Anul 2013 marchează 50 de ani de la lansarea emblematicului model Schwinn Sting Ray, care a marcat cultura urbană a bicicletei în atât de multe moduri, făcând din șaua sa lungă și ghidonul specific niște simboluri în toată regula. Deși a ieșit din producție, Sting Ray va reveni pentru o scurtă perioadă într-o ediție limitată, adusă ca omagiu lui Al Fritz, inventatorul acesteia, care a trecut în neființă în luna mai a acestui an.
Sting Ray a fost produs în serie mare începând cu 1963, apogeul fiind atins de modelul Krate, între 1968 și 1973, după care popularitatea sa a scăzut constant până la încetarea producției în 1983. Proiectantul Al Fritz și compania Schwinn lucrau la o nouă versiune a Sting Ray, însă aceasta nu a mai intrat în producție de masă. Odată cu decesul lui Fritz, Schwinn va produce o ediție limitată a acestei versiuni, care va cuprinde 500 de exemplare, fiecare numerotate individual.
De asemenea, toate vor avea sigiliu de autenticitate și un cadru placat cu crom, bicicleta purtând numele de Fritz Fifty. Noul și, probabil, ultimul Sting Ray va fi disponibil începând cu prima săptămână a lunii decembrie a acestui an, din păcate, doar pentru Statele Unite.
Via Schwinn
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Iar la noi, cred ca a intrat in productie Pegasul Modern, fix in anul in care la ei inceta productia.
Oricum, nu m-am bucurat de el decat cateva luni, pentru ca mi l-au furat din spalatoria blocului.
Inainte avusesem un Pegas Kent, varianta de dama a Modernului care ma deservise excelent.
Oricum, la vremea lor aceste modele au facut istorie, erau copii in fata blocului care mergeau cu spatele, cu fundul pe ghidon, altii se suiau cu picioarele pe sa, sau urcau picioarele pe ghidon, ca mine.
Era de poveste bicicleta asta, au facut treaba buna romanasii nostri ca au copiat Sting Ray-ul.
Acum am vazut ca a reaparut Pegasul, la alte dimensiuni, cu componente actuale.