Rotwild + AMG = GT S AMG Hardtail 29er

Producătorul de biciclete Rotwild și AMG, divizia sport a Mercedes Benz nu se află prima astfel de colaborare. În trecut au mai lucrat la câteva proiecte, încercând să transforme biciclete în… vehicule sportive, cu pedale. Evident că aici este vorba despre a atinge inima unor colecționari, dispuși să plătească aproape 10.000 de euro pentru un Rotwild GT S AMG Hardtail 29er.

Între mașinile sport preparate de AMG și această bicicletă nu există puncte comune, exceptând poate vopseaua. Cadrul este dezvoltat de către Rotwild, căci sunt este singura companie care chiar se pricepe la biciclete, însă producătorul ne dezvăluie faptul că n-ar fi vorba doar despre aspect, ci despre un cadru dezvoltat de zero, cu geometrie racing: unghi al headtube-ului de 70 de grade și unghi de 74 de grade al seat tube-ului. Chainstay-ul măsoară 435mm. Deși este construit manual, cu multă atenție la detalii, nu ni se spune nimic despre greutatea acestuia, crucială într-un astfel de segment de preț. Amuzant mi se pare în schimb faptul că cei de la Rotwild specifică greutatea de 267 de grame a unei frâne.

Sistemul de transmisie este electronic, furnizat de Shimano, modelul XTR Di2, cu două foi și 11 pinioane. Frânele provin de la Formula, modelul AMG R1 RACING FCS, roțile de unde altundeva dacă nu la Crank Brothers (căci la ei apelezi când chiar vrei să impresionezi pe cineva cu un set de roți), iar furca tot de la Formula, modelul 33 Factory.

Dacă totuși te enervează textul meu ușor sarcastic și deja ești hotărât să o cumperi, află că mai primești câte ceva la pachet: o geantă de voiaj unde poți stoca bicicleta, o pompă Topeak pentru setarea presiunii din furcă, un rucsac de la Ergon și o trusă de scule, toate în aceeași nuanță de culori precum cadrul.

Pe măsură ce mă uit la fotografii îmi dau totuși seama că o astfel de bicicletă arată bine lângă un Mercedes GT S AMG, cu condiția să nu fie parcată în garajul de sub blocul de garsoniere, ci mai degrabă în garajul unei case de lux. Vorbește oare invidia din mine? Ah, nu. Mai degrabă rațiunea. Este un buget ideal pentru o bicicletă de Cross Country de top și una de Enduro, poate chiar și pentru un mic vehicul cu care să te deplasezi spre munte.

Modelul este limitat la 100 de bucăți, așadar, fii pe fază, căci lansarea are loc luna viitoare.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma