Categorii: EvenimenteNoutati

Tot ce trebuie să știi despre Campionatul Național de Enduro

Am stat de vorbă cu Ioniță Tămaș despre HEITS Apuseni Bike Cup, o competiție care se întâmplă să fie și un eveniment foarte important: Campionatul Național de Enduro din 2024 (28-29 septembrie)! Haideți să vedem împreună ce detalii am aflat despre competiție, în interviul ce urmează.

1.Salut! Povestește-ne un pic despre trasee. Unde sunt localizate și cum estimezi nivelul acestora de dificultate? La ce se pot aștepta participanții în cele 6 manșe de concurs?

R: Salutare! Traseele sunt localizate în Statiunea Muntele Băișorii sau Băișoara cum e cunoscuta de rideri. Pornirea o sa fie din Varful Buscat, iar Race Village-ul este amplasat în parcarea de la partia Buscat. Ca si nivel de dificultate as zice ca este spre mediu, fara elemente periculoase. Exista insa unele zone expuse sau cu o panta destul de abrupta. Specificul traseelor este unul de single trail, natural, construite în totalitate de mana fara utilaje. Radacini, cioturi, muschi, pietre, conuri si ace de brad, cam asta se gaseste la Baisoara. Cele 6 manse nu au o lungime foarte mare, ele fiind intre 1.1 si 1.5 km fiecare dar necesita o atentie permanenta si tehnica cat de cat ok.

2.Ambele categorii de licențiați și hobby vor avea de parcurs același număr de manșe?

R: Da, atat cei din cadrul CNE cat si cei de la Hobby au același traseu, dificultatea fiind medie iar traseele relativ scurte nu cred ca vor pune în dificultate amatorii. Iar profesionistii vor putea profita de asta si sa isi duca limitele la maxim fiind un efort mai scurt dar intens.

3.Povestește-ne puțin și despre traseele de la e-mtb și cum este structurată această probă în cadrul competiției voastre. Și câteva cuvinte despre Kids MTB, desigur.

R: Aici raspunsul e simplu. E-mtb merg exact pe aceleași trasee ca si Enduro. Momentan este un interes destul de scazut pentru electrice (ediatia trecuta am avut 5 inscrisi) si nu stim sigur daca pe viitor sa mai includem aceasta categorie. Daca exista cerere vom include si urcare tehnica în editia de anul viitor.

4.În cazul în care plouă, cât de practicabile rămân traseele?

R: În caz de ploaie avem norocul ca zona sa ne ajute, solul din Băișoara este unul afânat, iar mare parte din trasee fiind în padure, liniile se pastreaza destul de uscate. Ce se schimba radical sunt radaciniile. Din zona cu grip bunicel cand e uscat, pe ud ele devin foare alunecoase, si daca mai vorbim de putin off-camber atunci avem un traseu dificil pentru cine vrea sa scoata un timp bun.

5.Revenind la competiția de enduro, pentru ziua de antrenamente, există shuttle sau se urcă pe bicicletă?

R: Punem la dispozitie atat pentru antrenamente cat si pentru concurs doua shuttle-uri care pot sa transporte pana la 25 de rideri si bicicletele lor o data. Urcarea cu masina dureaza undeva la 15-20 minute cu tot cu incarcat – descarcat. Ultima bucata de 1.5km va trebui pedalata si la antrenamente asa cum este si la concurs. Mentionez cu aceasta ocazie ca vom avea shuttle în Baisoara permanent în weekend-uri sau cu rezervare în zilele saptamanii.

6.Cum sunt porțiunile de transfer? Pot fi pedalate sau se face pushbike?

R: Portiunile din transfer care necesita pedalare sunt destul de usoare. De la start din race village se merge pe un drum de piatra aproximativ 1.8km pana se ajunge la startul PS1 respectiv PS4. Astfel aceasta urcare trebuie parcursa de 2 ori. Pana la Race Village se ajunge cu shuttle. De la finishuri pana la shuttle avem o portiune relativ plata de 1 km.

7.Care este lungimea totală de coborâre și de urcare a competiției de enduro?

R: Lungimea totala de coborâre însumează 7.3 km cu o diferență de nivel de aproximativ 900m. În cea ce priveste urcarea, aproximativ 70% din ea se poate face cu shuttle, iar portiunile în care trebuie pedalat nu depasesc 4-5km în total. Total portiune de urcare pentru cei care doresc sa pedaleze totusi, avem 13.5 km.

8.Cum se prezintă cazarea prin zonă? Sunt locuri suficiente sau Clujul reprezintă o alternativă mai bună?

R: Cazari în zona exista, pentru toate gusturile si buzunarele. Nu recomand cazare în Cluj, fiind la aproximativ 1 ora de locatia concursului. Cele mai bune optiune se gasesc în Statiunea Muntele Baisorii sau în Buscat. În caz ca aici este ocupat tot, se mai poate cauta cazare în comuna Baisoara, care este la 15-20 minute de locatie. Tot aici gasim si ATM BT si magazin alimentar.

9.Care este taxa de înscriere pentru eveniment?

R: Taxa de inscriere la eveniment este 150 ron pentru CNE si Hobby, iar la Kids 100 ron. În taxa este inclus Shuttle ambele zile, acces la bike service si bike wash în race village si kitul de participare (care contine un accesoriu, o bautura, un baton healthy, cateva stickere si vouchere).

Alte informații găsiți aici:

https://apusenicup.ro/event

https://www.facebook.com/HEITSApuseniCup

https://www.instagram.com/heitsapuseni_cup/

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

4 zile in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

7 zile in urma

Prologo lansează noua gamă de șei AGX “Slide Control” cu control al alunecării

Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…

o săptămână in urma