Terske transformă axul thru într-o cheie de pedale, angrenaj și discuri

Multă lume spune despre sistemul de prindere Centerlock pentru discurile de frână că are dezavantajul că dacă se slăbește într-o tură, e nevoie de o sculă foarte mare și grea pentru a-l strânge la loc. Iar acest lucru se poate întâmpla și poate strica o tură. Problema poate acum să fie rezolvată cu noua sculă Terske Travel Disc Brake Rotor Lockring Tool.

Problema ce împiedică dezvoltarea de astfel de scule care să fie portabile este că pentru folosirea lor este nevoie de cuplu. Terske a rezolvat problema folosind ca levier o piesă deja existentă – un ax thru de 12 mm. Ambele scule noi dezvoltate de ei sunt proiectate să folosească pe post de mâner un ax thru de 12 mm.

Bineînțeles că poate nu e o idee bună să fie folosit în acest scop un ax thru din carbon sau ceva din material foarte ușor, dar Terske spune că sculele sunt compatibile cu orice ax thru de 12 mm cu pereții groși de minim 3 mm (sau cu gaura interioară de maxim 6 mm), majoritatea modelelor spate de MTB și șosea/gravel/ciclocros încadrându-se în această categorie.

Cu această combinație, scula poate aplica un cuplu de până la 50 Nm, care e absolut suficient. Bineînțeles, este o sculă de mână și e folosită la elemente critice ale bicicletei, așa că trebuie atenție și trebuie evitată suprastrângerea, însă pentru o depanare în timpul turei este alegerea perfectă.

Scula e proiectată pentru inele de strângere Centerlock și AFS cu 16 dinți. Un set de garnituri sunt amplasate pe sculă pentru ca aceasta să se fixeze bine de axul thru și să nu cadă pe jos în noroi.

Scula este foarte precisă și foate ușoară. Este fabricată prin frezare din aluminiu 6061-T6 și are o greutate de doar 17 g, fiind ușor de adăugat în trusade scule. Prețul pentru Travel Disc Brake Rotor Lockring Tool este de 24.95$ și nu include axul.

O altă sculă ce folosește aceiași idee este Travel 6/8/16mm Hex Tool. Aceasta este perfectă pentru strângerea angrenajelor RaceFace și Easton Cinch care folosesc o cheie hexagonală de 16 mm pentru brațul din dreapta, însă existența cheilor de 6 și 8 mm fac scula compatibilă cu mai multe situații.

De exemplu este foarte dificilă demontarea unei pedale cu un Multitool. Adăugarea unui ax thru de 12 mm sculei oferă un cuplu suficient pentru această operație.

Scula e produsă din inox SAE 420, are greutatea de 36 g și rezistă la un cuplu de 40 Nm. Scula are de asemenea nevoie de un ax thru de 12 mm cu pereți groși de minim 3 mm iar prețul este de 24.95$.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma