Una din legile lui Murphy spune că vântul bate mereu din față când mergi cu bicicleta, dar asta nu-i complet adevărat. Mai bate și din lateral și din tot felul de alte poziții combinate care, împreună, îți îngreunează înaintarea. De aceea aerodinamica a fost o constantă preocupare pentru producătorii de biciclete de foarte multă vreme, pentru ca pe urmă să se concretizeze în linia de cursiere aero. Aproximativ fiecare producător care s-a lansat în jocul „aero” a venit cu propriile concepte, iar Velocite nu face excepție, prezentând modelul Syn care are de gând să ridice consistent ștacheta în materie de standarde aerodinamice.
Arată amenințător, dar Syn are, de fapt, o altă trăsătură-cheie, una care nu se dezvăluie la o primă privire fugitivă. Toate acele țevi ale cadrului, în special head tube-ul și down tube-ul, cu forma lor care iese în evidență instant, contribuie la o frecare cu aerul cât se poate de redusă chiar și atunci când ai pe bicicletă două bidoane. Inginerii Velocite spun că aici se regăsește și avantajul modelului Syn, modelele mărcilor concurente calculând coeficientul aerodinamic al cadrului fără alte accesorii, precum suporturile de bidon sau bidoanele în sine. În plus, forma lui Syn își păstrează respectivul coeficient redus de frecare și când vântul suflă din diverse unghiuri, nu neapărat direct din față.
Dacă despre greutate Velocite nu spune nimic, firma producătoare anunță și că Syn va fi una dintre cele mai rigide cursiere disponibile pe piață la momentul lansării (undeva în martie 2015), oferind un plus cert ciclistului care o va folosi. De asemenea, Syn stă foarte bine din punct de vedere al opțiunilor de echipare. Nu doar că poți alege între frânele convenționale cu clești și cele pe disc, cu toate că conceptul aero mai degrabă se bazează pe frâne integrate în cadru, dar ai ocazia să folosești atât un set mecanic, cât și unul electronic pe progenitura celor de la Velocite, al cărei preț nu a fost încă făcut public.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…