Yeti SB150 29 vine cu îmbunătățiri în 2019

Noul model de enduro Yeti SB150 29 arată similar cu generația anterioară. Păstrează sistemul de suspensie Switch și opțiunea de culoare turcoaz și este proiectat în continuare pentru a urca pe treptele podiumului în EWS, însă aduce și noutăți.

În primul rând, geometria a fost modificată radical. Este mult mai joasă, unghiul furcii e mult mai mic iar offset-ul acesteia mai scurt. Seat tube-ul e mai înclinat. Această combinație devine din ce în ce mai populară deoarece mută greutatea mai mult pe roata față pentru control pe urcare dar păstrează în același timp furca în față pentru control la coborâre. Offset-ul mic al furcii păstrează distanța dintre roți mai mică pentru a îmbunătăți răspunsul direcției.

A doua modificare au suferit-o cuplajele cadrului și ale brațelor suspensiei ce au fost reproiectate pentru a mări spațiul din triunghiul față, care permite acum instalarea unui bidon. Acum nu mai e nevoie ca bidonul să fie montat sub downtube.

Raportul suspensiei a fost recalculat pentru a fi mai progresiv, ceea ce îmbunătățește funcționarea cu amortizoarele moderne, multe având un volum mărit de aer pentru a funcționa mai bine la obstacole mici.

Bascula superioară a fost redesenată, lucru care nu doar face loc pentru bidon dar face cadrul să corespundă cu standardele Fox pentru instalarea unui amortizor cu arc. Adică cine vrea poate înlocui amortizorul pe aer cu unul cu arc dacă dorește.

Sistemul Switch are pivotul inferior montat pe o piesă ce alunecă, permițându-i să se deplaseze odată cu funcționarea suspensiei. Rezultatul e că pivotul își schimbă poziția de-a lungul cursei, oferind o platformă bună de pedalat la începutul cursei, spre final însă permițând o funcționare liberă. Ideea e de a avea o platformă bună de pedalat fără a renunța la răspunsul suplu și reactiv a suspensiei pe ultima parte a cursei, unde e mai puțin probabil ca cineva să pedaleze.

Bicicleta e disponibilă în două culori, albastru turcoaz clasic Yeti și portocaliu închis. Există și două versiuni de cadru, cel de top cu carbon Turq și cu 250 g mai ușor și cel standard cu carbon C. Ambele sunt testate la standardele de DH și vin cu garanție pe viață indiferent de abuzul la care sunt supuse. Ele au fost proiectate să suporte fără probleme abuzurile lui Richie Rude, așa că ar trebui să nu vă faceți probleme dacă nu mergeți mai agresiv ca acesta.

Bicicletele complete vor avea prețuri între 5.199 USD (cu SRAM GX Eagle) și 9.199 USD (cu XX1 Eagle), între ele existând mai multe modele. Cadrul Turq va fi disponibil la prețul de 3.500 USD.

Yeti are chiar și un microsite destinat acestui model, cu animații, o istorie a modelelor și multe alte lucruri interesante de pierdut timpul. Puteți deci afla mai multe informații aici.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma