Cursiera din oțel Triebwerk Disc de la Standert a primit mici îmbunătățiri care o fac în același timp mai modernă și mai clasică. În primul rând, mici modificări a zonei din spate au făcut loc pentru anvelope mai mari fără a modifica lungimea chainstay-urilor, în timp ce gâtul furcii a fost subțiat pentru a face trecerea înspre headtube mult mai elegantă. Triebwerk Disc a primit și o ediție limitată LTD în culori vesele.
Standert Triebwerk Disc este în oferta producătorului din Berlin de 2 ani deja, odată cu trecerea modelului la frâne pe disc. Bicicleta din oțel Columbus se întoarce acum cu îmbunătățiri care o fac o alegere mai bună atât pentru ciclism sportiv cât și pentru plimbări zilnicie, chiar și departe de asfaltul fin.
Cele mai mari îmbunătățiri la această generație nu par foarte impresionante, dar spațiul cu 4 mm mai mare pentru anvelope fără a schimba lungimea chainstay-urilor este ceva destul de important, împingând limitele suprafețelor ce pot fi accesate înspre cele all-road.
Standert a reușit să optimizeze curbura în formă de S a chainstay-urilor, acestea fiind ceva mai depărtate pentru a face loc în spate anvelopelor de 32 mm, păstrând compatibilitatea cu transmisii 2x.
În față schimbarea e tot destul de mică – s-a trecut de la un gât al furcii conic de 1.5 la unul nou, tot conic, dar de 1.25. Cadrul în sine nu s-a schimbat în față, păstrând headtube-ul drept de 44 mm. Bicicletele complete și seturile cadru vin acum însă cu o furcă nouă Columbus Futura SLX Disc complet din carbon, care are gâtul mai mic, de 1 1/4. Rezultatul e cuveta de șos Chris King InSet care nu mai iese atât de mult în afară, iar dimensiunea mică a coroanei noii furci SLX face ca tranziția spre cadru să fie mult mai fină vizual.
Un nou beneficiu este că și furca Futura SLX Disc are spațiu pentru anvelope mai mari. Chiar dacă acestea pot fi de maxim 30 mm conform cu producătorul Columbus, este spațiu suficient pentru 32 mm, asortate cu cele din spate. Noua furcă SLX este cu 10 g mai grea, având 450 g, dar este compatibilă cu aripă de protecție.
Restul elementelor tehnice ale Triebwerk Disc rămân în principiu neschimbate, deși porturile pentru rutarea internă compatibilă 1x/2x au fost mutate un pic mai sus, spre headtube, pentru o curbură mai fină a cablurilor.
Cadrul din oțel este sudat TIG și vopsit în Taiwan, dintr-o selecție de tuburi ușoare Columbus, greutatea anunțată a cadrului în mărimea 56 fiind de 1830 g.
Bicicleta folosește ax thru de 12 mm, prinderi de etrier flat-mount, tijă de 27.2 mm și rulmenți pedalier filetați T47 cu o zonă de prindere cu volum mare, ce permite cablurilor să treacă prin interiorul cadrului dintr-un tub în altul, spre deosebire de majoritatea cadrelor din oțel.
Triebwerk Disc vine în 7 mărimi (între 48 și 60 cm), cu geometria Standert clasică de competiție neschimbată. Ca de obicei, cele mai mici trei mărimi folosesc geometria Project Compact, dezvoltată de Standert împreună cu ciclișii lor mai mici de înălțime, punctul de echilibru fiind mutat în față pentru un control și o manevrabilitate îmbunătățite, cu compromisuri minime la performanță.
Noul model Triebwerk Disc este disponibil în culorile standard sau în ediția limitată LTD, fie sub formă de cadru, fie sub formă de bicicletă complet echipată. Prețul cadrului în set cu furca e de 1700 Euro în culoarea ”Dark Night Returns” sau 1800 Euro în cloarea LTD III crem cu verde. Cadrul poate avea la cerere interfață pentru orice tip de rulmenți de pedalier, plus cuvete Chris King într-una din cele 5 culori disponibile, la alegere.
Bicicletele complete încep de la 3700 Euro în culoarea neagră cu echipare SRAM Rival 22 mecanică și roți DT din aluminiu.
Schema de culori LTD adaugă 100 Euro, trecerea la Force eTap AXS costă 1000 Euro iar cea la Ultegra Di2 costă 1200 Euro. Există și alte îmbunătățiri contra cost, cum ar fi rulmenții ceramici, rotițele de schimbător ceramice, powermetru, roți și componente din carbon.
În acest moment aproape toate combinațiile de culor și mărimi sunt în stoc. Bicicletele complete echipate cu Rival și Ultegra se pot comanda, însă doar împreună cu roți din carbon. Bicicletele pot fi personalizate cu programul special Standert. Livrarea se poate face la magazinul Standert din Berlin sau prin livrare oriunde în Europa. În restul lumii sunt disponibile doar cadre separate.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…