Categorii: CursiereNoutati

Velocite dă un nou sens aerodinamicii cu modelul Syn

Una din legile lui Murphy spune că vântul bate mereu din față când mergi cu bicicleta, dar asta nu-i complet adevărat. Mai bate și din lateral și din tot felul de alte poziții combinate care, împreună, îți îngreunează înaintarea. De aceea aerodinamica a fost o constantă preocupare pentru producătorii de biciclete de foarte multă vreme, pentru ca pe urmă să se concretizeze în linia de cursiere aero. Aproximativ fiecare producător care s-a lansat în jocul „aero” a venit cu propriile concepte, iar Velocite nu face excepție, prezentând modelul Syn care are de gând să ridice consistent ștacheta în materie de standarde aerodinamice.

Arată amenințător, dar Syn are, de fapt, o altă trăsătură-cheie, una care nu se dezvăluie la o primă privire fugitivă. Toate acele țevi ale cadrului, în special head tube-ul și down tube-ul, cu forma lor care iese în evidență instant, contribuie la o frecare cu aerul cât se poate de redusă chiar și atunci când ai pe bicicletă două bidoane. Inginerii Velocite spun că aici se regăsește și avantajul modelului Syn, modelele mărcilor concurente calculând coeficientul aerodinamic al cadrului fără alte accesorii, precum suporturile de bidon sau bidoanele în sine. În plus, forma lui Syn își păstrează respectivul coeficient redus de frecare și când vântul suflă din diverse unghiuri, nu neapărat direct din față.

Dacă despre greutate Velocite nu spune nimic, firma producătoare anunță și că Syn va fi una dintre cele mai rigide cursiere disponibile pe piață la momentul lansării (undeva în martie 2015), oferind un plus cert ciclistului care o va folosi. De asemenea, Syn stă foarte bine din punct de vedere al opțiunilor de echipare. Nu doar că poți alege între frânele convenționale cu clești și cele pe disc, cu toate că conceptul aero mai degrabă se bazează pe frâne integrate în cadru, dar ai ocazia să folosești atât un set mecanic, cât și unul electronic pe progenitura celor de la Velocite, al cărei preț nu a fost încă făcut public.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma