Rotor a anunțat intenția de a realiza un grup de componente hidraulice 1×13 pentru TT la Ironman Kona anul trecut, dar iată că acum primul grup 1×13 de TT și triatlon e gata! În centrul său se află o componentă nouă și simplă – extensia de ghidon cu schimbător Rotor TT, care se conectează la sistemul existent Rotor 1×13 hidraulic pentru a permite 12 schimbări rapide din poziția aero cu mâna pe extensii.
Secretul transmisiei Rotor 1×13 hidraulică este că indiferent ce bicicletă deservește, schimbătorul spate este același. Același deraior spate cu ambreiaj și acționare hidraulică este folosit pentru a schimba pinioanele pe MTB, ciclocros, gravel sau cursiere, iar acum și pe bicicletele de contratimp și triatlon.
Pentru a personaliza transmisia Rotor 1×13 pentru fiecare bicicletă, trebuie prima dată aleasă caseta potrivită. Rotor oferă variantele 10-36, 10-39, 10-46 și 10-52T cu 13 pinioane, apoi urmează foaia angrenajului. Foaia, împerecheată cu unul dintre angrenajele Rotor standard sau cu powermeter, poate fi din 2 în 2 între 26T-54T, rotundă sau ovală. Momentan nu au fost anunțate casete cu rapoarte mai mici sau foi mai mari pentru cei ce vor putere mai mare pe plat.
Tot ce mai trebuie e o manetă hidraulică. Prima disponibilă a fost modelul de cursieră cu manetă de schimbător doar în dreapta și cu frânare hidraulică de la Magura, pregătită pentru șosea, gravel și cross. A fost adăugată și maneta de MTB pentru cei ce preferă ghidoanele drepte. Această nouă manetă TT oferă și posibilitatea de a schimba de pe extensia aerodinamică a ghidonului.
La fel ca restul transmisiilor din familia 1×13, grupul Rotor de TT/Tri oferă toate rapoartele prezente la o configurație standard 2×11, dar fără funcționarea greoaie și afectarea aerodinamică induse de un schimbător față. Împreună cu foaia și angrenajul aero Rotor (cu sau fără powermeter), 1×13 TT promite să ofere cele mai aerodinamice caracteristici posibile pentru un grup de componente.
Noua manetă e și ea foarte aerodinamică, aspectul ei fiind asemănător cu cel al unei manete de frână pentru extensia aero, ceea ce practic și este.
Sistemul închis Rotor 1×13 TT hidraulic este acționat la fel ca restul componentelor de șosea, cu o mică tragere a manetei pentru a coborâ un pinion și o tragere mai lungă pentru a urca un pinion. Maneta simplă e concepută să fie ușor de acționat fără a muta mâna de pe extensia aero.
Schimbarea are loc exclusiv la schimbătorul spate, ceea ce înseamnă că nu se simte mai nimic la nivelul manetei cum e cazul la cele mecanice și chiar și la cele electronice. Sistemul necesită un simplu furtun hidraulic cu diametrul de 3 mm, care poate fi rutat complet intern și poate să fie îndoit la unghiuri mici fără ca schimbarea vitezelor să aibă de suferit.
Rotor a anunțat patru kit-uri diferite 1×13 TT pentru bicicletele de contratimp și triatlon. Grupul complet Rotor 1×13 necesită un butuc special Rotor pe care se pot monta casetele de 13 pinioane, așa că două kit-uri includ butucul special Rotor iar două includ un set complet de roți.
Modelul de top 1×13 TT Performance e construti în jurul angrenajului cu powermeter dual 2INpower cu Aero MAS (micro adjust spider) pentru a putea poziționa perfect foaia ovală aero QRing. Prețul începe de la 2450 Euro, fiind inclusă noua manetă hidraulică TT, deraiorul spate hidraulic, o casetă de 13 pinioane, lanțul compatibil KMC de 12 viteze și un butuc spate Rotor Rvolver. Pentru 1100 Euro în plus, kit-ul vine cu un set de roți tubeless din carbon, cu profil de 50 mm, fabricate în UE. Greutatea completă a grupului incluzând roțile de 50 mm e de 3495 g.
Varianta ceva mai ieftină 1×13 TT INspider începe de la 2250 Euro cu aceleași componente, exceptând angrenajul care e modelul foarte ușor Aldhu din aluminiu, cu măsurarea vitezei pe o singură parte cu powermetrul INspider, existând și aici varianta cu roți complete de carbon de 50 mm, cu care împreună greutatea fiind de 3368 g.
La fel ca restul grupurilor Rotor 1×13, versiunea TT este disponibilă ca și kit de upgrade de 12 viteze ce împerechează noua manetă TT și deraiorul 1×13 cu una dintre cele 4 casete Rotor de 12 pinioane ce pot fi montate pe un butuc standard Shimano, pentru cei ce nu vor să schimbe roțile. Grupul 1×13 TT 12 este cea mai ieftină variantă, la doar 1500 Euro incluzând noua manetă, deraiorul, un angrenaj din aluminiu cu montaj direct-mount și foaie plus un lanț și o casetă de 12 pinioane ce se montează pe butucii compatibili cu Shimano HG de 11 pinioane.
A patra variantă de kit 1×13 TT conține doar maneta și schimbătorul, cu o greutate împreună de 443 g, disponibilă în curând la prețul de 1000 Euro.
Rotor a anunțat oficial că grupurile complet fabricate în Spania 1×13 TT vor fi disponibile din această primăvară. Acestea au fost adăugate în magazinul online al producătorului, dar nu a fost anunțată încă data când acestea vor fi în stoc.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…