TrueBike 36-er vine cu cadru din aluminiu, furcă cu suspensie și roți din carbon


Dacă cineva credea că un 29 are capacități bune de trecere, slovacii de la TrueBike și modelele lor cu roți de 36 îi va face să reconsidere acest lucru. Cu un nou cadru din aluminiu, roți din carbon și o furcă de DH adaptată, noul prototip TrueBike devine mai performant decât modelele actuale cu cadru din oțel pe care aceștia deja le comercializează.

Cea mai clară diferență față de modelele actuale cu roți de 36 este adăugarea furcii cu suspensie ce înlocuiește modelul din oțel folosit până acum. Bineînțeles că nu există furci cu suspensie pentru roți de 36, așa că TrueBike au modificat o furcă MRP Groove inversată de DH.

Pentru a o adapta, aceștia au apropiat cele două coroane cu care furca e prinsă de cadru și au limitat intern cursa de 200 mm la 100 mm, ideal pentru trail. Și pentru că bicicleta nu va fi folosită la DH, au fost eliminate și protecțiile pentru brațele inferioare, ceea ce lasă să se vadă complet funcționarea furcii inversate.

Nu sunt ușor de ignorat nici noile roți din carbon de 36 fabricate de Alchemist pentru TrueBike și pe care sunt montate anvelope Vee de 2.25. Roțile au același design ranforsat la fiecare niplu care se regăsește și pe roțile standard Alchemist. Greutatea rotațională e evident o mare preocupare la 36-er, așa că jantele din carbon salvează mult față de modelul din aluminiu cu pereți dublii Nimbus Stealth 2 folosit până acum și care cântărește 1173 g bucata.

Dacă furca nu e tocmai un model nou, de fapt nu mai e nici măcar în catalogul curent MRP, bicicleta prototip primește un cadru din aluminiu nou nouț, fabricat manual în Slovacia.

TrueBike obișnuiește să fabrice fiecare cadru 36-er din oțel la comandă, folosind inclusiv geometrie personalizată. Dar acest cadru nou din aluminiu va fi produs în loturi mici în câteva mărimi standard, pentru cicliști mai înalți de 165 cm.

În acest moment TrueBike produce mai multe modele de biciclete single speed, un lucru potrivit cu comportamentul general al bicicletei.

Noua bicicletă din aluminiu va folosi un design cu chainstay-uri înălțate ce vor fi compatibile atât cu single speed cât și cu transmisie cu viteze, ba chiar și cu transmisie pe curea. Gates produce deja curele destul de mari pentru aplicații cum ar fi bicicletele tandem, așa că s-ar putea găsi o variantă ce să funcționeze și aici.

Dropout-urile culisante modulare fac tensionarea lanțului posibilă, iar în varianta cu viteze permit ajustarea ușoară a lungimii chainstay-urilor, deși probabil acest lucru nu are un efect prea mare. Modularitatea permite însă adaptarea la mai multe tipuri de ax, bicicleta necesitând totuși măcar un ax Boost dacă nu chiar Super Boost.

Rutarea cablurilor e externă pentru simplitate și mai există spațiu disponibil în jurul anvelopelor Tubeless Readu Vee de 2.25, existând și alte câteva opțiuni de anvelope.

Unul din marile obstacole pentru proiectarea unei biciclete rigide cu roți de 36 a fost montarea ghidonului suficient de jos pentru a oferi control și manevrabilitate adecvate. Folosirea unei furci de DH double-crown a oferit însă chiar o soluție. TrueBike a creat un ghidon din două bucăți, de tip moto, ce se prinde pe furcă cu două pipe speciale și care oferă mai multă libertate de reglaj, chiar și cu cursa de 100 mm a roții față.

Întrebările ce urmează logic sunt care e greutatea, prețul și dacă o astfel de bicicletă e disponibilă. Modelul din aluminiu cu furcă telescopică e încă în faza de dezvoltare, așa că nu există încă o dată de lansare anunțată. TrueBike spun că după ce au construit 36-ere de ani de zile, sunt capabili să treacă de la prototip la producție în câteva luni. Așa că cei interesați ar putea să facă deja o precomandă. Durata necesară livrării unui model TrueBike e în mod normal de 4-8 săptămâni.

Cât despre greutate, noua bicicletă ar trebui să aibă sub 16 kg, ceea ce o face cu mai mult de 3 kg mai ușoară decât modelele rigide 36er din oțel. Nici prețul nu e stabilit, dar TrueBike se așteaptă la un preț sub 5000 Euro în echipare completă cu furca telescopică, roți din carbon și transmisie Shimano XT.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma