Discplina enduro pare să fi stârnit o pasiune arzătoare în sânul companiei Mavic, căci după setul de echipament Notch, dedicat acesteia, francezii au dezvoltat sistemul de roți-anvelope Crossmax Enduro, pe care l-am anunțat într-un alt material. Acum am primit și explicațiile tehnice privind performanța superioară de care Mavic spune că sunt în stare noile produse.
Pe scurt, trăsăturile pe care roțile de enduro trebuie să le reunească sunt o viteză ridicată la coborâre, dar și o greutate care să nu transforme puținele urcări într-un supliciu. Mai concret, roata de față trebuie să exceleze în materie de aderență, stabilitate și manevrabilitate, pe când cea de spate trebuie să se angreneze instant, să aibă o rezistență scăzută la înaintare și să asigure tracțiune.
Prin urmare, Mavic a dezvoltat o anvelopă specială pentru față și alta pentru spate, la fel procedând și în cazul jantelor. Astfel, în primul caz avem de-a face cu o anvelopă de 2.4 inch montată pe o jantă de 21mm, pe când în cazul roții de spate, anvelopa are 2.3 inch, dar și niște protuberanțe mai special dispuse, și janta 19mm.
Dacă optezi pentru anvelope tubeless, nu vei avea nevoie de lichidul special de izolare pentru că jantele sunt etanșe mulțumită sistemului FORE de prindere a spițelor. Cât privește sistemul de prindere, setul Crossmax Enduro este compatibil cu axe de 15 și 20mm, dar și cu QR de 12×135 și 12×142, iar ca mărimi va fi disponibil în versiunea de 26 și 27.5 inch.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…