Noul Trek Session arată ca un Session obișnuit, dar e un amestec între o bicicletă modernă și modelul Session 10 din 2006. Asta deoarece Trek s-a întors în timp folosind o suspensie cu pivot înălțat, asemănătoare cu cea de pe Trek Diesel și Session 10. Dar odată cu introducerea Session 8, Trek a modificat aproape integral design-ul, adăugând toate noile lor tehnologii. Noul Session a fost o bicicletă importantă pentru Trek și a adus multe victorii legendelor Tracey Moseley, Aaron Gwin, Rachel Atherton și multor altora.
Trek a decis acum că e timpul să meargă înapoi în timp și să profite din nou de beneficiile unui sistem cu pivot înălțat. Avantajul principal e o mișcare a axului predominant în spate. Localizarea pivotului face ca roata să se miște pe un arc ma mare, mai departe de bicicletă, dând roții mai mult timp pentru a trece fin peste obstacole. Rezultatul final e un răspuns mai fin al suspensiei, tracțiune îmbunătățită și o bicicletă ce trece cu viteză mai mare peste zonele cu obstacole dure.
Unul dintre dezavantajele sistemului cu pivot înălțat a fost mereu feedback-ul puternic din pedale. Practic, odată cu comprimarea suspensiei, aceasta va trage în spate de lanț și va cauza o rotație inversă a angrenajului.
Pentru a elimina asta, Trek a folosit o soluție destul de clasică, un rulment întinzător montat deasupra angrenajului. Rezultatul e un kickback al pedalei de doar 5-8 grade față de modelul Session 2018 care avea 15-27 grade.
În plus, noul Session oferă mai multe variante de suspensie folosind Suspension Mino Link, sistem ce nu trebuie confundat cu Mino Link pentru geometrie. Suspension Mino Link permite alegerea între un raport al suspensiei de 20 sau 25%. Pe modelele anterioare Session, acest lucru era făcut doar pentru riderii profesioniști ai echipei și se realiza prin montarea de brațe și extensii de amortizor fabricate special. Acum opțiunea e disponibilă tuturor, permițând oricui să își modifice suspensia după preferințe, nevoile traseului, pentru amortizor pe aer sau pe arc… Se pare că cei din echipa Trek au ales direct varianta 25% și au lăsat-o în această configurație.
Tot Mino Link, mai exact combinația între Mino pentru geometrie situat la pivotul de pe seatstay și cupele de cuveți EXT fac ca Session să poată folosi orice combinație modernă de dimensiuni de roți. Bicicleta vine standard cu roți de 29 în față și în spate, dar cumpărătorii au opțiunea de a monta pe spate o roată de 27.5 cu Mino Link în poziția superioară sau chiar două roți 27.5 cu Mino în poziția superioară și cu cupa pentru cuveți EXT montată, fără a folosi altă furcă.
Indiferent de dimensiunea roților, spațiul permite anvelope de maxim 2.6.
Interesant e că noul cadru e disponibil doar din aluminiu. La teste, Trek spune că riderii lor au preferat răspunsul aluminiului față de greutatea mai redusă a carbonului. Nu se știe încă dacă va exista o versiune din carbon, dar momentan e disponibilă doar cea din aluminiu.
Noul Session are un nou sistem de mărimi, bazat pe reach. Session e acum oferit în 3 mărimi: R1, R2 și R3. Trek spune că bicicleta acoperă aceleași dimensiuni ale riderilor ca înainte, însă folosind doar 3 mărimi de cadru. Au fost adăugate și dimensiuni specifice ale chainstay-urilor, însă chainstay-urile sunt identice pe cele trei mărimi. Diferența vine însă de la poziția pivotului.
Chiar dacă e din aluminiu, cadrul are o mulțime de elemente interesante pe care noii proprietari de Session le vor aprecia. Cei ce iubesc aspectul și beneficiile rutării interne a cablurilor, vor avea parte de aceasta, însă există și opțiunea de a ruta cablurile la exterior.
O protecție Downtube Armor cu lungime completă a fost fabricată din material cu dublă densitate, însă și aceasta se poate demonta. Este foarte ușor de înlocuit dacă este distrusă. Același lucru se poate spune despre protecția de chainstay care e din material cu dublă densitate și e demontabilă.
Cadrul folosește în continuare dropout-uri Trek ABP, are prindere de etrier post mount pentru disc de 180 mm și pot fi montate discuri de până la 220 mm cu adaptorii potriviți. Alte detalii includ prinderea ISCG 05 cu două șuruburi, rulmenți pedalieri BSA filetați de 83 mm și un chainline de 56.5 mm, fiind posibilă folosirea de foi între 32-38t.
Session va fi oferit în două variante de biciclete complet echipate. Session 9 costă 6999.99$ și e replica modelului de Cupă Mondială, iar Session 8 costă 4999.99$ și e ceva mai accesibil, având cadru cu aceleași caracteristici, dar cu componente mai ieftine.
Va fi disponibil și cadrul separat, echipat cu amortizor, la prețul de 2999.99$, incluzând cupele necesare pentru folosirea de roți de 27.5. Modelele complete însă nu conțin cupele EXT, așa că cine dorește să le convertească la roți de 27.5 va trebui să le achiziționeze separat.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…