Ultimele tehnologii vor fi prezente pe gama 2016 Scott de cursiere cu frâne pe disc

Lumea bicicletelor de şosea e într-o mare schimbare, cu multe noi standarde şi idei care au început să fie puse în practică, de la frânele pe disc până la axul de butuc tip thru, idei pe care producătorii le adoptă destul de greu. Scott în schimb, pentru colecţia lor de biciclete de şosea şi cross din 2016, abordează problema într-un mod foarte serios. Ei au decis să implementeze toate noile tehnologii pe toată colecţia lor de biciclete, ceea ce le va face compatibile cu piesele ce vor fi disponibile în viitor, asta dacă nu vor fi abandonate aceste noi tehnologii până la urmă.

Oricum, frânele pe disc cu prindere flat-mount sunt compatibile cu cele Post Mount iar axul thru a cam prins avânt. Chiar şi tija de şa reglabilă pe biciclete de şosea s-ar putea să devină populară cât de curând…

Pentru prima dată, Chris King şi Enve au prezentat noul ax thru de 12 mm. După ce a fost adoptat întâi de câţiva mici producători, axul de 12 mm a început să devină destul de popular pe bicicletele de şosea şi de cross, dar Scott este primul mare producător care îl introduce în toată gama.

Toate modelele de şosea şi de cross de la Scott echipate cu frâne pe disc vor dispune de ax thru de 12×100 mm în faţă şi 12×142 mm în spate din 2016. Scott spune că această modificare este în primul rând pentru siguranţă. După teste în care mai multe persoane au instalat QR-uri clasice, inginerii de la Scott au descoperit că există diferenţe mari între forţele cu care aceştia au strâns clapeta, unele fiind foarte puţin strânse, altele exagerat de strânse. Testele efectuate cu ax de tip thru au scos la iveală forţe de prindere mult mai egale şi oferă o poziţionare mai constantă a discului de frână.

Unii producători susţin că axele subţiri pe faţă sunt mai potrivite pentru forţele care apar la bicicletele de şosea şi permit butuci şi furci cu greutate mai mică, dar şi mai important e că un ax mai subţire permite folosirea de rulmenţi în butuc cu bile mai mari care sunt mai rezistenţi. Oricum, majoritatea butucilor cu ax de 15 mmm tip thru pot fi convertiţi la 12 mm cu nişte adaptori simplii. Pe bicicletele Scott, roţile şi butucii sunt de la DT Swiss.

Flat Mount este un nou standard care a produs ceva confuzie în legătură cu compatibilitatea acestuia. Noul standard introdus de Shimano permite o prindere mai simplă a etrierului în spate şi poate să ducă la dezvoltarea de frâne mai performante pentru şosea. În spate, şuruburile etrierului se introduc de jos în sus, ceea ce permite un acces facil în cadrele mai strâmte, etrierul din faţă fiind strâns din spatele furcii. Cadrele cu prindere flat mount sunt compatibile cu etrierii flat mount, dar cu folosirea unui adaptor se pot monta toate modelele de frâne pe disc de şosea.

Din nou, Scott a adoptat complet şi acest standard care se regăseşte pe toate modelele 2016 de biciclete de şosea şi de cross.

Deşi au apărut momentan destul de puţine biciclete de şosea cu tijă reglabilă, Scott este gata şi pentru acest lucru pe modelul Addict CX. Fiecare cadru are un mic orificiu sub tija de şa în spate care în mod normal foloseşte ca ieşire a cablurilor de la sistemul Di2. Fără Di2 instalat, orificiul poate fi folosit pentru rutarea internă a cablului pentru o tijă de şa reglabilă.

informaţii de pe bikerumour.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma