V-brake-urile mai ieftine, pot oferi o forță mulțumitoare de frânare, dacă saboții sunt reglați corespunzător. De asemenea, un set nou de saboți, mai performanți, pot spori forța de frânare a sistemului tău V-Brake. Ce anume trebuie să știi despre înlocuirea acestora, poți citi în articolul de față.
Pasul 1: Întâi de toate, trebuie să desfaci V-Brake-ul, pentru a putea realiza operațiunea. Împinge cleștii unul către celălalt, apoi scoate pipa din prindere.
Pasul 2: Desfă șurubul de prindere al sabotului.
Pasul 3: Păstrează ordinea șaibelor. Acestea au formă convexă/concavă pentru a permite sabotului să se miște pe mai multe axe, atunci când îl reglezi.
Pasul 4: În stânga au un exemplu de saboți ieftini, iar în dreapta sunt cei scumpi. Diferențele sunt clare.
Pasul 5: Pune pe sabot primele două șaibe, apoi introdu-l în clește și adaugă ultimele două șaibe și piulița de prindere. Strânge cu moderație.
Pasul 6: Dacă ești de părere că saboții sunt prea distanțați de jantă sau dacă vrei să mai micșorezi din cursa manetei de frână, mai poți apropia cei doi clești prin desfacerea șurubului de prindere al cablului. După ce-i apropii (nu foarte mult), strânge-l la loc. Dacă vor fi prea apropiați de jantă, cursa manetei va fi extrem de scurtă. Dacă distanța este ceva mai mare, mai poți compensa din reglajul de pe manetă.
Pasul 7: Fixează cu mâna poziția sabotului. Cum sugeram și mai sus, acesta nu trebuie strâns cu putere, astfel încât să-l poți poziționa. Cu cealaltă mână, împinge cleștele spre jantă.
Pasul 8: Cu cleștele puternic împins spre jantă (pentru a nu permite sabotului să se miște) strânge cu putere. Există riscul ca sabotul să-și modifice poziția în sensul de strângere, prin urmare va trebui să-l desfaci și să reiei operațiunea. Un sabot bine reglat, te asigiră că V-Brake-ul tău funcționează la capacitate optimă.
Pasul 9: Reglajul fin este prezent pe unii clești de V-Brake. Folosește-l pentru a apropia sau a depărta sabotul de jantă. Cleștii V-Brake-urilui trebuie să fie la final, paraleli. Dacă nu sunt, mai poți compensa întorcându-te la pasul 6.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Buna !
Ce dimensiuni (caracteristici) au suruburile de la pasul 9 ? multumesc :)
Bun tutorialul, de curând am schimbat frânele v cu altele identice dar la montarea sabotilor am avut mare bătaie de cap deoarece sabotul nu stătea drept pe geanta partea din interior atingea geanta iar cealaltă era foarte depărtata dar eu nu am ținut cont de saibele alea și ordinea lor
Se pot pune cauciucuri de 2.35 pe bicicletele cu frane v-break?Eu am acelasi model ca cea din imagine, dhs rocket kreativ 2641.
Depinde de v-brake-uri, dar de regula, da.
Trebuie doar sa scoti arcurile de sub tensiune si sabotii se regleaza foarte usor pe bratele franei libere, prin apasare si contact total al gumei cu suprafata de franare a jantei, tinand cont ca acestia sa nu atinga anvelopa, dupa care li se strang piulitele de blocare.
Numai asa obtii un montaj precis si o franare eficienta iar tocirea gumelor sabotilor in urma franarilor repetate, cu siguranta, va fi perfect uniforma. Am reglat in acest mod sute de asemenea frane.
Nu e mare branza!....
Multe pareri despre reglarea frânei v-brake dar nici una completa mare atentie bratele clestilor trebuie sa fie obligatoriu inV nu paralele iar saboti incadrati bine pe janta sa nu atinga de cauciuc sau sa coboare mai jos de profilul jentii si un aspect foarte important pentru performanta maxima este ca sabotii nu trebuie sa stea paraleli cu janta atunci când nu se apasa frana ei trebuie ca in partea din spate a sabotilor sa fie cu un 1mm mai departata de janta decat partea din fata asta se poate face simplu metoda este cea prezentata doar ca la partea din spate poti baga intre sabot si janta ceva cu grosimea de 1mm exemplu un card daca va intrebati de ce trebuie pozitionat astfel gasiti raspunsul clar la saboti vechi pe care vreti sa ii schimbati , veti vedea ca partea din fata a sabotilor cea scurta este mai putin tocita decat partea din spate cea lunga asta pentru ca in momentul când franezi in mers prin presarea sabotului pe janta janta tinde sa impinga sabotulspre fata iar presiunea creste pe partea din spate a sabotului astfel folosind doar trei sferturi din suprafata sabotului daca lasi distanta de care am zis mai sus presiunea va fi egala pe toata suprafata sabotului iar acesta se va tocii uniform sper ca intelegeti ce vreau sa zic iar daca nu sunteti siguri de voi nu mai dati sfaturi .
Unghiul bratelor V-brake este ceva mai mic in cazul franarii fata de cel initial; atata tot, V-ul se pastreaza si nu trebuie sa dispara, deci niciodata bratele nu vor fi paralele, puterea maxima de franare obtinandu-se numai cu bratele deschise in V, de unde si denumirea de V-brake. Nici vorba de (''V'' intors) !
Paralele pot sa fie doar locasele de fixare ale sabotilor si acest aspect fiind valabil numai in momentul franarii.
Era bine daca spuneati si despre unghiul bratelor v-brake in momentul franarii. Adica cum este mai bine ca bratele franelor v-brake sa se afle in momentul franarii: perpendiculare ("drepte"), deschise/usor deschise (in forma de "V") sau inchise ("V" intors)? In care din aceste cazuri, eficienta franarii este cea mai mare? Multumesc.
Iti multumesc din suflet pentru poza si explicatia cu reglajul fin. Muream tampit si nu stiam asta. Am cautat pe google altceva legat de saboti si am avut noroc cu postarea asta. Nu stiu cum s-a dereglat, dar unul dintre sabotii de pe spate a inceput sa atinga cam pe o portiune de jumatate de janta in ultima vreme. Va dati seama ce chin e sa pedalezi mereu semi-franat... Sincer eram pregatit sa slefuiesc cu o pila 1mm din suprafata de contact a acestui sabot, sau mai logic, sa reglez cu o cheie presiunea axului in surub mai mult pe o parte .... dar aici imi era teama ca o dereglez de tot :)
Am dat pe gratis cuiva o bicicleta super care valoreaza peste 1500ron in magazin azi. Era distrusa partial... usoare 8-uri de la sarituri si cazaturi, tocita si cu niste jenti care imi spargeau mereu camerele- si vulcanizate si noi. Una dintre marile bube a fost ca imi atingea calumea si pe fata si pe spate unul dintre saboti si nu am fost in stare atunci sa-i fac ceva, dar nici nu cred ca aveam reglaj fin pe ea.
Nu aflam de treaba asta nici in ziua de azi. Am rezolvat-o cu o surubelnita intr-un minut.
Din nou, MULTUMESC!!!
Achizitionarea sabotilor de frana de calitate dintru-un magazin specializat (nu din targ!) este mai mult decat importanta in special atunci cand dati pe mana bicicleta unui copil careo alearga zdravan. Din punctul meu de vedere franele si sabotii in sine sunt la fel de importanti pentru bicicleta ca si lichidul de frana la un automobil.
Super clasificarea! Multumesc! O completare ar putea fi si asta - la paragraful Mountain bike groupsets - din articolul http://en.wikipedia.org/wiki/Shimano