Vasttech a prezentat de curând o bicicletă de Cross Country, care pare a fi un hardtail dar este de fapt un full-suspension în toată regulă. Şi asta fără să ascundă amortizorul în cadru, ci prin repoziționarea acestuia. Un pivot principal de mari dimensiuni se află undeva pe la mijlocul chainstay-ului, amortizorul fiind apoi montat între chainstay și seat stay așa cum lesne se poate observa din fotografie. Astfel, doar jumătate din chainstay este basculabil dar îndeplinește același scop precum o suspensie obișnuită.
Construcția aceasta reprezintă din punctul de vedere al companiei una dintre cele mai bune soluții anti-squat de pe piață. În ceea ce privește configurația suspensiilor, furca oferă o cursă de 120mm, iar suspensia spate, una de 112mm. Atât cadrul cât și roțile în format mullet (29/27.5) sunt construite din carbon, cu mențiunea că roata spate este prinsă de cadru cu ajutorul unui ax supradimensionat.
În imaginea de mai jos se poate vedea exact cum lucrează suspensie când intervin forțele de pe terenul pe care se rulează alături de forțele care apar atunci când rider-ul pedalează. Totodată, acest sistem reduce din lungirea lanțului care apare atunci când partea din spate a cadrului se extinde și împiedică buna funcționare a suspensiei. Sistemul este oarecum similar din punct de vedere al principiului de funcționare cu FSR-ul celor de la Specialized.
Un alt avantaj este reprezentat de faptul că triunghiul frontal al cadrului este similar cu cel al unui hardtail, prin urmare există suficient loc pentru instalarea a două bidoane de lichide.
Bicicleta se află momentan în stadiul de concept.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…