RST revine puternic pe piață

De curând, am avut ocazia să mă întâlnesc cu responsabilul RST pentru Europa, cu care am stat un pic la povești despre trecutul, dar mai ales despre prezentul și viitorul mărcii. Cei care sunt de mult în domeniu, știu că RST avea la un moment dat un cuvânt de spus când venea vorba despre furci, însă cu timpul influența acestora în piața s-a diluat și puține s-au mai auzit despre ei. Am aflat că una dintre cauze a fost concentrarea pe producția OEM, care le-a ocupat practic majoritatea timpului, fără a mai da prea multă atenție produselor aftermarket. Totodată, situația financiară era în regulă, așadar au ieșit din segmentul celor care se bat doar cu produse de sine stătător. Astfel, pe lângă Rock Shox, Fox, Suntour, Manitou sau Bos, există și RST, producător taiwanez care din 2017 dorește să revină în forță pe piață, desigur cu produse de calitate și performante.

După o lungă discuție, Stephan a scos din portbagaj câteva modele noi, cât și noul model Rebel Invertet (brațe inversate), pe care mi-am dorit foarte mult să-l văd și care era instalat pe bicicleta sa, un Lapierre Spicy de enduro. Voi începe însă cu modelul Titan, 2017, cu brațe superioare negre (32mm), așa cum vor fi livrate toate noile furci performante de la RST. Furca este dedicată bicicletelor de All-Mountain sau Enduro, având o cursă de 140 sau 150mm. Este livrată în două versiuni, Air TRL cu comandă de Lock-out pe ghidon și versiunea Air, cu Lock-out-ul direct pe brațul furcii. Greutatea acesteia va fi între 2.01 și 2.05 kg, fiind disponibilă atât pentru bicicletele cu roți de 26 de inch, cât și pentru cele cu roți de 27.5 inch.

Noul Titan în stânga și noul Rebel în dreapta.
Finisaje foarte bune și tehnologie la zi.

În fotografia atașată poți observa și noul Rebel, în versiunea pentru Cross Country, cu o cursă de 100mm și roată de 29 de inch. În galeria de mai jos însă, vei putea observa modelul pentru enduro, cu o cursă de 150mm, construită astfel pentru bicicletele cu roți de 27.5 inch. Pot spune că am rămas impresionat de finisaje, însă încă nu pot înțelege în totalitate de ce absolut toți producătorii optează pentru negru, când vine vorba de furcile de top. În principiu, culorile vii sau aprinse au mai bună priză la public decât cele foarte închise, cu un aspect mult prea sobru.

Rock Shox RS-1 primește concurență…
…una cu prețuri foarte rezonabile așa cum am putut afla.
Cheiță de prindere gândită special pentru acest model.

Partea superioară este construită din magneziu, compresia este hidraulică, are ajustare pentru viteza de revenire și un Lock-Out. Noua furcă nu este momentan gata, Stephan spunându-mi că se fac teste în continuare, pentru a se asigura că acest produs va fi suficient de solid, indiferent de modul de exploatare. Vei avea de ales pentru roata de 29 de inch, între o cursă de 80, 100 sau 120mm, iar pentru cea de 27.5 inch, între 100, 130 și 150mm. Toate modelele vor avea noul cartuș OCR+, dezvoltat pentru curse mai mari, promițând totodată că va fi mai ușor și mai performant decât versiunea anterioară. Pe bicicletă, poate fi observat și noul seat post hidraulic RST (ultimele două fotografii, de jos), care va fi lansat de asemenea în curând.

Rebel, în versiunea de 150mm.

Vestea bună este că am primit deja două modele 2017 pentru test, modelul Rogue pentru enduro și modelul Reveal 29, pentru Cross Country. De aceea, vă vom ține la curent cu performanța dar și cu calitatea noilor furci. Site-ul celor de la RST urmează de asemenea să primească în curând un facelift.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma