Pe măsură ce scriu acest articol încă-mi răsună în cap vocile cu tonalități anit-taiwaneze cu care eram bombardat în urmă cu câțiva ani când povesteam despre bicicletele construite în această țară. Într-un târziu, mulți au înțeles că o bicicletă fabricată în Taiwan nu este similară cu slaba calitate, dovadă stând și prețurile care au crescut constant în ultimii ani pentru mâna de lucru.
Cu toate acestea, pentru Taiwan era preconizată o scădere a vânzărilor către export, iar concurența nu a stat cu mâinile în sân. Unele companii importante și-au relocat producția în Cambodgia, care într-devăr, nu sună tocmai plăcut, dar se pare că vine cu prețuri mai prietenoase pentru mâna de lucru. Statisticile ne arată că exporturile Taiwanului către Europa, au scăzut în perioada ianuarie-octombrie 2013 cu 19.9% față de perioada similară a lui 2012. De asemenea, valoarea medie a unei biciclete a scăzut în aceeași perioadă de la 272.34 euro la 260.85 euro. Mai mult, valoarea totală a mărfii de export a scăzut de la 552 milioane euro la 423 milioane euro.
De precizat este și creșterea produselor exportate de Cambodgia în perioada ianuarie-octombrie 2013: 1.121.654 biciclete, adică un salt de 55%. Enorm, nu-i așa? Să nu mai punem la socoteală faptul că există deja câțiva producători premium care asamblează bicicletele în țara asiatică. Se estimează de asemenea că țări până acum puțin cunoscute industriei de biciclete, precum India, vor contribui din plin la producția de biciclete în următorii ani. Mai ales că producători mari, precum Continental, deja își desfășoară activitatea în această țară de câțiva ani încoace.
via Bike EU
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…