Un avantaj cert al tuturor tehnologiilor și standardelor disponibile în mod curent în industria velo stă în posibilitatea de combinare în tot felul de configurații a acestora. Dacă acestui aspect îi adăugăm filosofia Rose, care se centrează pe personalizarea bicicletei, atunci obținem o gamă de produse cu două roți care se adresează unui număr foarte mare de pasionați și practicanți serioși. Cu ocazia press camp-ului organizat zilele trecute în frumoasa stațiune Kitzbuhel, am reușit să ne uităm îndeaproape și cu atenție la ce este nou în lotul Rose care va intra pe „terenul” sezonului 2016.
Apariția modelelor de șosea de anduranță și a celor aero, coroborată cu introducerea pe o scară tot mai mare a frânelor pe disc, a dat naștere unor noi idei în tabăra Rose. Dintre acestea, cea mai evidentă și, poate, reușită, este X-Lite CW Aero (foto sus), disponibilă în variantă cu frâne pe jantă și frâne pe disc, alegerea aflându-se la latitudinea clientului care o comandă direct de pe site-ul Rose. Cum era de așteptat pentru o cursieră aero, în cazul frânelor pe jantă, cea de față folosește sistemul direct mount, iar cea de spate se află poziționatp sub bottom bracket. Cât despre versiunea cu frâne pe disc, care uzitează standardul flat mount, rotoarele au o dimensiune de 160/140mm, dar poate cel mai interesant este că Rose a optat pentru un degajament al cadrului care permite anvelope de 28mm. Observația se aplică doar pentru acest tip de frâne din urmă, căci cele pe jantă nu permit o anvelopă mai mare de 25mm și tot în categoria observațiilor menționăm că și cadrul versiuni cu frâne pe jantă are disponibil, pentru spate, sistemul flat mount. S-ar putea să nu fie totuși cazul pentru modelele de serie care vor intra efectiv în producție, dar în ceea ce privește situația prototipului de la press camp, lucrurile se prezentau în acest fel.
Modelul de anduranță Xeon Team CGF se actualizează pentru 2016, probabil cea mai notabilă noutate reprezentând pierderea de greutate de 320 de grame a setului de cadru. Anvelopele de 28mm au acum loc pe această bicicletă, pe când cablajul intern oferă un aer elegant și profesionist în același timp bicicletei.
Ciclocrosul și-a găsit loc pe lista de priorități a Rose, compania germană lansând în premieră Team DX, o bicicletă din aluminiu cu standard flat mount, sistem thru axle și frâne pe disc, nu neapărat as într-ale disciplinei din care se trage, dar cu siguranță mai versatilă decât un briceag elvețian. Chiar reprezentanții firmei au recunoscut că modelul înclină spre segmentul de adventure bike/gravel grinder, afirmație care este susținută de câteva distanțiere aflate sub cuveta superioară a head-set-ului, ce odată scoase, transformă modelul într-o mașinărie agresivă de ciclocros.
Aero Flyer este a doua noutate Rose în materie de șosea și tot atâta în materie de cadre aero. Potrivită contratimpului, căci UCI a aprobat cadrul, dar și triatlonului, bicicleta nu doar că aduce un avantaj în materie de rulat, ci și unul psihologic, acest model funcționând ca uns și beneficiind de două din apogeurile industriei de biciclete: setul electronic Shimano Dura-Ace Di2 și roțile Zipp 808 Firecrest. Trăgând mai mult înspre triatlon, nu putem să nu remarcăm frânele integrate, dar și suporturile de pe cadru pentru bidon și pentru cutia cu produse de nutriție de pe top tube.
Traian Goga
Kitzbuhel, Austria