Santa Cruz readuce pe piață Heckler sub forma primului lor eMTB

Noul Santa Cruz Heckler 2020 aduce înapoi pe scenă numele popular, dar de data aceasta echipat cu un motor. Modelul ce era înainte în gama de buget redus, cu roțid e 27.5, cadru din aluminiu și cadru cu cursa de 150 mm a primit acum un sistem de transmisie asistată electric Shimano. Ultima dată, un Hackler a fost lansat în 2013 iar diferențele sunt mari de atunci. Noul model asistat electric e proiectat pentru a ataca potecile dificile și a face față cu brio provocărilor MTB-ului. Are același caracter ca vechiul Heckler dar te va duce mult mai departe.

Santa Cruz a evitat multă vreme să intre pe această piață. Se pare însă că părerile și ideile s-au schimbat, deoarece se pare că vor să intre în lumea eMTB-ului în forță. Noul Heckler e oferit doar cu cadru complet din carbon, cu sistemul de propulsie de top Shimano STEPS și oferă echipări de top ce includ roțile din carbon Santa Cruz Reserve 30 V2 și transmisia SRAM AXS wireless.

Au existat tot felul de speculații pe această temă și fotografii scăpate pe internet, dar acum exsistă informații oficiale complete despre noul Heckler.

Cel ce a convins compania să facă un pas pe care nu prea dorea să îl ia este Greg Williams, fondatorul Sierra Buttes Trail Stewardship și Yuba Expeditions, client important Santa Cruz de-a lungul anilor, care i-a presat mereu să scoată pe piață un eMTB. Noul eMTB Heclker este fix ce are Williams nevoie, acesta ghidând turiștii pe rețeaua de poteci lungi dar frumoase din jurul vechilor orașe miniere din California.

Heckler 2020 are un cadru ce are atât triunghiul față cât și cel spate din carbon CC, inclusiv capacele bateriei, ceea ce duce greutatea la valori impresionante pentru un eMTB. Santa Cruz a îmbunătățit recent supensia Lower Link VPP ce oferă 150 mm de cursă în spate, toate bicicletele fiind echipate cu furci de 160 mm. E un mare salt de la suspensia cu un singur pivot și cadrul din aluminiu de pe vechiul model.

Heckler folosește roți de 27.5, alese de Santa Cruz pentru ca bicicleta să rămână agilă și jucăușă, dar și mai rezistentă decât ar fi cu roți de 29. Chiar dacă bicicletele au fost concepute să fie folosite cu anvelope de 27.5×2.6, ele pot primi lățimi între 2.5 și 2.8. Toate folosesc butuci Boost 110/148 mm.

Cadrul Heckler are rutare internă a cablurilor prin ambele triunghiuri. În downtube există ghidaje pentru furtunul de frână, cablurile de schimbător și cablajul motorului, pentru a evita zgomotele produse de acestea. Ghidajele interne sunt ușor de accesat după ce se demontează bateria.

Cadrele mărimea S pot primi tije dropper de până la 125 mm, cele M de până la 150 mm iar L și XL pot merge până la 175 mm. Mărimea XXL acceptă chiar și tije de 200 mm. Prinderea spate postmount de etrier este compatibilă cu discuri de 200 mm, o idee bună pe un eMTB.

Heclker vine cu chain guard-ul silențios Santa Cruz și cu o protecție de noroi pentru amortizorul spate. Cadrele Heckler 2020 sunt acoperite de garanția pe viață Santa Cruz iar componentele electronice au garanție de 2 ani de la Shimano.

Tabelul prezintă geometria completă pentru toate mărimile, dar iată câteva elemente principale: unghiul furcii e de 66.5 grade pe toate mărimile, unghiul tijei de șa fiind între 76.2 și 75.4 în funcție de mărime. Reach-ul nu e foarte lung, la 445 mm pentru M și 465 mm pentru L. Chainstay-ul este de 445 mm pentru toate mărimile, suficient de scurt după părerea Santa Cruz pentru a păstra agilitatea bicicletei, dar și suficient de lung pentru a asigura aderență serioasă pe urcări și coborâri abrupte.

Pe partea electrică, Santa Cruz folosește motorul Shimano DU-E8000 și, în funcție de model, afișajul E7000 sau E8000. Noul motor Shimano E8000 STEPS de 250 W este destul de ușor la 2.8 kg și e alimentat de la o baterie de 504 wh. Toate adunate fac din Heckler o bicicletă destul de ușoară, cu greutatea între 21-21.6 kg.

Afișajul Shimano E8000 sau E7000 oferă informații despre treapta de viteză, modul de asistență și o estimare a autonomiei bateriei. Butonul de pornire e amplasat în spatele amortizorului iar portul de încărcare e poziționat pe partea stângă a downtube-ului.

Sistemul STEPS oferă moduri de funcționare eco, walk plus încă 3 din care 2 sunt programate deja iar una poate fi personalizată prin aplicația E-TUBE. Bateria oferă o autonomie de aproximativ 50-100 km în funcție de modul de utilizare, teren, etc… Încărcarea de la 0 la 100% durează 5 ore dar se încarcă la 80% în 2.5 ore.

Vor exista patru modele diferite ale noului eMTB Heckler. În tabelele de mai jos se regăsesc echipările complete ale fiecăruia. Toate modelele și mărimile vin cu ghidon de 800 mm, pipă de 50 mm și angrenaj de 165 mm. Opțiunile de culoare sunt negru și galben pentru toate modelele.

Modelul de bază Heckler CC R are prețul de 7399$ și o greutate de 21.6 kg.

Heckler CC S are prețul de 8399$ și o greutate de 21.7 kg.

Heckler CC X01 RSV primește roți de carbon și are prețul de 10.899$, cu o greutate totală de 21.1 kg.

Modelul complet electric Heckler CC XX1 AXS RSV este topul de gamă și are prețul de 12.599$ și o greutate de 20 kg.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma