Categorii: EvenimenteNoutati

Urban Trail XCC: porție de distracție, concentrată

Așadar, v-a plăcut Riders Club Urban Trail XCC? Nu sunt sigur câți se așteptau să descopere un astfel de traseu, însă Răzvan Jugănaru nu le-a făcut viața prea ușoară curajoșilor care s-au decis să ia provocarea în piept și să se arunce într-o aventură complet diferită. Traseul a avut doar 12 km, mai precis 3 ture a câte 4 kilometri, însă lucrurile nu au fost atât de simple pe cât se vedea din primele fotografii.

Prima parte din hale, văzută de la etajul 2.

Prima porțiune, imediat după start a pornit pe iarbă, apoi un pic de asfalt, apoi o zonă de pământ pe un traseu care amintea de cele de ciclocros. După ce treceai însă de o hală care despărțea cele două zone ale traseului, începea adevărata provocare.

Căzăturile, la ordinea zilei.

Primul pas: urcarea pe o grămadă de nisip, care și-a adjudecat multe victime, căci în acea zonă au fost și cele mai multe căzături. Probabil mai multe decât am văzut vreodată la un concurs, iar cu această ocazie îmi declar potolită setea de spectacol. Până data viitoare.

Fetele au plecat primele. Deși nu au fost multe curajose pe listă, ele au pedalat cu multă vlagă. Au căzut, s-au ridicat și au pedalat mai departe.

După zona cu nisip, traseul unduia sub scheletul unei viitoare hale, iar obstacolele n-au încetat să apară: diverse zone cu mici dealuri, sleauri și porțiuni cu noroi pe unde putea trece un singur ciclist, zone care de asemenea au pus probleme unor participanți. A fost de altfel și cea mai tehnică și cea mai spectaculoasă zonă, împinsă către extrem de prezența noroiului. Dar cum altfel să simți că ai pedalat cu adevărat?

Zona în care puteai să pompezi pentru a prinde viteză.

Mici coborâri și urcări au mai putut fi întâlnite în zona centrală, după care traseul a continuat printr-o pădure cu aceleași viraje la 90 sau 180 de grade, ca în prima zonă. La final, urma o porțiune de asfalt, numai bună pentru depășiri.

După un viraj de 180 grade, o mică porțiune cu… nisip.

Câștigător la nivelul 1 a fost George Cristian Stan, care a concurat pe un Specialized și care a condus cursa de la început până la finele acesteia.

George Cristian Stan în ultima tură.

Conceptul mi-a plăcut foarte mult, nu doar datorită traseului pe care l-am parcurs și mi s-a părut excelent, dar și pentru că se desfășoară pe o arie restrânsă, iar astfel nu-ți pierzi niciodată idolii din privire, fiind necesar să faci doar câțiva pași pentru a urmări cursa mai departe. Este drept, necesita ceva tehnică pe anumite zone, dar am concurat pe trasee mai dificle, iar cel de față nu cred că a stârnit nemulțumiri din acest punct de vedere.

Și mai multe viraje.

Un alt avantaj a fost amplasrea acestuia, foarte accesibil și cu un număr important de spectatori, raportându-ne bineînțeles la prezentața standard la concursurile din România.

Dragoș Mitroi
Romexpo, București

Fotografii pe pagina noastră de Facebook, în cursul serii de astăzi (15.03.2015).

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma