Santa Cruz Megatower: roți de 29 de inch și suspensii de 160mm

Megatower-ul pare a fi piesa lipsă din puzzle-ul celor de la SantaCruz, urmând să deservească segmentul bicicletelor cu roți de 29 de inch și cu suspensii mari. Foarte mari chiar, căci Megatower poate găzdui chiar și o furcă de 180mm, în condițiile în care suspensia cadrului este de 160mm. Pentru unii poate părea ca o bicicletă de Downhill, însă în realitate este una de enduro. Bicicleta de față nu se vrea un upgrade pentru Nomad, ci o cu totul altă alternative pentru cei în căutare de trasee extreme.

Mark Scott. Photo: Gary Perkin

Pentru a face modelul și mai competitiv, cei de la Santa Cruz au pus la punct un sistem Flip Chip, prin care ajustezi fin geometria bicicletei. Vor exista două setări, Low și High, prima putând fi utilizată pentru ttrasee foarte abrupte. Astfel, BB-ul coboară cu 3.5mm, iar unghiul se închide cu 0.3 grade, suspensia devenind ceva mai progresivă. O altă caracteristică interesantă a cadrului sunt urechile pentru prinderea roții de spate, acestea având de asemenea un sistem similar flip-chip-ului, cu mențiunea că nu au vreun buton care face vreo operațiune, ci va trebui să le scoți și să le întorci invers. Astfel, poți mări chainstay-ul cu 10mm, așadar și ampatamentul bicicletei, implicit și stabilitatea. Totodată, vei putea monta anvelope de 2.6 inch în locul celor de maxim 2.5.

Headtube-ul cadrului este amplsat la 65 de grade, iar ampatamentul poate ajunge până la 1.3m în dimensiunea XXL a cadrului. Lungimea standard a chainstay-ului este de 435mm, Stack-ul de 616mm în dimensiunea M și Reach-ul, de 450mm, tot în aceeași dimensiune. Tija de șa are un diametru de 31.6mm, BB-ul este de 73mm, poate găzdui o singură foaie cu maxim 36 de dinți și beneficiază o singură prindere de bidon. Atenție, bicicleta poate găzdui doar roți de 29 de inch, conversia la 27plus nefiind recomandată (din cauză că anvelopele nu vor intra în cadru). Așadar, dacă vrei 27.5, singura alternativă serioasă rămâne Nomad-ul de care pomeneam în introducere.

Photo: Gary Perkin

Și acum câteva cuvinte despre prețuri: 10.499$ va costa versiunea de top (XX1 AXS Reserve), pe când cea mai ieftină, 4.499$. Cadrul poate fi achiziționat separat pentru 3.299$. Bicicleta va fi disponibilă în culoarea neagră sau verde.

via Santa Cruz

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma