O bicicletă cu poveste sau o bicicletă de fițe? Biomega Boston 8 are un pic din fiecare și mai mult decât atât, își are rădăcinile în Danemarca. Așadar, vine cu o recomandare fermă de la un producător ce provine într-o țară populată de un număr impresionant de bicicliști.
Dacă se întâmplă să te afli în căutarea unei biciclete pliabile „altfel”, aceasta este cea care ar putea să-ți atragă interesul. O poți utiliza pentru deplasările rapide prin oraș, aceasta având dimensiuni relativ compacte. Deci te poți strecura cu ușurință prin trafic iar dacă nu mai faci față aglomerației, o poți compactiza rapid și poți alege metroul. Deși odată ce începi să pedalezi pe Boston 8 cu siguranță nu-ți vei mai dori să cobori în subteran.
Un element marcant al designului este defapt lipsa țevii inferioare a cadrului, care a fost înlocuită de antifurt. Ceea ce vezi tu la baza cadrului bicicletei sunt defapt două sârme împletite și foarte groase care tensionează cadrul. Dacă respectivul hoț le taie, nu va putea ajunge prea departe cu bicicleta, deoarece structura cadrului va ceda iar hoțul se va trezi cu o fisură în toată regula, undeva lângă balamaua pentru pliere. Ce-i drept, sistemul este cu dus și întors, deoarece punându-mă în postura unui posesor al acestei biciclete, îmi imaginez că poate mai există o foarte mică șansă s-o găsesc duminica în târg. Mai bine decât aș găsi-o fără suflare, abandonată undeva pe o stradă cu roțile și cu câteva componente lipsă.
Pentru a putea lega bicicleta cu ajutorul antifurtului, va trebui s-o pliezi ca apoi să desfaci cablurile de jos cu ajutorul unei chei și s-o legi de un obiect solid. Dar să vedem în continuare ce ne oferă Biomega Boston pentru aproximativ 5.500 de lei, un buget nu foarte mic pentru o bicicletă de oraș.
Cadru/Aspect
Cadrul lui Boston 8 nu este ceva ce ai ocazia să vezi zilnic pe stradă. Este aparte, deoarece îi lipsește țeava inferioară. Dar nu doar din punct de vedere al aspectului este diferită această bicicletă. Odata urcat pe ea, vei simți imediat unghiul mare al headtube-ului, care este responsabil pentru o agilitate foarte mare. Prin urmare, senzația oferită este aceea a unei direcții foarte exacte și precise.
De asemenea, centrul de greutate al bicicletei se simte și este plasat foarte jos, oferindu-i o stabilitate excelentă. Finisajele cadrului din aluminiu sunt peste ceea ce oferă majoritatea producătorilor, sudurile fiind excelent mascate. De asemenea, reprizele de accelarație sunt foarte bune, iar dacă schimbi atunci când trebuie poți să iei rapid viteză.
Poziția pe Biomega Boston 8 este una confortabilă. Nu vei sta aplecat pe față dar nici foarte drept, ceea ce presupune că nu vei obosi nici după ore lungi de pedalat prin oraș. Tot la capitolul confort își aduc contribuția componentele acestei biciclete: deși nici cadrul sau furca nu beneficiază de vreun sistem de amortizare, treaba bună este asigurată de anvelopele confortabile, completate de șaua moale și comodă. Pe Boston 8 stai atât de bine încât nici măcar nu este necesar să te familiarizezi cu ea, un truc care nu-i iese fiecărui producător.
Dacă mai punem în caclul și cablurile pentru frână trase prin cadru, obținem rețeta ideală pentru o pliabilă cu adevărat calitativă.
Echipare
Acesta este un capitol la care Boston reușește să impresioneze dar să și dezamăgească. Voi începe cu părțile bune ale echipării. Cu siguranță vei fi rapid impresionat de butucul Shimano Alfine cu care această bicicletă este dotată. Este compact și adăpostește 8 viteze care-ți sunt oricând la dispoziție prin intermediul manetei montate pe ghidon. Schimbările se produc foarte rapid dar și foarte silențios. Butucul de spate cu viteze integrate cât și cel al roții din față sunt răspunzători pentru silențiozitatea cu care această bicicletă rulează pe asfalt. Dacă nu ai un claxon montat pe bicicletă, șansele ca cineva să te audă venind sunt practic nule.
Viteza mare de rulare a bicicletei este asigurată și de profilul anvelopelor Kenda, apropiat de cele slick. Cu toate că nu utilizează pe roți de 26, ci de 24, Biomega Boston 8 își menține bine viteza mare.
Înălțimea șeii nu se poate regla decât cu ajutorul unei chei de imbus, deci dacă dorești să le-o oferi și prietenilor tăi, mai scunzi decât tine va fi nevoie ca ei să se adapteze înălțimii șeii. Ce-i drept, nu sunt multe persoane care au un imbus în buzunar pentru asemenea situații. Prin urmare, ar fi fost de preferat o cheiță de tip quick release.
De asemenea, lipsa unui quick release pentru roata din spate poate deveni o problemă în momentul în care faci o pană de cauciuc. Pentru că va fi imposibil să scoți roata fără o cheie pe măsură. În acest caz, vina o poartă cei de la Shimano, care nu livrează acest butuc cu quick release (cheiță ce facilitează demontarea rapidă a roții).
La capitolul frâne Boston 8 ar fi putut sta mai bine. În acest segment de preț am fi preferat un set de frâne mai bun, eventual hidraulic. Cele mecanice nu impresionează dar nici nu te lasă baltă atunci când ai nevoie urgantă de ele. Spun doar că un sistem mai avansat ar fi fost de preferat în cazul lui Boston 8.
Pedalele se pot compactiza pentru a oferi un transport și mai facil al bicicletei atunci când o porți dintr-un loc în altul. Pot spune că se numără printre cele mai bune pedale întâlnite vreodată pe o bicicletă pliabilă. Iar motivul este cât se poate de simplu: nu sunt realizate din plastic ci din aluminiu!
Concluzie
Biomega Boston 8 este ceea ce și-ar dori orice persoană care parcurge distanțe scurte și medii prin oraș. Sau noi cel puțin asta bănuim. Pentru distanțele mai lungi, bicicleta îți oferă un confort bun și mai ales posibilitatea de a alege între 8 trepte de viteză. Este foarte silențioasă și foarte manevrabilă dar din păcate vine cu un preț mare și cu un set de frâne pe disc mecanice care nu oferă reprizele de frânare pe care le-am fi așteptat.
Dacă îți dorești o bicicletă de calitate, cu o formă diferită de cea a bicicletelor pliabile clasice, aceasta este una din soluții. Și reține un lucru important: în ciuda greutății crescute, componentele bine alese reușesc să îți lase impresia că pedalezi pe o bicicletă cu cel puțin 4 kg mai ușoară!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…