Trek revine la origini cu suspensia de pe noul model de DH Session cu cadru din aluminiu

Noul Trek Session arată ca un Session obișnuit, dar e un amestec între o bicicletă modernă și modelul Session 10 din 2006. Asta deoarece Trek s-a întors în timp folosind o suspensie cu pivot înălțat, asemănătoare cu cea de pe Trek Diesel și Session 10. Dar odată cu introducerea Session 8, Trek a modificat aproape integral design-ul, adăugând toate noile lor tehnologii. Noul Session a fost o bicicletă importantă pentru Trek și a adus multe victorii legendelor Tracey Moseley, Aaron Gwin, Rachel Atherton și multor altora.

Trek a decis acum că e timpul să meargă înapoi în timp și să profite din nou de beneficiile unui sistem cu pivot înălțat. Avantajul principal e o mișcare a axului predominant în spate. Localizarea pivotului face ca roata să se miște pe un arc ma mare, mai departe de bicicletă, dând roții mai mult timp pentru a trece fin peste obstacole. Rezultatul final e un răspuns mai fin al suspensiei, tracțiune îmbunătățită și o bicicletă ce trece cu viteză mai mare peste zonele cu obstacole dure.

Unul dintre dezavantajele sistemului cu pivot înălțat a fost mereu feedback-ul puternic din pedale. Practic, odată cu comprimarea suspensiei, aceasta va trage în spate de lanț și va cauza o rotație inversă a angrenajului.

Pentru a elimina asta, Trek a folosit o soluție destul de clasică, un rulment întinzător montat deasupra angrenajului. Rezultatul e un kickback al pedalei de doar 5-8 grade față de modelul Session 2018 care avea 15-27 grade.

În plus, noul Session oferă mai multe variante de suspensie folosind Suspension Mino Link, sistem ce nu trebuie confundat cu Mino Link pentru geometrie. Suspension Mino Link permite alegerea între un raport al suspensiei de 20 sau 25%. Pe modelele anterioare Session, acest lucru era făcut doar pentru riderii profesioniști ai echipei și se realiza prin montarea de brațe și extensii de amortizor fabricate special. Acum opțiunea e disponibilă tuturor, permițând oricui să își modifice suspensia după preferințe, nevoile traseului, pentru amortizor pe aer sau pe arc… Se pare că cei din echipa Trek au ales direct varianta 25% și au lăsat-o în această configurație.

Tot Mino Link, mai exact combinația între Mino pentru geometrie situat la pivotul de pe seatstay și cupele de cuveți EXT fac ca Session să poată folosi orice combinație modernă de dimensiuni de roți. Bicicleta vine standard cu roți de 29 în față și în spate, dar cumpărătorii au opțiunea de a monta pe spate o roată de 27.5 cu Mino Link în poziția superioară sau chiar două roți 27.5 cu Mino în poziția superioară și cu cupa pentru cuveți EXT montată, fără a folosi altă furcă.

Indiferent de dimensiunea roților, spațiul permite anvelope de maxim 2.6.

Interesant e că noul cadru e disponibil doar din aluminiu. La teste, Trek spune că riderii lor au preferat răspunsul aluminiului față de greutatea mai redusă a carbonului. Nu se știe încă dacă va exista o versiune din carbon, dar momentan e disponibilă doar cea din aluminiu.

Noul Session are un nou sistem de mărimi, bazat pe reach. Session e acum oferit în 3 mărimi: R1, R2 și R3. Trek spune că bicicleta acoperă aceleași dimensiuni ale riderilor ca înainte, însă folosind doar 3 mărimi de cadru. Au fost adăugate și dimensiuni specifice ale chainstay-urilor, însă chainstay-urile sunt identice pe cele trei mărimi. Diferența vine însă de la poziția pivotului.

Chiar dacă e din aluminiu, cadrul are o mulțime de elemente interesante pe care noii proprietari de Session le vor aprecia. Cei ce iubesc aspectul și beneficiile rutării interne a cablurilor, vor avea parte de aceasta, însă există și opțiunea de a ruta cablurile la exterior.

O protecție Downtube Armor cu lungime completă a fost fabricată din material cu dublă densitate, însă și aceasta se poate demonta. Este foarte ușor de înlocuit dacă este distrusă. Același lucru se poate spune despre protecția de chainstay care e din material cu dublă densitate și e demontabilă.

Cadrul folosește în continuare dropout-uri Trek ABP, are prindere de etrier post mount pentru disc de 180 mm și pot fi montate discuri de până la 220 mm cu adaptorii potriviți. Alte detalii includ prinderea ISCG 05 cu două șuruburi, rulmenți pedalieri BSA filetați de 83 mm și un chainline de 56.5 mm, fiind posibilă folosirea de foi între 32-38t.

Session va fi oferit în două variante de biciclete complet echipate. Session 9 costă 6999.99$ și e replica modelului de Cupă Mondială, iar Session 8 costă 4999.99$ și e ceva mai accesibil, având cadru cu aceleași caracteristici, dar cu componente mai ieftine.

Va fi disponibil și cadrul separat, echipat cu amortizor, la prețul de 2999.99$, incluzând cupele necesare pentru folosirea de roți de 27.5. Modelele complete însă nu conțin cupele EXT, așa că cine dorește să le convertească la roți de 27.5 va trebui să le achiziționeze separat.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma