SRAM a anunțat noul Eagle GX 1×12

După ce au revoluționat transmisiile de MTB cu grupurile 1×12 Eagle XX1 și X01, SRAM vine cu o veste așteptată de toți cei care nu își permit achiziția unor componente atât de scumpe. Se lansează Eagle GX, o variantă de transmisie 1×12 cu aceiași gamă de rapoarte de 500% dar la un preț mult mai accesibil.

Angrenajul GX Eagle este confecționat in aluminiu forjat iar performanțele sale sunt garantate și de foaia X-SYNC 2 cu montare directă. Existând mai multe dimensiuni de foi, gama de viteze poate fi adaptată pentru nivelul și necesitățile fiecăruia. Angrenajul GX Eagle nu este proiectat doar ca un angrenaj compatibil cu sistemul de rulmenți SRAM ci ca o parte integrantă a sistemului Eagle. Prețul anunțat: 125-175 Euro.

Deraiorul spate GX extinde gama de viteze fiind capabil să funcționeze cu caseta 10-50t Eagle, dar el aduce și alte noutăți. Acesta include ambreiajul cu rulmenți tip 3 care face ca lanțul să se comporte la fel pe toate pinioanele, mici sau mari. Un nou design al rulmenților combinat cu lanțul SRAM Eagle face ca transmisia să fie extrem de silențioasă și incredibil de eficientă. Prețul anunțat: 110 Euro.

Maneta de schimbător Trigger GX este centrul de control al noii transmisii. Are o ergonomie superioară și este ajustabilă, dând posibilitatea de a schimba vitezele rapid, confortabil și intuitiv. Aceasta are implementate toate îmbunătățirile de la modelele XX1 și X01 Eagle oferind o senzație foarte bună la schimbare, precizie și durabilitate. Va exista de asemenea și o manetă gripshift, aceasta asigurând schimbarea extrem de rapidă a unui număr nelimitat de pinioane printr-o simplă rotație. Preț anunțat: 35 Euro pentru trigger sau gripshifter.

Cu cea mai mare gamă de viteze existentă pe piață, caseta XG-1275 cu pinioane 10-50t și tehnologie FULL PIN folosește pinioane ușoare din oțel presat, prinse între ele cu pini din oțel foarte rezistent. Rezultatul este o casetă ușoară și rezistentă. Design-ul aerisit este asemănător cu cel al casetei X-DOME și ajută în eliminarea noroiului, oferind schimbări mai precise și viață prelungită a componentelor. Noii dinți X-GLIDE 2 se împerechează perfect cu lanțul Eagle pentru a îmbunătăți schimbările în ambele direcții, dar și pentru a evita sărirea lanțului. Preț anunțat: 200 Euro

Lanțul GX Eagle nu este doar o componentă banală ci este epicentrul transmisiei. Cu o geometrie a plăcilor optimizată pentru gama de viteze de 500%, deraiarele, foile, pinioanele și manetele au fost proiectate să funcționeze impecabil cu lanțurile Eagle. Orice altceva s-ar folosi reprezintă un compromis în performanță, fiabilitate și durabilitate. Preț anunțat: 29 Euro

Nu s-a anunțat încă data de când piesele vor fi disponibile, dar e de așteptat să se întâmple cât mai curând. Un simplu calcul de arată că toate piesele necesare, la prețul recomandat fără nicio reducere, ajung la 494 Euro, o sumă considerabil mai mică decât grupurile XX1 și X01 corespondente

Mai multe informații găsiți în curând pe pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

BikeXpert anunță datele pentru concursurile din 2025, Maratonul Vinului și Alpine Challenge

Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…

16 ore in urma

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma