Demontarea unor cuvete de pe cadru este o operațiune foarte simplă, dar care nu poate fi realizată fără sculele necesare (scoatem din calcul metodele bătrânești). În zilele noastre, pentru un preț modest, există o țeavă cu o floare în capăt, care se fixează perfect în spatele cuvetei, permițând astfel demontarea rapidă a acesteia.
Pasul 1: Cadrul nostru are cuvete interne. Principiul este însă același și pentru cadrele ale căror cuvete ies în exterior.
Pasul 2: Aceasta este scula care te va ajuta să demontezi cuvetele de pe cadru. În partea inferioară este tăiată pentru a se potrivi perfect diametrului de 1 inch sau 1-1/8 inch. Pentru diamentrul de 1.5 inch, ai nevoie de o sculă asemănătoare cu un diametru mai mare al florii. Dacă nu dorești să mai achiziționezi o astfel de sculă, poți trage de brațe până ce reușești să o lățești. Este riscant însă, deoarece riști să rupi unul din brațele respective.
Pasul 3: Trebuie să introduci țeava prin headtube, cu floarea în jos. Atenție! Dacă tragi prea puternic de aceasta, va ieși din headtube și va trebui reintrodusă.Trebuie să tragi foarte fin.
Pasul 4: Asigură-te că cele patru brațe sunt fixate pe cuvetă. Există riscul ca unul dintre brațe să lovească într-una din țevile cadrului (prin interiorul headtube-ului) iar astfel, să-l distrugi!
Pasul 5: Lovește cu un ciocan din cauciuc. În situația în care cuvetele sunt înțepenite pe headtube, va trebui să utilizezi un ciocan de dimensiuni mai mari. Atenție, când va ieși cuveta, cel mai probabil va cădea și țeava în care lovești, existând riscul să te rănească.
Pasul 6: Acum nu mai rămâne decât să faci aceeași operațiune și pentru cealaltă cuvetă.
În următorul tutorial, îți vom arăta cum să montezi cuvetele pe cadru.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
@Bogdan,
Daca ridici putin roata din fata tinand de cadru si inclini bicla spre stanga si spre dreapta de cateva ori iar ghidonul in timpul trecerii prin pozitia de inaintare (''O'') are o mica retinere iar directia nu are joc absolut deloc, atunci este clar ca sunt uzate cuvetele.
Cum imi dau seama daca trebuie inlocuite cuvetele?
De fapt, trotineta despre care vorbeam, are doua grosimi de teava (25mm si 28mm) din care pot fi facute doua extractoare diferite, suficient de lungi si destul de bune; unul pentru cuvete de 1'' si 1.1/8'' iar celalalt pentru cuvete de 1.1/4'' si 1.5''
Deci exista scule care se pot face de catre mai multi utilizatori; asa ca nu se merita sa irosesti banii cumparand extractoarele....;)
Se poate construi dintr-o tija de sa dar nu se merita munca.La MTB-ul pe care il am in prezent in 5 ani decand il calaresc iam inlocuit o singura data setul de cuvete si asta recent de putin timp.Cu o surubelnita lunga dreapta cu latimea varfului de 10mm si un ciocan de cauciuc a fost ok operatiunea nu este cea mai profii treaba dar nu se merita dat atatia bani pe o scula care o folositi odata la nustiu cati ani,in cazul in care sunteti mester si va ocupati cu reparatul bike-urilor trusa de scule va trebuii sa fie cat mai dotata si mai de calitate mai bine spus premium fiindca nu trebuie sa te lase la greu.
http://www.youtube.com/watch?v=e7oSNV0H6yc
Teava aceea cu floare la capat se poate construi cu multa usurinta dintr-o teava de aluminiu de la o trotineta scoasa din uz, economisind in acest fel 135 lei.
Superb tutorialul,felicitari echipei Freerider.
Mult respect pentru ceea ce faceti,acest site este preferatul meu si a multor rideri romani.