Specialized tocmai a lansat a doua generație a cursierei de top din aluminiu Allez Sprint, spunând despre ea că e cea mai rapidă bicicletă de aluminiu din istorie. Lansarea vine împreună cu multe laude, dar deoarece geometria, furca și tija de șa sunt identice cu cele ale modelului Specialized Tarmac SL7 e posibil ca multe să se adeverească.
Specialized Allez a suferit multe schimbări de-a lungul timpului. Ultima a fost în 2015 după care modelul a început să fie folosit pentru curse de tip criterium, modele de top de nișă și multe alte utilizări exotice. Cadrul a devenit renumit datorită tehnologiei Smartweld, schemelor de culori deosebite în ediții limitate și a geometriei moderne.
Noul Specialized Allez Sprint folosește experiența anterioară și o concentrează într-un nou model foarte inovator și cu aspect extrem de sportiv, gata de competițiile moderne. Formele cadrelor și modelele de cursiere s-au tot schimbat la Specialized din 2015 încoace iar cu ele s-a schimbat și ideea de bicicletă rapidă. Au apărut Venge, Venge VIAS, Tarmac SL, Aethos dar între timp Allez Sprint rămăsese neschimbat.
Noul cadru Specialized Allez Sprint 2022 aduce multe noutăți. Proiectarea nu a fost luată chiar de la zero, dar au avut loc multe schimbăr care au adus plusuri semnificative de performanță. Noul Specialized Allez Sprint este cu 41 de secunde mai rapid pe 40 km față de modelul anterior Allez Sprint Disc.
Primul element nou este head tube-ul, despre care Specialized spune că e cel mai complex head tube din aluminiu pe care l-au făcut vreodată. Forma sa e foarte importantă, iar Specialized a profitat din plin de propriul tunel aerodinamic pentru a obține cea mai aerodinamică formă posibilă. Dar proiectarea nu a luat în calcul doar factorul aerodinamic, rigiditatea și reactivitatea fiind la fel de importante în ceea ce privește comportamentul bicicletei.
Ideea de a crește rigiditatea i-a făcut pe inginerii de la Specialized să îmbunătățească procesul de producție a headtube-ului, acesta fiind confecționat dintr-o singură bucată de aluminiu, sudurile fiind la distanță mai mare de headtube, oferind o conexiune mai bună cu celelalte tuburi și crescând mult rigiditatea în zona frontală.
O altă zonă unde Specialized s-a concentrat să crească rigiditatea noului Allez este cea a pedalierului. Proiectarea a dus la o nouă premieră pentru Specialized și posibil pentru întreaga industrie: downtube-ul și zona pedalierului dintr-o singură bucată! Astfel sunt eliminate sudurile și inconsistențele materialului, făcând toată zona mai rigidă, răspunsul oferit ciclistului fiind mai bun peste tot, de la ghidon la pedale.
Tuburile au fost păstrate deschise pentru a putea implementa rutarea integrală a cablurilor. Noul Allez are toate cablurile și furtunele introduse prin cuveta superioară, apoi prin cadru.
La o privire atentă, se observă prinderea demontabilă pentru schimbătorul față și rulmenții pedalierului filetați de tip BSA. Toate modelele Allez Sprint au rulmenți pedalier filetați BSA de 68 mm, ax thru de 142×12 mm și 100×12 mm și sunt compatibile cu discuri de 160 sau 140 mm.
Geometria e identică cu cea a modelului Specialized Tarmac SL7, inclusiv spațiul pentru anvelope de 32 mm. Allez Sprint folosește aceiași furcă și tijă de șa ca Tarmac SL7. Geometria identică celei de la modelul de competiție din carbon implementată la cel de aluminiu a fost văzută și la modelele de MTB Specialized Epic HT și Chisel și are o logică foarte bună.
Noul Specialized Allez e disponibil în două variante de echipare și șase scheme de culoare. Sprint LTD este modelul pentru performanțe maxime aerodinamice iar Sprint Comp este modelul practic dar gata de competiție.
Modelul Sprint LTD conține tot ce și-ar putea cineva dori pe o cursieră de aluminiu, pentru a o face gata de orice competiție. Echiparea include grupul complet SRAM Force Etap, roți Roval Rapide CL și ghidon S-Works Aerofly II, piese demne de orice model de competiție.
Modelul Specialized Allez Sprint Comp are același cadru, furcă și tijă ca modelul LTD. Echiparea este însă cu grupul Shimano 105 2×11 mecanic și roți DT Swiss R470 tubeless din aluminiu. Toate piesele sunt din grupul Shimano 105 cu excepția lanțului foarte ușor KMC X11 Extra Light.
Allez Sprint va fi disponibil și sub formă de set de cadru, în 6 scheme de culori.
Prețurile anunțate sunt următoarele
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…