Roti noi de la DT Swiss : Tricon

Producatorul elvetian DT Swiss a anuntat lansarea unui nou model de roti, ce beneficiaza de o constructie diferita fata de modele realizate pina in prezent. Este vorba de noua gama Tricon, disponibila atat pentru biciclete de munte cat si pentru cursiere.

Noutatea consta in realizarea tehnica a acestor seturi de roti. Atat pentru bicicletele de munte, cat si pentru cursiere, principiul de realizae este acelasi : pe butuc este montat un cerc din aluminiu, pe care sunt prinse spitele. Semnificatia acestui articifiu tehnic, este de a nu mai prinde spitele direct de butuc, inelul de aluminiu facand legatura intre spite si butuc. Astfel, prin intermediul acestui sistem, se permite montarea spitelor in plan perpendicular pe butuc ce aduce cu sine urmatoarele avantaje : roata este mult mai usoara, mult mai rezistenta – mai ales la fortele care actioneaza din lateral si permite montarea cu usurinta a unor anvelope tubeless.

Daca vei analiza poza alaturata, vei vedea ca prinderea prin nipluri se face total diferit fata de sistemele clasice, eliminand total riscul ca acestea sa mai treaca intr-un fel sau altul prin janta. Mai mult de atat, permite si constructia unei jante mult mai usoare si complet etanse. Si forma jantei a fost schimbata, cunoscand acum o forma concava (vezi foto). Aceasta constructie duce la o fortificare mai buna a rotii per total, atenuand atat fortele care actioneaza dinspre spite cat si cele care actioneaza dinspre anvelopa.

Imbinarea spitelor in dreptul butucului, are o forma radiala incrucisata. Conform DT Swiss aceasta constructie o sa ajute atenueaze foarte mult fortele laterale care actioneaza asupra rotii si va imbunatati de asemenea, transferul de forta din pinioane. Prinderea spitelor de inelul montat pe butuc se face sub forma de triunghi. Producatorul lauda aceasta prindere in triunghi, deoarece la baza inelului fortele care actioneaza asupra spitelor nu sunt foarte mari, deci ofera o rezistenta indelungata iar rotile functioneaza mult mai lin. Inelul se invarte liber pe butuc.

Acest model de roti este dedicat in exclusivitate curselor de Cross Country. Valoarea greutatii este una excelenta, roata de fata cantarind aproximativ 700 de grame iar cea de spate 850 de grame. Bineinteles, ambii butuci sunt dotati cu rulmenti.

Daca doresti sa aflii mai multe informatii, arunca un ochi pe dtswiss.com.

via | DT SWISS


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • ba...ma intreb la ce o sa se ajunga in urmatorii ani. oricum foarte tare ideea de la dt dwiss!!

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma