Specialized S-Works 6 mulţumeşte toţi cicliştii cu variantele Road şi XC

Pentru cei ce îşi doresc acelaşi pantof la şosea şi la MTB, Specialized le oferă S-Works 6 în două variante: Road şi XC. Nu doar atât dar pantoful reprezintă un vârf de gamă ce înglobează toată tehnologia de care dispune marele producător.

Pantofii foarte uşori de MTB erau până nu demult o categorie de nişă rezervată doar competiţiilor, datorită terenului dur la care trebuie să facă faţă şi care produce o uzură mult prea mare. Noile tendinţe spre gravel bike însă au readus în atenţie şi au crescut vânzările acestui tip de pantofi, deoarece acolo e nevoie de un model uşor pentru zeci de km de şosea, dar totuşi unul pe structură de MTB pentru momentele când se părăseşte asfaltul şi inevitabil mai trebuie mers şi pe lângă bicicletă. Evident, cursele de XC rămân un domeniu clar de utilizare!

În mod evident, pantofii nu sunt tocmai identici, existând diferenţe specifice fiecărei discipline, dar în mare parte ambii folosesc aceiaşi bază tehnică, fiind cât de asemănători pot fi doi pantofi cu utilizări diferite. Materialul folosit este foarte uşor, partea gri fiind din Dyneema Cubic Tech, un material superior cu fibre direcţionale termo-ţesute. Rezultatul este un material care nu se întinde deloc, nici măcar la transpiraţie sau după solicitări repetate. Modelul XC are incluse nişte protecţii la frecare în vârf. Ajustarea se face cu un sistem dublu Boa S2 şi cu un velcro în partea inferioară. Modelul XC are şi un material absorbant mai gros în zona călcâiului PadLock, zonă unde modelul Road este un pic cam dur.

Bineînţeles, marea diferenţă o face talpa. Modelul de şosea foloseşte una FACT Powerline 3 compatibilă SPD-SL în timp ce modelul de MTB foloseşte una FACT dar nu Powerline, indexul de rigiditate fiind însă identic, 13. Talpa de şosea are un element de cauciuc la călcâi ce se poate înlocui iar prinderile pentru plăcuţă sunt din titan şi pot fi deplasate 5 mm faţă-spate. Modelul de XC are câteva zone foarte minimaliste de cauciuc, crampoane înlocuibile în faţă şi prindere cu 2 şuruburi compatibilă SPD cu o gamă ceva mai largă de reglaj. Fibrele de carbon  ale tălpii modelului de XC sunt ţesute multidirecţional pentru o rezistenţă sporită în timp ce modelul de şosea foloseşte fibre unidirecţionale.

La interior ambele modele folosesc branţurile Body Geometry, foarte minimaliste dar şi foarte eficiente.

Diferenţa de greutate între cele două modele este însă de doar 48 g pe pantof, ceea ce face modelul XC să fie mai uşor decât multe modele de şosea şi clar unul dintre cele mai uşoare modele de MTB din lume, la 261 g, în timp ce modelul de şosea cântăreşte 213 g. Avantajele unor pantofi uşori sunt evidente iar preţul care trebuie plătit este de 400 USD pentru oricare dintre perechi, aceştia fiind disponibili în jumătăţi de măsură.

Mai multe informaţii găsiţi pe pagina producătorului pentru modelul XC şi cel Road.

Informaţii şi imagini preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma