Shimano a lansat grupurile mecanice pe 12 pinioane 105 și GRX 800/600

După multe așteptări, odată cu lansarea grupului mecanic pe 12 pinioane Shimano 105 R7100, o mulțime de cicliști entuziaști vor avea acces la noile tehnologii fiablile și performante de schimbare a vitezelor, la un preț accesibil.

Noul grup Shimano 105 mecanic oferă tehnologie premium de schimbare a vitezelor fără grija bateriei descărcate, dar cu beneficiul rapoartelor oferite de cele 12 pinioane.

Grupul Shimano 105 mecanic cu 12 pinioane include un deraior spate model RD-R7100 cu tehnologie Shadow RD, care oferă profil redus și tensiune asigurată unic, oferind o funcționare fină, eficientă și silențioasă, în timp ce deraiorul față FD-R7100 are arhitectură modernă și oferă schimbări rapide și exacte în ambele direcții.

Sistemul cu 12 pinioane aduce rapoarte mici pentru urcări celor ce doresc, cu o trecere foarte fină între viteze pe toată gama de rapoarte. Acest lucru e obținut prin optimizarea tuturor componentelor transmisiei, inclusiv casetele disponibile în variantele 11-34 și 11-36, angrenajul fiind disponibil în variantele clasice 50-34T și 52-36T.

Folosind angrenajul compact 50-34T împreună cu pinioanele 11-34T sau chiar 11-36T pot fi urcate chiar și cele mai abrupte cățărări menținând o cadență ridicată, pentru a evita oboseala. Angrenajul 52-36T oferă celor ce își doresc ”pedală” atât pe coborârile în viteză cât și în sprinturile puternice.

Manetele de frână și schimbător ST-R7120 oferă schimbări de viteză relaxate, facilitate de ergonomia modernă, controlul și confortul fiind la cel mai înalt nivel.

Cablurile mecanice integrate oferă un cockpit mult mai curat și funcționează mult mai fin.

Frânarea se face cu ajutorul etrierilor deja existenți Shimano 105 BR-7170, fiind mai ușoară și mai eficientă. Etrierii reproiectați oferă spațiu cu 10% mai mare între disc și plăcuțe, ceea ce înseamnă mai puțină frecare parazită și zgomot mult redus. Sistemul e ușor, rezistent și simplu de întreținut, procesul de aerisire fiind mult simplificat. Grupul Shimano 105 R7100 mecanic e compatibil doar cu frâne hidraulice pe disc.

Manetele de frână sunt de asemenea reproiectate și oferă o suprafață de contact cu degetele mai mare și o distanță mai mică până la ghidon.

Iată datele tehnice ale noilor componente:

Angrenajul FC-R7100

  • HOLLOWTECH II
  • 2 x 12-speed
  • combinații de foi: 50-34T și 52-36T
  • lungimea brațelor: 160mm, 165mm, 170mm, 172.5mm, 175mm
  • greutate: 765.6g (50-34T)

Caseta de pinioane CS-R7101-12

  • HYPERGLIDE 12-speed
  • pinion mic de 11T pentru eficiență
  • compatibilă cu butucii pentru 11 pinioane
  • combinații de rapoarte: 11-34T și 11-36T (CS-HG710-12)
  • Greutate: 361g (11-34T)

Deraiorul față FD-R7100

  • prindere Brazed-on
  • schimbări rapide și precise
  • Greutate: 96g

Deraiorul spate RD-7100

  • SHIMANO SHADOW RD
  • prindere directă
  • Profil super redus, construcție cu tensionare unică
  • Greutate: 249g

Setul de manete și etrieri ST-R7120

  • Manete tip Dual control
  • noua formă oferă o distanță mai mică până la ghidon
  • ergonomia nouă și formele permit o poziționare nouă a pârghiilor
  • Greutate: 612g / perechea

Discurile de frână SM-RT70

  • diametru (160 / 140mm)
  • greutate: 285.6g
Shimano GRX | Bend, Oregon

Tot acum s-a lansat și grupul de gravel GRX RX820 cu 12 pinioane. Shimano își continuă tradiția inovațiilor, fiind primul producător de componente specifice de gravel. Caracterizate prin simplitate, fiabilitate și spirit de aventură, noul grup pe 12 pinioane GRX oferă rapoarte mai multe și ergonomie de neegalat, pentru aventuri de neuitat în afara asfaltului sau pe asfalt.

Noul grup mecanic GRX cu 12 pinioane oferă performanță maximă la un preț accesibil. Deoarece gravel-ul înseamnă libertate, Shimano oferă trei variante de transmisie pentru a acoperi cerințele oricărui ciclist.

Cei ce participă la competiții sau iubesc să tragă tare de ei vor aprecia varianta RX810 1×12 UNBEATABLE cu casetă de pinioane 10-45T împerecheată cu un angrenaj cu foaie de 40T sau 42T. La fel ca modelul anterior pe 11 pinioane, RX820 oferă schimbări precise și rapide, dar având acum treceri mai ușoare între trepte datorită pinionului suplimentar, ceea ce permite menținerea cadenței la viteze mari.

Această variantă folosește deraiorul spate cu braț mediu RD-RX822-GS, proiectat pentru a fi folosit cu caseta 10-45T, acesta folosind tehnologia Shadow RD+, cu stabilizator de lanț, pentru schimări rapide și silențioase și evitarea căderii lanțului.

Componentele în detaliu:

Angrenajul FC-RX820-1 Crankset

  • rapoarte 1×12
  • lungimea brațelor: 170mm, 172.5mm, 175mm
  • foi disponibile: 40T, 42T
  • construcție SHIMANO HOLLOWTECH II
  • greutate: 655 g (172.5mm cu foaie 40T)

Schimbătorul spate RD-RX822-GS

  • stabilizator de lanț SHIMANO SHADOW RD+
  • pinion maxim: 45T
  • braț interschimbabil GS/SGS
  • greutate: 290 g

Caseta de pinioane CS-M8100-12

  • compatibilitate cu butuc MICRO SPLINE
  • 10-45T
  • greutate: 461 g

Pentru turele lungi de o zi sau mai multe zile, ce includ urcări grele, este disponibilă varianta RX820 1×12 UNSTOPPABLE, care include cea mai mare casetă Shimano, de 10-51T, împreună cu un angrenaj cu foaie de 40T sau 42T. Această variantă oferă cățărări ușoare pe cele mai abrupte pante.

Varianta UNSTOPPABLE 1×12 include deraiorul spate cu braț lung RD-RX822-GS, cu stabilizator de lanț SHADOW RD+ integrat., optimizat pentru caseta 10-51T.

Noutatea mare la această generație GRX este posibilitatea de a înlocui brațul schimbătorului cu orice altă variantă 1×12, ceea ce înseamnă că acesta se poate adapta la oricare variantă de transmisie, fără să trebuiască înlocuit.

În plus, Shimano folosește butucii MICRO SPLINE care și-au dovedit performanțele la MTB. Aceștia sunt ușori și integrează perfect pinionul mic de 10T. În plus, șanțurile mici și mai multe a interfeței reduc uzura casetei în timp.

Componentele în detaliu

Deraiorul spate RD-RX822-SGS

  • 12 pinioane
  • stabilizator de lanț SHIMANO SHADOW RD+
  • pinion maxim: 51T
  • braț interschimbabil GS/SGS
  • greutate: 288 g (SGS)

Angrenajul FC-RX820-1

  • 1×12
  • lungimea brațelor: 170 mm, 172.5 mm, 175 mm
  • tipuri de foi: 40T, 42T
  • construcție SHIMANO HOLLOWTECH II
  • greutate: 655 g (172.5 cu foaie 40T)

Caseta de pinioane CS-M8100-12

  • tip de interfață butuc: MICRO SPLINE
  • 10-51T
  • greutate: 470 grams

Pentru cei ce vor să aibă parte de ambele avantaje, există varianta 2×12 RX820 UNDROPPABLE, care folosește un angrenaj cu foi 48/31T împreună cu o casetă 11-34T sau 11-36T. Această variantă oferă cea mai mare gamă de rapoarte, fiind perfectă pentru a menține cadența pe plat, pentru a ataca drumuri neasfaltate în viteză maximă dar și pentru cele mai dificile urcări.

Această variantă oferă schimbări de rapoarte foarte precise atât în spate cât și în față și folosește un stabilizator de lanț SHADOW RD+. Rapoartele oferite de casetă sunt apropiate, perfecte pentru schimbări subtile de cadență în competiții sau în turele în care se aleargă. Sistemul 2×12 este practic compatibil cu orice set de roți, deoarece pinioanele folosesc interfața clasică HG.

Componentele în detaliu:

Angrenajul FC-RX820-2

  • 2×12
  • lungimea brațelor: 170 mm, 172.5 mm, 175 mm
  • tip foi: 48-31T
  • construcție SHIMANO HOLLOWTECH II
  • greutate: 721 g (172.5 cu foi 48/31T)

Deraiorul spate RD-RX820

  • 12 pinioane
  • stabilizator de lanț SHIMANO SHADOW RD+
  • pinion maxim: 36T
  • greutate: 270 grams

Deraiorul față FD-RX820

  • 2×12
  • permite mai multe tipuri de rutare a cablului
  • spațiu mărit cu 2.5 mm pentru roata spate în comparație cu modelele de șosea
  • reglare precisă cu șurub de reglaj inclus
  • greutate: 95 g

Casetele CS-M8100-12 and CS-HG710-12

  • CS-M8100-12: 11-34T
  • greutate: 345 g
  • interfață butuc: HG și HG L2
  • CS-HG710-12: 11-36T
  • greutate: 391 grams
  • interfață butuc: HG și HG L2

Noul GRX se distinge prin manetele redesenate complet. Au fost adăugate cele 12 pinioane fără a se adăuga volum mecanismului, seria RX820 de manete fiind proiectate pentru confort zilnic la folosirea ghidoanelor flared de gravel. Oboseala e redusă prin eliminarea punctelor de presiune și mărirea suprafeței de contact.

Shimano GRX | Bend, Oregon

Noile manete GRX oferă schimbări de viteze rapide și ușoare pe toate cele 12 pinioane. La varianta UNDROPPABLE 2×12, maneta stângă oferă schimbări de foi extrem de fine, în timp ce la modelele 1×12 există două variante de manetă stângă: fie manetă simplă de frână, fie cu o manetă specială pentru acționarea tijei dropper.

Manetele hidraulice dual control ST-RX820-R/L

  • ergonomie specifică gravel
  • optimizate pentru ghidoanele flared
  • suprafață aderentă pe maneta de frână
  • schimbări de viteză ușoare și rapide
  • greutate: 572.5 g (perechea 2×12 ST)
  • greutate: 511.2 g (perechea 1×12 ST)

Manetele hidraulice pentru tijă dropper ST-RX820-LA

  • manetă stângă pentru frânare și acționare a tijei dropper
  • ergonomie specifică gravel
  • optimizate pentru ghidoanele flared
  • suprafață aderentă pe maneta de frână
  • greutate: 263 g

Maneta simplă de frână hidraulică BL-RX820-L

  • manetă stânga doar pentru frână
  • ergonomie specifică gravel
  • optimizate pentru ghidoanele flared
  • suprafață aderentă pe maneta de frână
  • greutate: 222 g

Pentru cei cu un buget mai redus, Shimano oferă angrenajul și manetele din seria 600 aduse la zi pentru transmisiile 1×12 și 2×12, folosind tehnologii împrumutate de la componentele din seria GRX 800.

Elementele cele mai importante includ protecțiile cu textură și manetele de frână antiderapante, perfecte pentru teren dificil. Noile angrenaje oferă transmisii ideale pentru gravel. Angrenajul RX610 2×12 oferă foi 46/30T și e disponibil cu brațe de 165, 170, 172.5 și 175 mm. Angrenajul RX610 1×12 are aceleași lungimi de brațe și oferă o foaie din oțel de 38T extrem de rezistentă sau o foaie 40T, putând fi împerecheat cu casetele 10-45T și 10-51T.

Componentele în detaliu:

Angrenajul FC-RX610-1

  • 1×12
  • Lungimea brațelor: 165 mm, 170 mm, 172.5 mm, 175 mm
  • Variante de foi: 38T (oțel) și 40T
  • greutate: 815 g (cu foaia de 40T)

Angrenajul FC-RX610-2

  • 2×12
  • lungimea brațelor: 165 mm, 170 mm, 172.5 mm, 175 mm
  • varianta de foi: 46-30T

Manetele hidraulice dual control ST-RX610-R/L

  • ergonomie specifică gravel
  • optimizate pentru ghidoanele flared
  • suprafață aderentă pe maneta de frână
  • greutate: 611 g (2×12 perechea)
  • Weight: 542 g (1×12 perechea)

Maneta simplă de frână hidraulică BL-RX610-L

  • ergonomie specifică gravel
  • optimizate pentru ghidoanele flared
  • suprafață aderentă pe maneta de frână
Shimano GRX | Bend, Oregon

Alături de componentele mecanice GRX, Shimano a lansat și o variantă nouă de roți din carbon de gravel, proiectate special să facă față abuzului din afara asfaltului. Noile roți RX880 sunt cu 64 g mai ușoare decât modelul anterior și folosesc jante cu profil tot de 32 mm, pentru accelerare rapidă dar și urcare eficientă. Roțile RX880 sunt tubeless ready și folosesc o jantă cu lățimea internă de 25 mm, fiind potrivite pentru anvelope între 32 mm și 50 mm.

Noile roți folosesc butucii cu ratchet, sistem luat de la roțile Dura-Ace, făcând extrem de ușoară conversia între MICRO SPLINE și HG L12. Butucul are o angrenare foarte rapidă pentru accelerări puternice pe orice suprafață. Butucii RX880 și jantele se conectează cu 24 de spițe cu prindere J la ambele roți, pentru rezistență maximă și fiabilitate în orice aventură.

Componentele în detaliu:

Roțile tubeless din carbon WH-RX880-TL

  • butuc cu angrenare cu ratchet
  • profil: 32mm
  • lățime internă: 25mm
  • Full carbon
  • Anvelope recomandate: 32-50mm
  • interfață ușor interschimbabilă între MICRO SPLINE și HG L2 (incompatibile cu sistemul HG clasic)
  • Greutate: 1394 g (MICRO SPLINE)
  • Greutate: 1397 g (HG L2)

Noile componente sunt de acum disponibile la distribuitorii Shimano și magazinele de specialitate!

Mai multe detalii găsiți pe pagina Shimano Cycling.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

7 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma