Discurile sau rotoarele sunt in general bine protejate impotriva loviturilor, fiind mai sus pozitionate. Insa riscul ca acestea sa fie lovite sau agatate exista pe orice fel de traseu montan.
Un disc lovit creeaza neplaceri, frecandu-se de placutele de frana si incetinind bicicleta. In plus, sunetele produse de aceasta frecare nu sunt dintre cele mai placute. Este recomandat sa indrepti discul cu prima ocazie, deoarece vei uza placutele de frana inutil. Atentie insa, dupa o plimbare mai intensa, exista riscul ca discul sa fie incins.
Exista mai multe metode prin care se poate indrepta un disc, insa sfatul nostru este sa utilizezi o scula corespunzatoare pentru aceasta operatiune. Este creata special pentru indreptarea discurilor si poate fi achizitionata din mai multe magazine de specialitate.
Pasul 1 : trebuie sa identifici portiunile deformate ale discului. Va trebui sa ridici bicicleta si sa invarti de roata. Opreste roata in portiunea deformata. Poti sa marchezi locul cu un marker, desi este mai bine sa-l identifici vizual.
Pasul 2 : scula de indreptat discuri are un locas ce corespunde latimii discului. Exista doua parti distincte : una mai scurta si una mai lunga. Foloseste partea scurta daca discul a fost usor deformat sau pe cea lunga in cazul in care acesta are nevoie sa fie indreptat de la baza.
Pasul 3 : trage usor de disc in partea unde constati bataia. Sau dupa caz, impingi in el la fel de usor. Important este sa rezolvi deformarea cu impulsuri mici si nu puternic, deoarece exista riscul sa-l deteriorezi si mai mult. Acelasi lucru este valabil si cand folosesti partea mai adanca a cheii.
Ajustarea se face pina in momentul cand consideri ca discul este dinnou drept. Un rotor mai poate fi indreptat si cu ajutorul mainilor dar nu recomandam aceasta metoda, mai ales incepatorilor pentru ca : nu este la fel de precisa ca scula speciala si exista riscul sa ramana grasime de pe maini pe disc. In acest caz, frana n-o sa-si mai atinga pe deplin performantele.
In cazul in care un disc nu mai poate fi indreptat, va fi necesar sa-l schimbi. Consulta totusi un service de specialitate inainte de a lua aceasta decizie.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Mi-am confectionat acasa o astfel de cheie.
Ce instrument de masura mai poate fi acel subler folosit la indreptarea discurilor?!.....:)))))
pentru indreptat discurile se poate folosi si in subler
salut! am si eu o problema...am un mtb si de vreo 3-4 saptamani franele nu mai ating aceleasi performante*mentionez ca sunt pe disc,mecanice, discurile sunt hayes v8 schimbate acum aproximativ 1 an si 2 luni*.inainte, ma opream in maxim 5-6 metrii de la o viteza de 30-35 km/h .acum, pe langa faptul ca nu mai ingheata roata iese si scartaitul acela de la placute.discurile nu sunt strambe, nu au nici un fel de problema...ce ma sfatuti sa fac?
Cu acetona se curata perfect.
Cu ce pot sa sterg discul daca mi-a curs ulei pe el???
Oricat de bine ar fi reglata frana, placutele corect aliniate, daca discul rotor este stramb, tot va atinge!
Nu va impacientati. Majoritatea care expuneti problema discului care atinge, ati omis si varianta in care nu aveti reglata frana. placutele nu sunt aliniate corect . mai bine ai regla frana la un service, asta daca nu aveti la indemana un torx si putina rabdare sa le aliniati.
Si eu am problema asta si e foarte enervanta,nu doar ca produce zgomot dar si atinge si reduce din viteza,e sui rau discu si nustiu cum sa strambat,o sa incer cu o cheie franceza sa il indrept.daca nu merge asa il schimb ca imi faci par alb
Cand intorc bicla si dau la pedala se vede cum atinge ambele placute discu cand pe una cand pe alta repede ...
am hayes V8 dar m-am obisnuit cu ideea... cel putin nu se aude cand freaca...