsări suplimentare și sunt cel puțin la fel de durabile. De asemenea, nici unele componente nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor, dar prețul… prețul nu lasă loc niciunui alt comentariu.

Video:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Am cumparat si eu aceasta bicicleta de la un shop SH. Se prezinta destul de bine, singurele piese care trebuiesc schimbate, dupa cum mi-a precizat vanzatorul sunt lantul si pinioanele.

    Mentionez ca pinioanele actuale sunt in numar de 9. Echiparea de frane e Avid Juicy hidraulice iar furca Rockshox Recon SIlver TK.

    Imi puteti sugera dumneavoastra o caseta de pinioane bune si un lant? Am un buget de 300~350 Lei pentru ambele.

    Va multumesc

  • Buna ziua.
    Dintre b’Twin RockRider 8.1 (2011) si Ram HT 2.2 (2012) ce imi recomandati? Dupa ce am citit articolul si am facut comparatia intre cele 2 eu inclin spre prima justificandu-se in totalitate diferenta mica de pret, dar totusi nu sunt sigur de aceea va ve parerea .Multumesc

  • Butucii JT sunt Joytech, fiind modul in care ii noteaza cei de la Decathlon pe rotile marca proprie (rockrider).

  • O greșeală pentru care-mi cer scuze: modelul 2011 este dotată cu Avid Elixir 3... nu R cum am spus inițial.

  • Bicicleta este extrem de bună. Totul merge perfect, eu unul sunt mulțumit. Trebuie să menționez următoarele lucruri:
    - prețul pt. modelul 2010 este mai mic. Dacă-l mai găsiți în magazin este de 2.300 de lei, eu atât am dat pe bicicletă anul trecut. 3.100 este prețul modelului 2011, care vine în plus cu furcă Rock Shox Recon Tk Silver și frâne Avid Elixir R. Eu personal am avut noroc când am luat bicicleta pentru că a venit cu furca de pe modelul 2011 (din câte mi-a spus tipul de la magazin, unele biciclete model 2010 au fost echipate cu acea furcă). Așadar modelul 2010 costă, dacă mai se află pe stocul magazinelor, 2.300 de lei. Din acest punct de vedere concurența nu mai are ce comenta... 3.100 este noul model!

    - ,,Dacă te numeri printre persoanele pentru care brand-ul nu joacă absolut niciun rol, aceasta este alterantiva pentru tine." ... nu știu de ce, dar multă lume vede b'Twin-ul în termeni mai puțini favorabili decât, spre exemplu, mult prea promovatul brand CUBE. b'Twin-ul este un brand mult mai vechi. Au o tradiție ce datează de peste 25 de ani în domeniul ciclismului sportiv/ recreațional.

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma