Angrenaj Shimano Deore M610 (2014)

Noul angrenaj Shimano Deore M610 este în prezent mai matur ca oricând, grație modificărilor aduse de către japonezi acestei game mid-level. Ceea ce poate noul Deore era previzibil și anume, urmează trend-ul pornit de gamele superioare împrumutând diverse elemente de la Shimano XT sau SLX. Am avut la dispiziție un angrenaj Deore compact, cu trei foi, în dimensiunile 40-30-22, gândit și proiectat pentru bicicletele cu roți de 27.5 sau 29 de inch. Pentru bicicletele echipate cu roți de 26 de inch, dimensiunile foilor vor rămâne cele standard: 42-32-24.

Se presupune că pe bicicletele cu roți mai mari vei avea nevoie să accelerezi mai repede pentru a pune în mișcare roțile mai mari, de aceea sunt necesare foile o idee mai mici. În realitate, lipsa a doi dinți se resimte pe bicicletele 29er, mai puțin pe cele cu roți de 27.5.

Din punct de vedere al calității noul angrenaj Shimano Deore, care oricum țintea sus, este și mai atent lucrat. Îți poți da seama foarte ușor de acest detaliu din formele brațelor, care imită design-ul celor mai sus plasate în gamă. Este dotat cu tehnologia Hollowtech II, brațele fiind goale pe interior, la fel și axul (24 mm) care este integrat în brațul care conține și foile. Brațul opus se montează la fel ca la restul de angrenaje Shimano, cu prindere prin două șuruburi și o siguranță care se înfiletează la final cu o cheie specială.

Performanțele nu se ridică la nivelul unui angrenaj Shimano XT în ceea ce privește schimbarea vitezelor sau a greutății. Cu un schimbător din aceeași gamă, Deore, acționarea lanțului către foile superioare se face mai greoi ca în cazul modelelor mai sus plasate în gamă. Ceea ce era oricum de așteptat pentru acest nivel de preț. În situația în care competițiile reprezintă doar un hobby, atunci nu vei avea de ce să-ți faci griji despre viteza de schimbare. La fel de valabil și pentru plimbările montane. Pe de altă parte, Shimano nu ar fi putut să aducă rafinament în exces deoarece ar fi concurat cu componentele mai scumpe.

Greutatea angrenajului cu brațele de 175 mm este de 972 de grame (cu tot cu BB), ceea ce înseamnă o pierdere de aproximativ 50 de grame față de vechiul model, iar asta nu poate fi decât o veste bună. Mai bună este vestea legată de compatabilitatea noului cu angrenaj cu casetele de 10 pinioane (9 până în prezent în gama Deore). De asemenea, trebuie menționat că japonezii au renunțat la aspectul lucios al brațelor, prin urmare zgârieturile nu vor mai apărea după primele ture.

Pe scurt, noul angrenaj Deore vine ca gamă de mijloc ce satisface orice nevoi, atât timp cât greutatea mai mică sau reprizele de schimbări mai rapide nu reprezintă o prioritate, toate acestea la un preț greu de egalat de către orice alt producător. Potrivit atât pentru biciclete de Cross Country cât și pentru cele de All Mountain, indiferent de dimensiunea roților, deoarece există versiuni distincte. Și există chiar și culori distincte. Performanțele noului Deore nu sunt o surpriză, ci mai degrabă se încadrează perfect în filosofia Shimano care a devenit atât de ușor de intuit și care nu face altceva decât să aducă tehnologie de la modelele mai sus plasate în gamă către cele mid sau chiar entry-level.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Foarte bine, inseamna ca nu mi s-a parut. Asa este, e o chestie subiectiva si gusturile nu se discuta. Mai bine sa functioneze corect, de cat sa-l aiba pe vino-ncoa` :D

  • @Swat4: De acord cu tine, dar fiind o chestiune strict subiectivă nu am adus-o în discuție în articol. Dar off-topic, îmi plăcea mai mult ca design versiunea anterioară (deși avea dezavantajul că se zgâria mult mai repede).

  • Mi se pare ok, angrenajul asta. Totusi, aspectul, lasa de dorit, asa il vad eu... mi se pare urat tare... :)) din cauza formei bratelor, sunt urate. Deore-ul din anii trecuti arata mai bine.

  • in 3 saptamani o sa imi ajunga bicicleta cu astfel de angrenaj, am sa va scriu atunci cat de bun este, practic ! numai bine

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma