Montarea unei tije de ghidon (1 inch)

Înainte de termeni precum oversize, exista un standard bătut în cuie pentru headtube-ul bicicletei, respectiv pentru furcă și pipă. Cel de 1 inch. Pentru că în timp sistemul s-a dovedit a fi puțin fiabil, putând duce la deteriorarea tijei de ghidon și oferind o rigiditate foarte scăzută cadrului, s-a trecut la formatul 1-1/8 inch. Până una alta, tijele de ghidon în formatul mai sus amintit sunt încă răspândite pe bicicletele low-cost, precum cele de supermarket.

Acest tip de tijă de ghidon este construită din două bucăți: una care trebuie introdusă în furcă, iar alta care este sudată de prima și este responsabilă pentru fixarea ghidonului. Deasupra, există un șurub prin care strângi tija în furcă.

Astăzi îți vom arată cum se înlocuiește acest tip de tijă de ghidon.

Pasul 1: Demontarea se poate dovedi mai dificilă ca montarea, dacă tija nu a fost scosă de mult. În primă instanță, scoate manșonul, maneta de schimbător și maneta de frână. Este suficient să le înlăturezi pe cele din stânga sau din dreapta. Trage de maneta de schimbător pentru a înlătura mai simplu manșonul.

Pasul 2: Deșurubează șurubul de prindere al tijei de ghidon.

Pasul 3: După ce iese spre exterior șurubul (fără a-l scoate de tot), folosește un ciocan de cauciuc pentru a lovi în capul șurubului. Aceasta este o operațiune pe care trebuie s-o îndeplinești dacă tija nu iese imediat. Cauza ar putea fi nuca blocată în interior. După câteva lovituri repetate, aceasta ar trebui să se elibereze din furcă.

Pasul 4: Acum trebuie să defaci șurubul de prindere al ghidonului.

Pasul 5: Scoate ghidonul de pe tija de ghidon.

Pasul 6: Trage tija de ghidon spre exterior.

Pasul 7: Introdu noua tijă de ghidon în locul său, respectând limita de introducere inscripționată pe aceasta. Dacă o vei fixa prea sus, există riscul ca această să se desfacă în mers!

Pasul 8: Strânge apoi șurubul de prindere al tijei de ghidon (cel de sus), după care introdu ghidonul și fixează-l bine. În final, introdu maneta de frână, maneta de schimbător iar la final manșonul (în ordinea descrisă).

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • buna ziua
    as dori sa stiu daca ptr un model de bicicleta de dama , pot gasi un adaptor ptr o pipa de metal ptr coarne ,tija acestora fiind mult prea scurta ,doresc a le ridica caci stau incomod pe bicicleta
    Gasesc vreo piesa la max 40 de lei pe undeva?

  • Salut! Nu se poate deoarece și țeava furcii este mai groasă și nu încape în gâtul cadrului. Cuvetele pentru 1-1/8 nu sunt compatibile oricum cu un headtube de 1 inch.

  • Buna ziua. As dorii sa stiu daca pe un cadru care are furca de 1 inch ( cadrul este mai vechi) pot sa pun o furca mai noua de 1-1/8 inch prin schimbarea cuvetelor? Multumesc

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma