Lumea industriei de biciclete este una relativ restrânsă în comparație cu altele și, în general, e destulă pace și armonie, poate tocmai datorită dimensiunii sale, dar poate și a bicicletei în sine și a tipului de oameni care gravitează în jurul acesteia. Totuși, Specialized ține să demonstreze contrariul și ne aduce dovada irefutabilă că, la finalul zilei, este o companie care îi trece prin foc și sabie pe cei care i-ar aduce atingere imaginii, chiar și într-o ipoteză absurdă.
Scandalul de anul trecut, când avocații Specialized și-au pus în gând să închidă magazinul canadian de biciclete Cafe Roubaix, pe motiv că Roubix este o marcă inregistrată a americanilor, a cauzat un efect invers, punând firma de biciclete într-o lumină proastă. Și nici nu avea cum altfel, căci orașul Roubaix în sine exista cu mult înainte ca SUA să prindă contur, iar cursa Paris-Roubaix dădea naștere unor legende de dinainte ca Mike Sinyard să învețe să-și țină echilibrul pe bicicletă.
Însă ignoranța, ca să folosim un eufemism, Specialized merge mai departe, prin acțiunea îndreptată împotriva firmei Neilpryde. Motivul se află tot în denumire, mai precis în presupusa similaritate dintre Allez, model Specialized, și Alize, model Neilpryde. Sigur, Specialized putea scorni și treaba cu grupul de litere „alize” care se află în denumirea „Specialized”, dar sunt șanse mari ca la asta să nu se fi gândit experții juridici ai companiei.
Cât despre acțiunea în sine, Neilpryde a ales să schimbe denumirea din Alize în Nazare, însă și departamentul de PR al Specialized va avea ceva mai mult de lucru zilele acestea, după ce publicul a taxat această ieșire a companiei americane care și-a pus cătarea pe dominarea absolută a industriei.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Cam exagerata reactia ! Miscare de marketing zic ! Baietii rai sunt intotdeuna mai atractivi !
Hipster bikes.
Doar pret mare, nimic altceva ce sa nu aibe si concurenta.
De la mine, Specialized intra sub embargou 10 ani. Nu pot sa mai recomand cuiva sau sa finantez eu insumi o asemenea grosolanie si aroganta.
Pastrez optiunea de extindere a embargoului pe perioada nedeterminata, in urma evaluarii de peste 10 ani.