Sram schimbă foaia și lansează o nouă generație de frâne: LEVEL

Sram nu s-a bucurat de un prea mare succes cu frânele sale în ultimii ani. Pentru a mai salva un pic situația, a rebrand-uit toată gama AVID în Sram, apoi a transformat Elixir-ul în Guide și DB. Puterea de frânare însă nu a convins suficient și nici durabilitatea. Astfel, Sram lansează noile frâne LEVEL, care vor înlocui atât modelul XX, X0 cât și modelele din seria DB. De menționat că seria DB a fost pentru aproximativ 2-3 ani în serviciu. Să vedem împreună cu ce noutăți vin frânele LEVEL.

Le-am văzut în carne și-n oase la prezentarea Sram de la Riva, iar din punct de vedere vizual, nu mi s-au părut prea departe de modelul Guide, forma manetei și a etrierului fiind cumva similară. Acestea vor fi oferite în 5 modele diferite: Level, Level T, Level TL, Level TLM și Level Ultimate. Level înlocuiește modelul DB1, T – modelul DB3, TL – modelul DB5, TLM – modelul XO, iar Ultimate, modelul XX.

Ultimate, modelul de top.

Dacă modelul de bază cântărește 430 de grame, cu tot cu discul G2 de 160mm, modelul de top cântărește 318 grame, cu tot cu discul CLX de 160mm și șuruburi din titan. Modelul ultimate a fost creat pentru Cross Country sau poteci de munte nu foarte dificile. Levierul este construit din carbon, folosește rulmenți pentru durabilitate mare și un nou design botezat DirectLink, care permite o tragere mai eficientă a manetei obținând totodată o putere mare de frânare. Etrierul este de tip monobloc și conține două pistoane, iar una dintre cele mai importante specificații este legată de aerisire, Sram promițând că aceasta va fi foarte ușor de realizat, de către oricine, acasă. Evident, cu tool-urile corespunzătoare, ce pot fi achiziționate de la Sram ulterior.

Level, modelul entry-level.

Frânele GUIDE cu 4 pistoate în etrier vor rămâne în continuare în gama americanilor. Despre prețuri, aflăm că modelul de bază are un preț recomandat de 69 de euro, pe când modelul de top, Ultimate, va costa 324 euro/bucata.

Toate modelele din gama Level pot fi văzute pe site-ul Sram.com.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma