Roțile Mavic Crossmax Enduro, făcute să îmblânzească off-road-ul

Discplina enduro pare să fi stârnit o pasiune arzătoare în sânul companiei Mavic, căci după setul de echipament Notch, dedicat acesteia, francezii au dezvoltat sistemul de roți-anvelope Crossmax Enduro, pe care l-am anunțat într-un alt material. Acum am primit și explicațiile tehnice privind performanța superioară de care Mavic spune că sunt în stare noile produse.

Pe scurt, trăsăturile pe care roțile de enduro trebuie să le reunească sunt o viteză ridicată la coborâre, dar și o greutate care să nu transforme puținele urcări într-un supliciu. Mai concret, roata de față trebuie să exceleze în materie de aderență, stabilitate și manevrabilitate, pe când cea de spate trebuie să se angreneze instant, să aibă o rezistență scăzută la înaintare și să asigure tracțiune.

Prin urmare, Mavic a dezvoltat o anvelopă specială pentru față și alta pentru spate, la fel procedând și în cazul jantelor. Astfel, în primul caz avem de-a face cu o anvelopă de 2.4 inch montată pe o jantă de 21mm, pe când în cazul roții de spate, anvelopa are 2.3 inch, dar și niște protuberanțe mai special dispuse, și janta 19mm.

Dacă optezi pentru anvelope tubeless, nu vei avea nevoie de lichidul special de izolare pentru că jantele sunt etanșe mulțumită sistemului FORE de prindere a spițelor. Cât privește sistemul de prindere, setul Crossmax Enduro este compatibil cu axe de 15 și 20mm, dar și cu QR de 12×135 și 12×142, iar ca mărimi va fi disponibil în versiunea de 26 și 27.5 inch.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

4 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

6 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

6 zile in urma