Șa din carbon modulară, cu mai multe șezuturi, de la Repente

Tânăra firmă Repente din Italia a conceput o șa foarte ușoară din carbon cu un design inovator, folosind un set modular format din șinele cu cadru și din mai multe tipuri de șezuturi separate. Ideea modelului denumit RLS este ca cicliștii să poată să schimbe șezutul și implicit forma șeii foarte repede, păstrând structura performantă de bază din carbon. La prima vedere nu ar fi nevoie de așa ceva, dar cei de la Repente au argumente interesante!

Ei cred nu doar că un ciclist se poate răzgândi cu privire la ceea ce dorește de la o șa, dar și că ar putea să vrea să folosească șei diferite pe aceiași bicicletă.

Când ieși la antrenament pentru ture lungi obiectivele sunt diferite față de o zi de competiție. Dacă vrei să ai o bicicletă ultraușoară când te alergi cu prietenii pe cățărările din zonă și dai jos până și un suport de bidon, atunci când mergi la ture lungi de o zi poate dorești mai mult confort. De-a lungul anului pedalăm în condiții meteo diferite, cu echipament diferit, pe tot felul de distanțe, la viteze și intensități variate. Uneori merită chiar să ridicăm sau să coborâm ghidonul pentru mai mult confort sau pentru eficiență, așa că de ce nu am înlocui și șaua dacă e ușor?

Dacă ideea de a schimba șeile e interesantă, sistemul simplu folosit de RLS face acest lucru rapid, fără să afecteze poziția pe bicicletă. Se introduc pinii prin cele trei găuri din bază și se montează cele trei siguranțe. Repente spun că poți să ai chiar mai multe biciclete cu baze montate pe ele și să muți șeile de pe una pe alta dacă vrei să faci economie.

Șeile Repente folosesc baza din carbon, cu șine tot din carbon, construită din fibre UD T700 cu țesătură 1k. Grosimea variabilă a bazei oferă o fantă centrală și două mici protecții laterale ce evită zgârierea șezutului dacă sprijinim bicicleta de perete sau dacă o lăsăm jos pe asfalt.

Deasupra se montează unul dintre cele trei șezuturi, care are fiecare baza sa din carbon care se atașează de baza principală. Astfel Repente spun că au reușit să facă un produs rezistent, nemaifiind nevoie să calculeze rigiditatea fiecărui model și oferind o absorbție superioară a vibrațiilor.

Aleena 4.0 este șezutul cel mai ușor, împreună cu baza având o greutate de doar 130 g. Are o lungime de 275 mm și o lățime de 137 mm, fiind disponibil în culoarea albă sau neagră. Folosește cel mai subțire strat de amortizare și o gaură centrală pe toată lungimea, cu o punte din carbon la coadă pentru a lega între ele părțile posterioare pentru rigiditate. Ca toate celelalte șezuturi, folosește un material sintetic de microfibră ce imită pielea și o mică bază proprie din carbon UD.

Comptus 4.0 are o formă curbată clasică, cu un strat de amortizare tot subțire. Greutatea totală e de 135 g iar dimensiunile sunt identice cu cele ale modelului anterior Aleena, dar nu mai are gaura centrală.

Kuma 4.0 are 145 g și este cel mai gros șezut, având forma similară cu Comptus. Este orientată mai mult spre ture lungi și maratoane, baza din carbon fiind flexibilă dar totuși ușoară.

Toate șezuturile au stratul de amortizare mai gros în față pentru confort în poziția aplecat, indiferent că e vorba de un contratimp sau o urcare dificilă. Rezultatul e o șa ușoară, cu amortizare bună și cu flexibilitatea de a schimba șezutul pentru șosea sau pentru ture în afara acesteia.

Baza și șezuturile sunt vândute separat. Prețul pentru bază e de 200 Euro, șezutul Aleena costă 130 Euro iar Comptus și Kuma câte 120 Euro fiecare.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

3 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma