Schimbătoarele wireless Sram XX1 Eagle eTap: fotografii

Câteva fotografii realizate mai îndeaproape au apărut zilele acestea pe internet, fotografii în care se pot vedea foarte clar noile componente ale gamei Sram XX1 Eagle eTap. Acestea sunt schimbătoarele electronice wireless de la Sram, care vor fi lansate cât de curând și care vin să completeze gama de șosea Sram Red eTap, lansate deja din 2016.

Aspect curat, instalare fără bătaie de cap, reglaje inexistente: noul Sram Eagle XX1 eTap. Foto: NewsDelCiclismo

Așadar, iată că după doi ani de la lansarea componentelor de șosea, cei de la Sram transferă tehnologia pentru MTB și lansează probabil cea mai eficientă și simplu de instalat/utilizat transmisie de până în prezent dedicată bicicletelor de munte. În fond, întreg kit-ul conține un shifter și un schimbător de pinioane, fără cabluri, fără joncțiuni sau alte sisteme adiționale.

La lansare, grupul pentru șosea avea un preț de 2.700 de euro, însă la o verificare amănunțită, am putut găsi grupul de vânzare pentru 1.099 euro, grup ce conține manetele de frână cu shiftere integrate, schimbătorul de foi, cel de pinioane și încărcătorul. Asta înseamnă că prețul pentru componentele de MTB va fi plasat tot undeva la 2.000 de euro pentru început, ca apoi să mai scadă. Prețul ar trebui să fie oricum mai mic, deoarece nu conține și manetele de frână sau schimbătorul de foi.

Din fotografia de mai sus deducem că vom avea o manetă care se montează pe ghidon, o manetă pe care se vor regăsi două butoane (plus și minus, logic) și schimbătorul de pinioane. Partea bună este că Sram utilizează o singură foaie cuplată la o casetă cu 12 pinioane, așadar nu va fi niciodată necesară instalarea unui angrenaj cu două foi, angrenaj care oricum nu va fi disponibil pentru această gamă dată fiind declarația celor de la Sram că vor renunța complet la schimbătorul de foi.

Aici este schimbătorul de pinioane Sram Red eTap în care se poate vedea acumulatorul detașat. Joacă de copii.
Și încărcătorul pentru acumulator cu un cablu de conexiune la PC pentru diverse setări ale schimbătorului.

Aspetul este de asemenea extrem de curat, iar împreună cu caseta cu pinioane uriașe, arată absolut delicios. Mai mult, ghidonul este la fel de curat ca în cazul unei biciclete single speed. În ceea ce privește greutatea, schimbătorul Sram Red eTap pune pe cântar 239 de grame cu tot cu baterie, iar cel mecanic 165 de grame, așadar o diferență de aproximativ 75 de grame, una aproape neimportantă dat fiind faptul că scapi de cabluri și cămăși. În cazul lui Eagle XX1 eTap probabil diferența de greutate va fi similară, altfel spus, nesemnificativă.

Acumulatorul ar urma să fie încărcat după 1.000 de km, în funcție de condițiile de exploatare, ceea ce este cât se poate de în regulă și nu pare un sacrificiu atât de mare.

Aștept cu maxim interes atât lansarea cât și primele informații oficiale despre specificații și prețuri, nemaivorbind de faptul că abia aștept să le încerc cu proximă ocazie.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma