Schwinn Sting Ray revine după jumătate de secol de când a apărut

Anul 2013 marchează 50 de ani de la lansarea emblematicului model Schwinn Sting Ray, care a marcat cultura urbană a bicicletei în atât de multe moduri, făcând din șaua sa lungă și ghidonul specific niște simboluri în toată regula. Deși a ieșit din producție, Sting Ray va reveni pentru o scurtă perioadă într-o ediție limitată, adusă ca omagiu lui Al Fritz, inventatorul acesteia, care a trecut în neființă în luna mai a acestui an.

Sting Ray a fost produs în serie mare începând cu 1963, apogeul fiind atins de modelul Krate, între 1968 și 1973, după care popularitatea sa a scăzut constant până la încetarea producției în 1983. Proiectantul Al Fritz și compania Schwinn lucrau la o nouă versiune a Sting Ray, însă aceasta nu a mai intrat în producție de masă. Odată cu decesul lui Fritz, Schwinn va produce o ediție limitată a acestei versiuni, care va cuprinde 500 de exemplare, fiecare numerotate individual.

De asemenea, toate vor avea sigiliu de autenticitate și un cadru placat cu crom, bicicleta purtând numele de Fritz Fifty. Noul și, probabil, ultimul Sting Ray va fi disponibil începând cu prima săptămână a lunii decembrie a acestui an, din păcate, doar pentru Statele Unite.

Via Schwinn

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Iar la noi, cred ca a intrat in productie Pegasul Modern, fix in anul in care la ei inceta productia.
    Oricum, nu m-am bucurat de el decat cateva luni, pentru ca mi l-au furat din spalatoria blocului.
    Inainte avusesem un Pegas Kent, varianta de dama a Modernului care ma deservise excelent.
    Oricum, la vremea lor aceste modele au facut istorie, erau copii in fata blocului care mergeau cu spatele, cu fundul pe ghidon, altii se suiau cu picioarele pe sa, sau urcau picioarele pe ghidon, ca mine.
    Era de poveste bicicleta asta, au facut treaba buna romanasii nostri ca au copiat Sting Ray-ul.
    Acum am vazut ca a reaparut Pegasul, la alte dimensiuni, cu componente actuale.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

o zi in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

3 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

3 zile in urma