Senzor de viteză/cadență fără magnet de la PowerTap

Cred că multă lume e de aceiași părere cu privire la senzorii tradiționali de cadență și viteză pe bază de magnet: deși e un concept simplu și eficient, mereu se întâmplă ca alinierea magnetului cu senzorul să se strice, fie de la transport, fie de la vibrații, fiind nevoie de multe ori de o oprire după primii 100 m din tură pentru a realinia totul. Mai mult, mai ales la MTB, se întâmplă des să se strice alinierea chiar pe traseu din cauza șocurilor.

În ultima vreme senzorii fără magnet au rezolvat problema aceasta, ei măsurând numărul de rotații cu ajutorul unui accelerometru încorporat ce numără practic de câte ori senzorul a fost ”dat peste cap”.

Dacă Garmin oferă deja de ceva vreme astfel de senzori fără magnet, iată că pe piață apar și alte opțiuni, una dintre ele fiind cea de la PowerTap care are niște facilități suplimentare.

În primul rând senzorul PowerTap transmite atât pe standardul ANT+ cât și pe BTLE, fiind compatibil cu majoritatea computerelor de pe piață. Este cunoscut faptul că noile Suunto Vector 3 de exemplu nu mai au receptor ANT+ și deci nu pot fi folosiți senzorii Garmin ce funcționează doar pe acest protocol.

Un alt aspect interesant este că senzorul PowerTap este dual, putând fi folosit atât pentru viteză cât și pentru cadență dar evident doar una dintre ele deodată. Acest lucru poate fi util unor utilizatori. De exemplu la un MTB avem nevoie de senzorul de viteză datorită terenului care de multe ori nu oferă acoperire bună GPS, dar un senzor de cadență nu e foarte util. La șosea însă cadența e foarte importantă, dar pentru viteză ne putem baza în general și pe sateliți. Astfel, cu un singur senzor putem rezolva ambele situații, în funcție de bicicleta pe care o folosim în tura respectivă.

Senzorul se montează pe un butuc pentru a măsura viteza sau pe brațul stâng al angrenajului pentru cadență, prinderea făcându-se cu două inele din cauciuc și o bază de suport poroasă care asigură aderența.

Modul de funcționare este indicat de un LED: alb – viteză, verde – cadență. Alimentarea se face de la o baterie CR2032 ce oferă 200 de ore de autonomie iar senzorul se oprește automat după 5 minute de staționare pentru a economisi bateria. Acuratețea anunțată e de aproximativ 5%. Protecția la apă e la nivel IPX7. Prețul anunțat este de 49.99 USD bucata.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma