Câteva fotografii realizate mai îndeaproape au apărut zilele acestea pe internet, fotografii în care se pot vedea foarte clar noile componente ale gamei Sram XX1 Eagle eTap. Acestea sunt schimbătoarele electronice wireless de la Sram, care vor fi lansate cât de curând și care vin să completeze gama de șosea Sram Red eTap, lansate deja din 2016.
Așadar, iată că după doi ani de la lansarea componentelor de șosea, cei de la Sram transferă tehnologia pentru MTB și lansează probabil cea mai eficientă și simplu de instalat/utilizat transmisie de până în prezent dedicată bicicletelor de munte. În fond, întreg kit-ul conține un shifter și un schimbător de pinioane, fără cabluri, fără joncțiuni sau alte sisteme adiționale.
La lansare, grupul pentru șosea avea un preț de 2.700 de euro, însă la o verificare amănunțită, am putut găsi grupul de vânzare pentru 1.099 euro, grup ce conține manetele de frână cu shiftere integrate, schimbătorul de foi, cel de pinioane și încărcătorul. Asta înseamnă că prețul pentru componentele de MTB va fi plasat tot undeva la 2.000 de euro pentru început, ca apoi să mai scadă. Prețul ar trebui să fie oricum mai mic, deoarece nu conține și manetele de frână sau schimbătorul de foi.
Din fotografia de mai sus deducem că vom avea o manetă care se montează pe ghidon, o manetă pe care se vor regăsi două butoane (plus și minus, logic) și schimbătorul de pinioane. Partea bună este că Sram utilizează o singură foaie cuplată la o casetă cu 12 pinioane, așadar nu va fi niciodată necesară instalarea unui angrenaj cu două foi, angrenaj care oricum nu va fi disponibil pentru această gamă dată fiind declarația celor de la Sram că vor renunța complet la schimbătorul de foi.
Aspetul este de asemenea extrem de curat, iar împreună cu caseta cu pinioane uriașe, arată absolut delicios. Mai mult, ghidonul este la fel de curat ca în cazul unei biciclete single speed. În ceea ce privește greutatea, schimbătorul Sram Red eTap pune pe cântar 239 de grame cu tot cu baterie, iar cel mecanic 165 de grame, așadar o diferență de aproximativ 75 de grame, una aproape neimportantă dat fiind faptul că scapi de cabluri și cămăși. În cazul lui Eagle XX1 eTap probabil diferența de greutate va fi similară, altfel spus, nesemnificativă.
Acumulatorul ar urma să fie încărcat după 1.000 de km, în funcție de condițiile de exploatare, ceea ce este cât se poate de în regulă și nu pare un sacrificiu atât de mare.
Aștept cu maxim interes atât lansarea cât și primele informații oficiale despre specificații și prețuri, nemaivorbind de faptul că abia aștept să le încerc cu proximă ocazie.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…