Traseul de mountain-biking are dificultate maximă! Acest aspect se datorează obstacolelor din potecă (pietre, zone stâncoase, rădăcini, smocuri de iarbă, etc). Prin urmare, vor fi mai multe porţiuni de push-bike şi mai multe coborâri la care va fi nevoie de atenţie maximă. Având în vedere aceste aspecte, recomandăm înscrierea doar practicanţilor de mountain-biking cu experienţă pe trasee tehnice. Diferenţa de nivel pozitivă este de 1671 metri, diferenţa de nivel negativă fiind 2108 metri. Traseul măsoară 42,195 km. Prima parte a traseului urmăreşte drumul Trans-Călimani (Gura Haitii-Topiţa), iar din Şaua Negoiu, traseul devine comun cu cel al probelor de maraton și semi-maraton, intrând pe Via-Maria-Theresia.
Descrierea traseului
– datele prezentate mai jos au un caracter provizoriu, Tășuleasa Social rezervându-și dreptul de a opera modificări.
Punctul de plecare este Fosta Exploatare minieră de sulf (acces auto până aici din localitatea Gura Haitii).
Traseul debutează prin stânga carierei de sulf, ocolind vârful Negoiu Românesc, cu o urcare de aproximativ 200 de metri diferenţă de nivel pozitivă, urmând serpentinele drumului care traversează Călimanii, doar până pe Halda de steril Ilva (1750 m), de unde începe o scurtă coborâre până în Şaua Negoiu (1705 m). De aici, în zilele senine se văd în zare Făgăraşii şi Bucegii.
Practic, din acest punct, traseu competiției se suprapune drumului Mariei Theresia, devenind comun cu cel al maratoniştilor şi semi-maratoniştilor. Se continuă pe curba de nivel a crestei Negoiului Unguresc şi Pietrosului, cu o coborâre scurtă în Poiana Monor, pe teren accidentat, datorită înierbării potecii, de unde urmează o urcare accentuată, până pe Culmea Piciorului Monor – unde participanţii vor fi nevoiţi să îşi împingă bicicletele, porţiunea nefiind ciclabilă. Din Culmea Piciorului Monor se coboară iaraşi pe teren dificil, pietros, până în Poiana Izvoare (1723 m).
Urmează un urcuș accentuat, până în locul numit «La Troiţă». Pe acest urcuş poteca este spălată de ploi, urcarea pe bicicletă fiind foarte dificilă, mai ales dacă avem în vedere şi înclinaţia mare a pantei. De «La Troiţă» traseul devine mai lin, continuând pe curba de nivel a Cozii Pietrosului, ajungând la Monumentul Eroilor de la Grui (aproximativ 1800 m). Pe aceeaşi curbă de nivel, situată tot la circa 1800 de metri se trece pe sub vârfurile Ciungetu (Căpăţânii) şi Ruştii, de unde putem admira în zare cei 12 Apostoli. De aici se coboară lin, pe o distanţă de mai mult de 2 kilometri până în frumoasa şi greu ciclabilă Poiana Arsuri (1673 m).
Traseul intră la umbra pădurii de molid, printr-o urcare relativ scurtă, dar pe teren mai accidentat, continuând apoi pe făgaşul lin al curbei de nivel, până în Poiana Piciorul Ilei. Se revine curând pe curba de nivel, prin pădurea de molid, pe sub vârful Străcior. După aproximativ 1,5 kilometri se ajunge în Poiana Strunior (1650 m), iar după traversarea poienii se reintra în pădurea de molid, tot pe curba de nivel. Pe parcursul următorilor 4 kilometri poteca nu înscrie diferențe de nivel semnificative, terenul fiind relativ plat. Traseul ajunge deasupra poienii Dălbidan, spre care se coboară. Coborârea continuă apoi până în Poiana Treha, după care urmează o urcare scurtă, de circa 800 de metri lungime până pe vârful Buba (1670 m). Prin pădurea de molid se coboară apoi în două poieni apropiate, Poiana Ciunga Vădanei (1406 m) și Poiana Prelucilor (1265 m). De aici începe urcarea spre vârful Cornului (1502), care nu se atinge, traseul intrând pe o altă curbă de nivel. Pe următorii 1,5 kilometri se coboară ușor prin pădure, până într-o poiană cu o stână. Urmează o nouă coborâre ușoară și o scurtă urcare, care conduc la Cantonul Silvic Tihuța Colibița (în apropierea localității Piatra Fântânele) – finish line-ul concursului.
Alte detalii pe site-ul competiției.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…