Montarea unei tije de ghidon (1 inch)

Înainte de termeni precum oversize, exista un standard bătut în cuie pentru headtube-ul bicicletei, respectiv pentru furcă și pipă. Cel de 1 inch. Pentru că în timp sistemul s-a dovedit a fi puțin fiabil, putând duce la deteriorarea tijei de ghidon și oferind o rigiditate foarte scăzută cadrului, s-a trecut la formatul 1-1/8 inch. Până una alta, tijele de ghidon în formatul mai sus amintit sunt încă răspândite pe bicicletele low-cost, precum cele de supermarket.

Acest tip de tijă de ghidon este construită din două bucăți: una care trebuie introdusă în furcă, iar alta care este sudată de prima și este responsabilă pentru fixarea ghidonului. Deasupra, există un șurub prin care strângi tija în furcă.

Astăzi îți vom arată cum se înlocuiește acest tip de tijă de ghidon.

Pasul 1: Demontarea se poate dovedi mai dificilă ca montarea, dacă tija nu a fost scosă de mult. În primă instanță, scoate manșonul, maneta de schimbător și maneta de frână. Este suficient să le înlăturezi pe cele din stânga sau din dreapta. Trage de maneta de schimbător pentru a înlătura mai simplu manșonul.

Pasul 2: Deșurubează șurubul de prindere al tijei de ghidon.

Pasul 3: După ce iese spre exterior șurubul (fără a-l scoate de tot), folosește un ciocan de cauciuc pentru a lovi în capul șurubului. Aceasta este o operațiune pe care trebuie s-o îndeplinești dacă tija nu iese imediat. Cauza ar putea fi nuca blocată în interior. După câteva lovituri repetate, aceasta ar trebui să se elibereze din furcă.

Pasul 4: Acum trebuie să defaci șurubul de prindere al ghidonului.

Pasul 5: Scoate ghidonul de pe tija de ghidon.

Pasul 6: Trage tija de ghidon spre exterior.

Pasul 7: Introdu noua tijă de ghidon în locul său, respectând limita de introducere inscripționată pe aceasta. Dacă o vei fixa prea sus, există riscul ca această să se desfacă în mers!

Pasul 8: Strânge apoi șurubul de prindere al tijei de ghidon (cel de sus), după care introdu ghidonul și fixează-l bine. În final, introdu maneta de frână, maneta de schimbător iar la final manșonul (în ordinea descrisă).

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • buna ziua
    as dori sa stiu daca ptr un model de bicicleta de dama , pot gasi un adaptor ptr o pipa de metal ptr coarne ,tija acestora fiind mult prea scurta ,doresc a le ridica caci stau incomod pe bicicleta
    Gasesc vreo piesa la max 40 de lei pe undeva?

  • Salut! Nu se poate deoarece și țeava furcii este mai groasă și nu încape în gâtul cadrului. Cuvetele pentru 1-1/8 nu sunt compatibile oricum cu un headtube de 1 inch.

  • Buna ziua. As dorii sa stiu daca pe un cadru care are furca de 1 inch ( cadrul este mai vechi) pot sa pun o furca mai noua de 1-1/8 inch prin schimbarea cuvetelor? Multumesc

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma