Cei de la Giant s-au înscris și ei în trend-ul cursierelor aero lansând modelul Propel la începutul anului trecut și, într-un mod așteptat, a devenit arma de încredere a oamenilor de plat a echipei Giant-Shimano, fostă Blanco Pro Cycling, fostă Rabobank. Dar destul despre trecut, hai să vedem îndeaproape ce îi poartă spre viitor pe băieții în alb, negru și albastru.
Deși are doar un sezon în spate, Propel Advanced SL a câștigat respectul rutierilor de la Giant-Shimano, fiind opțiunea sprinterilor, precum Marcel Kittel sau John Degenkolb, și a oamenilor de plat. În poza de mai jos sunt bicicletele de rezervă ale echipei, pregătite în caz de nevoie, la ediția din acest an a cursei Roma Maxima.
Profilul aplatizat al țevilor și diversele alte artificii de construcție se înscriu în standardul categoriei, cum ar fi seat stay-ul care nu se unește în același loc cu top tube-ul sau tija de la integrată. Se poate remarca și forma aparte a top tube-ului, de asemenea.
Și probabil că frâna ți-a atras atenția în acest punct. Giant susține că acest tip de frână, care nu e chiar un V-brake standard se integrează mai bine în construcția cadrului, ajutând la atingerea unui coeficient aerodinamic mai bun. Modelul folosit este Fourier BR-DX005 și nu te lăsa înșelat de simplitatea sa pentru că prețul acestor clești de carbon gravitează în jurul valorii de 300$. Câștigul marginal costă, nu?
Cum aminteam și mai sus, cadrul urmează cuminte normele cursierelor aero și bifează head tube-ul conic, care chiar dacă nu joacă un rol fundamental în ale aerodinamicii, asigură o rigiditate mărită în partea din față, precum și un control mai bun, elemente fundamentale pe orice sprinter care țintește victoria. Ar mai fi și alte lucruri de remarcat, ca forma down tube-ului, reliefată de scrisul de pe aceasta și V-brake-urile care sunt prezente și în față, tot din rațiuni de integrare pentru mai binele aerodinamic.
Nicio cursieră aero nu ar fi cursieră aero fără o zonă masivă a rulmentului pedalier, însă ce aș vrea să scot în evidență este tranziția îndemânatică a producătorului Giant care a modelat down tube-ul în formă pătrată în secțiunea de mai jos și aplatizată în cea care se unește cu head tube-ul. Și faptul că discreția e o virtute ne-o confirmă cablajul aferent schimbătoarelor electronice Shimano Dura-Ace Di2.
Fără a surprinde pe nimeni, sponsorul tehnic Shimano bifează componentele și o face cu devotament complet, asigurând totul, de la roți până la setul propriu-zis și până la ghidon. Și chiar dacă nu a suferit vreo modificare notabilă, Dura-Ace Di2 rămâne un set de referință.
Nu mă pot sătura de setul Dura-Ace Di2, dar nu de aceea am adăugat fotografia de mai jos, ci pentru un detaliu foarte discret. Pe brațul stâng al seat stay-ului se află un senzor pe care scrie Giant RS. Acesta este propria invenție a Giant pentru măsurarea vitezei și cadenței și este compatibil cu orice ciclocomputer care se poate conecta prin mediul ANT+
Aducem puțină atingere orgoliului italienesc cu imaginea de mai jos, dar trebuie să aibe și delocalizarea producției efectele ei negative chiar dacă te numești Vittoria.
Nu în cele din urmă, să îi mulțumim lui Tobias Ludvigsson că ne-a lăsat să îi spionăm bicicleta chiar dacă mai era jumătate de oră până la începutul cursei!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…