Acesta este înlocuitorul frânei Elixir 3, cea despre care am vorbit în trecut și care nu ne-a impresionat în mod special, însă care a prestat decent în perioada de serviciu. Lucrurile s-au schimbat un pic, iar cei de la Avid lansează o nouă gamă de produse pentru categoria entry-level, botezată DB. În principiu, noul model va oferi o putere de frânare mai mare, aerisire mai rare deci întreținere scăzută și cel mai important, un preț de achiziție redus aproape la jumătate față de versiunea anterioară. Să vedem însă cum se descurcă pe traseu.
Poate că din punct de vedere estetic nu vei remarca diferențele, însă discutăm de un corp al manetei complet nou și de un etrier nou. Maneta este poate un pic mai voluminoasă, finisajele nu te dau pe spate, însă levierul este suficient de lat ca să simți că acționezi frâna cu încredere maximă. Mult mai lat ca în cazul frânelor Shimano sau Tektro. Ca și concurent principal al frânelor Deore, DB3 au în plus un reglaj foarte facil pentru a distanța levierul de ghidon, cu ajutorul unui mic robinet instalat în spatele manetei. Nu este foarte ușor de accesat, dar se presupune că acest reglaj îl faci o singură dată. Trebuie apreciată și prinderea de ghidon, căci cu ajutorul colierului prins în două șuruburi, le poți demonta oricând foarte rapid sau le poți schimba poziția între ele, în cazul în care preferi să ai frâna de spate în stânga.
Comparativ cu Deore, aceste frâne se acționează o idee mai greu, însă puterea de frânare este consistentă, chiar și pe coborârile foarte lungi, unde nu am întâmpinat un fading pronunțat decât spre final, unde lucrurile deveniseră deja extreme. Modulația este bună, iar undeva după jumătatea cursei poți obține toată forța de frânare. Așadar, le poți doza corespunzător, iar asta este cel mai important pe coborârile tehnice.
Etrierul este mai mare decât la generația anterioară, iar asta se întâmplă din cauza faptului că cei de la Avid au utilizat pistoane mai mari. Nu are un aspect la fel de fin ca etrierul lui Elixir 3, însă partea practică a fost pusă în fața celei estetice. Partea la care Avid nu a îmbunătățit nimic, ba chiar a regresat este greutatea: 485 de grame/bucată, cu tot cu discul de veche generație G2CS cu un diametru de 180mm, este o valoare mare.
În concluzie, noile DB3 sunt frâne potrivite atât pentru Cross Country cât și pentru biciclete de All Mountain, utilizate cu un disc de 180mm pe față și 160mm pe spate, fără să exceleze în mod special la vreun capitol. Finisajele nu m-ai impresionat, greutatea mare nici atât, însă reprizele de frânare consistente sunt de apreciat pentru un produs din această gamă.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Cine le dădea cu doar 190 de lei acum un an când astăzi sunt 300 la importator (DHS)?