Categorii: EvenimenteNoutati

Urban Trail XCC: porție de distracție, concentrată

Așadar, v-a plăcut Riders Club Urban Trail XCC? Nu sunt sigur câți se așteptau să descopere un astfel de traseu, însă Răzvan Jugănaru nu le-a făcut viața prea ușoară curajoșilor care s-au decis să ia provocarea în piept și să se arunce într-o aventură complet diferită. Traseul a avut doar 12 km, mai precis 3 ture a câte 4 kilometri, însă lucrurile nu au fost atât de simple pe cât se vedea din primele fotografii.

Prima parte din hale, văzută de la etajul 2.

Prima porțiune, imediat după start a pornit pe iarbă, apoi un pic de asfalt, apoi o zonă de pământ pe un traseu care amintea de cele de ciclocros. După ce treceai însă de o hală care despărțea cele două zone ale traseului, începea adevărata provocare.

Căzăturile, la ordinea zilei.

Primul pas: urcarea pe o grămadă de nisip, care și-a adjudecat multe victime, căci în acea zonă au fost și cele mai multe căzături. Probabil mai multe decât am văzut vreodată la un concurs, iar cu această ocazie îmi declar potolită setea de spectacol. Până data viitoare.

Fetele au plecat primele. Deși nu au fost multe curajose pe listă, ele au pedalat cu multă vlagă. Au căzut, s-au ridicat și au pedalat mai departe.

După zona cu nisip, traseul unduia sub scheletul unei viitoare hale, iar obstacolele n-au încetat să apară: diverse zone cu mici dealuri, sleauri și porțiuni cu noroi pe unde putea trece un singur ciclist, zone care de asemenea au pus probleme unor participanți. A fost de altfel și cea mai tehnică și cea mai spectaculoasă zonă, împinsă către extrem de prezența noroiului. Dar cum altfel să simți că ai pedalat cu adevărat?

Zona în care puteai să pompezi pentru a prinde viteză.

Mici coborâri și urcări au mai putut fi întâlnite în zona centrală, după care traseul a continuat printr-o pădure cu aceleași viraje la 90 sau 180 de grade, ca în prima zonă. La final, urma o porțiune de asfalt, numai bună pentru depășiri.

După un viraj de 180 grade, o mică porțiune cu… nisip.

Câștigător la nivelul 1 a fost George Cristian Stan, care a concurat pe un Specialized și care a condus cursa de la început până la finele acesteia.

George Cristian Stan în ultima tură.

Conceptul mi-a plăcut foarte mult, nu doar datorită traseului pe care l-am parcurs și mi s-a părut excelent, dar și pentru că se desfășoară pe o arie restrânsă, iar astfel nu-ți pierzi niciodată idolii din privire, fiind necesar să faci doar câțiva pași pentru a urmări cursa mai departe. Este drept, necesita ceva tehnică pe anumite zone, dar am concurat pe trasee mai dificle, iar cel de față nu cred că a stârnit nemulțumiri din acest punct de vedere.

Și mai multe viraje.

Un alt avantaj a fost amplasrea acestuia, foarte accesibil și cu un număr important de spectatori, raportându-ne bineînțeles la prezentața standard la concursurile din România.

Dragoș Mitroi
Romexpo, București

Fotografii pe pagina noastră de Facebook, în cursul serii de astăzi (15.03.2015).

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma