Vitus a lansat noile modele din carbon Escarpe de all-mountain și Sommet de enduro

Vitus a reproiectat complet vechile lor modele Escarpe de all-mountain și Sommet de enduro, cu cadre noi din carbon și suspensii cu design proaspăt. Noile biciclete sunt concepute să facă față celor mai dificile trasee, cu roți de 27.5 sau de 29, dar mereu la prețuri foarte accesibile.

Ce e interesant e că ambele modele Escarpe all-mountain și Sommet enduro, deși sunt biciclete distincte, proiectate pentru două tipuri diferite de utilizare, ele împart același design de cadru, adaptat pentru fiecare bicicletă în parte.

De fapt, cele două biciclete folosesc același triunghi față din carbon, cursa fiind determinată de combinația specifică de seatstay-uri, basculă și amortizor.

Ambele biciclete au zonele frontale identice pentru aceiași dimensiune de roată, 27.5 sau 29. Chainstay-urile sunt însă adaptate pentru diferitele dimensiuni de roți.

La final rezultă 4 MTB-uri distincte, pe aceiași platformă de bază.

  • 27.5″ Escarpe cu cursa de 140mm și furcă de 150mm
  • 29″ Escarpe cu cursa de 140mm și furca de 150mm
  • 27.5″ Sommet cu cursa de 170mm și furca de 170mm
  • 29″ Sommet cu cursa de 162mmși furca de 170mm

Ambele modele Escarpe și Sommet se bazează pe platforma comună premiată, cu o structură horst-link cu 4 brațe și cu prindere inferioară fixă a amortizorului.

Această platformă a dus la reproiectarea totală a cinematicii, cu curbele de amortizare îndreptate pentru o funcționare mai progresivă, însă cu păstrarea flip-chip-ului la prinderea inferioară a amortizorului pentru a permite riderilor să micșoreze unghiul furcii cu 0.5 grade și să ridice monoblocul cu 6 mm dacă doresc.

Noul design promite să fie mai sensibil la obstacolele mici, să ofere suport mai bun la mijlocul cursei și să mărească rezistența la capătul cursei, ceea ce face ca bicicletele să funcționeze mai bine cu amortizoare cu arc.

În același gimp, ambele biciclete au balansul la pedalare redus pentru a elibera funcționarea suspensiei, plus efect anti-rise pentru echilibru la frânare și lovituri cu obstacole mari.

Vitus a putut să mărească posibilitățile tehnice ale ambelor biciclete, acestea fiind disponibile cu două mărimi de roți. Ambele modele au furci cu unghi mai mic decât înainte, 65 de grade la Escarpe și 64 de grade la Sommet, iar monoblocul e mai ridicat. Unghiurile tijei de șa sunt mai mari și cresc pe mărimile superioare, pentru a permite montarea de tije dropper cu cursă mai lungă și pentru a păstra o poziție confortabilă a șeii pentru toți riderii.

Fiecare combinație 27.5 Escarpe, 29 Escarpe, 27.5 Sommet și 29 Sommet primește propria geometrie adaptată cursei și dimensiunii roților. Fiecare poate deci să aleagă modelul portivit pentru stilul propriu.

Doar vechiul Sommet avea o opțiune de cadru din carbon, însă acum atât Sommet cât și Escarpe au aceiași construcție: triunghi față din carbon T700 și triunghi spate din aluminiu 6061, plus basculă din 2 bucăți forjate și sudate. Zona frontală e mai rigidă ca înainte fără a fi mai grea și e adaptabilă nevoilor în funcție de partea din spate montată.

Ambele biciclete au headtube conic, rutare internă a cablurilor ce iese sub monoblocul filetat BSA de 73 mm după care aceasta reintră în chainstay-uri. Există prindere ISCG05 pentru chain guide, butuc spate Boost 148 și spațiu pentru anvelope de 27.5×2.6 sau 29×2.5

Noile cadre se mișcă pe pivoți cu rulmenți etanși mai mari, au ureche de schimbător standard SRAM UDH, tije de 31.6 mm și protecții serioase pentru downtube, chainstay și seatstay, plus protecții autoadezive suplimentare opționale care se pot monta pentru a proteja vopseaua.

Noile biciclete au seat-tube-ul suficient de lung pentru a accepta tije dropper de 150 mm pe mărimea S, 170 mm pe mărimea M și 200 mm pe cele L și XL. Bicicletele vin echipate standard cu tije de 125, 150 și 170 mm.

Sommet e disponibil în trei versiuni pentru fiecare platformă. Acesta e gata să atace traseele cele mai dure de enduro fie cu roțid e 27.5 pentru agilitate maximă, fie cu roți de 29 pentru capacitate de trecere peste obstacole, intrând puțin și în teritoriul freeride.

Modelul negru Sommet CR costă 2800 Euro și e modelul de intrare în gama enduro, echipat cu Shimano Deore 1×12 și suspensie RockShox Yari RC/Super Deluxe Select R, greutatea anunțată fiind de 15.50 kg, respectiv 15.77 kg pentru modelele de 27.5 și 29 în mărimea M, cu anvelopele montate tubeless.

Modelul gri închis Sommet CRS costă 3300 Euro și are componente SLX, furcă RockShox Lyrik Select și amortizor Super Deluxe Select+ RT, greutatea scăzând la 15.25 kg respectiv 15.52 kg.

Modelul de top Sommet CRX e alb, costă 4200 Euro și e echipat cu componente Shimano XT, furcă Fox 38 Factory GRIP2, amortizor Float X2 Factory iar greutatea e de 15.00 kg, respectiv 15.27 kg.

Noul Escarpe de all-mountain e mai pregătit de eventuale urcări, iar în funcție de cât de virajate sau denivelate sunt traseele, se pot alege roți de 27.5 sau 29.

Cel mai ieftin model, în nuanțe de gri este Escarpe CR la 2400 Euro, cu transmisie Deore 1×12, furcă Marzocchi Bomber Z2 Rail și amortizor RockShox Deluxe Select R, greutatea fiind de 14.85 kg, respectiv 15.15 kg.

Modelul roșu Escarpe CRS costă 3100 Euro și trece la SLX, furcă RockShox Pike Select și amortizor Deluxe Select+ RL, greutatea fiind de 14.52 kg, respectiv 14.82 kg.

Modelul negru/auriu Escarpe CRX costă 4000 Euro și vine cu componente XT, furcă Fox 36 Factory GRIP2 și amortizor Float DPS Factory, greutatea fiind de 14.00 kg, respectiv 14.30 kg.

Ambele modele sunt disponibile deja exclusiv prin magazinul propriu Vitus, Chain Reaction Cycles. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma