Cursiera incredibil de ușoară Specialized Aethos a primit două modele mai accesibile dar cu o greutate în continuare uimitor de mică. Aethos Pro și Aethos Expert folosesc aceleași matrițe și forme ale tuburilor, însă sunt construite cu o structură ceva mai ieftină a straturilor de carbon, prețul fiind aproape la jumătate față de cel al modelului de top S-Works.
O parte din reducerea de preț vine și de la trecerea la componente cu un nivel de performanță mai puțin ridicat: Shimano Ultegra Di2 și SRAM Force eTap, însă vine doar cu transmisii electronice. Și restul componentelor sunt din gama celor mai accesibile, însă diferențele reies din structura cadrului din carbon.
Diferitele modele Aethos nu au deci cadre identice. Chiar dacă sunt fabricate în aceleași matrițe și folosesc aceleași forme ale tuburilor, ba chiar și tehnologia folosită e identică, Aethos S-Works a primit un tratament special.
Diferența esențială între Aethos S-Works și Pro & Expert este calitatea și cantitiatea carbonului folosit, asta pe lângă apariția porturilor mentru cabluri de schimbător mecanice.
Pentru ultima parte, a fost amplasat un port de intrare în partea din față a downtube-ului, a fost lăsată o fereastră de vizitare în zona monoblocului pentru a ajuta la rutarea cablurilor și pentru a asigura ieșirea cablului schimbătorului față și a fost amplasat un blocaj pentru cămașa din spate, prins în cadru cu o inserție filetată. Cablul este rutat extern de la monobloc, pe sub chainstay, spre schimbătorul din spate.
Modelul S-Works folosește carbon FACT 12r, cel mai bun material disponibil la Specialized, cu eliminarea fibrelor care nu folosesc la nimic, nefiind niciodată tensionate.
Modelele Pro și Expert folosesc fibrele FACT 10r, care de fapt erau versiunea de top acum câțiva ani. Diferențele vin și de la suprapunerea mai mare a straturilor de carbon și de la fibrele mai ieftine, non high-modulus.
Rezultatul este un cadru ce în mărimea 56, vopsit, are o greutate anunțată de 699 g, adică e doar cu 134 g mai greu decât modelul mult mai scump S-Works și încă mai ușor ca aproape orice există pe piață. Bicicleta păstrează limita de greutate de 125 kg. Specialized spune că modelele mai ieftine au aceiași calitate și rigiditate ca cele S-Works.
Una dintre cele mai interesante elemente ale noii cursiere este lipsa pieselor proprietare. Singurul lucru rămas e prinderea etrierului din față, care folosește un adaptor special flat mount pentru discuri de 160 mm care salvează 20 g.
Cadrul permite chiar și demontarea prinderii deraiorului față pentru cei ce vor să construiască un model 1x. Este inclusă în pachet o placă de acoperire a găurii rămase.
Alte lucruri utile sunt monoblocul filetat clasic BSA, gâtul furcii conic standard, pipa și interfața standard pentru aceasta, axul thru 12×100 și 12×142 standard și prinderea standard de etrier flat mount în spate. E la fel ca o cursieră normală, doar că mai ușoară. Există loc pentru anvelope 700x32c.
Aethos Pro vine în două versiuni, una cu SRAM Force eTap AXS și una cu Shimano Ultegra Di2, ambele disponibile în culorile albastru închis sau roz.
Ambele costă 7400$ și vin echipate cu roțile Roval Alpinist CL și anvelope Turbo Gripton 700×26, niciunele dintre acestea nefiind tubeless ready. Echiparea mai include tija de șa Alpinist, șaua Specialized Power Pro, ghidonul S-Works Carbon și pipa din aluminiu.
Aethos Pro are o greutate anunțată de 6.82 kg pentru varianta cu Force și 6.58 kg pentru cea cu Ultegra.
Specialized Aethos Expert vine în culorile Ice Blue Fade și Red Tint Carbon, amele cu Shimano Ultegra Di2 și cu un preț de 5200$.
Echiparea include ghidon Specialized Expert din aluminiu și roți DT Swiss R470, plus o șa Power Expert. Se păstrează tija de șa de top Alpinist și anvelopele S-Works Turbo Gripton 700×26. Greutatea anunțată e de 7.41 kg.
Cadrul Aethos 10r care include furca, cuvetele și tija Alpinist este disponibil la prețul de 3200$.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…