Ritchey nu au apucat să aducă noul model Break-Away Outback demontabil din carbon la Eurobike dar l-au prezentat ceva mai târziu. A existat până acum în ofertă un model demontabil Break-Away Outback din oțel care a avut un succes destul de mare, dar se pare că acum există și o versiune din carbon ce folosește propriul sistem de decuplare în două în zona downtube-ului și seat-tube-ului, bicicleta putând fi împachetată într-o geantă specială pentru transport.
Oțelul se potrivește foarte bine pentru bicicletele demontabile, fiind rezistent la abuz și la șocuri. Dar se pare că Ritchey au reușit să facă acest lucru și folosind carbonul.
Partea frumoasă e că bicicleta vine la pachet cu geanta de transport dedicată, astfel că e sigur că împachetarea va avea succes!
Nu există încă o fotografie disponibilă cu bicicleta împachetată, dar există date despre dimensiunea și geometria acesteia.
Bicicleta are o geometrie diferită de cea a modelului din oțel și este disponibilă în 5 mărimi între XS și XL. Modificările geometrice fac ca modelul din carbon să fie mai lung și mai coborât în față, dar și cu un monobloc ceva mai ridicat, în total o poziție mult mai sportivă.
Cu o greutate de 2.01 kg pentru cadrul complet cu furcă și axe, nu e cu mult mai ușor decât modelul din oțel care are o greutate de 2.17 kg.
Greutatea e doar cu 200 g mai mare decât cea a modelului de șosea, cu toate că s-a trecut la frâne pe disc, ax thru și spațiu pentru anvelope de 40 mm.
Outback Break-Away Carbon e disponibilă doar sub formă de cadru la prețul de 3200 Euro în care e inclusă geanta de transport și splitter-ele de cablu. Fiecare o poate echipa după propriile dorințe pentru a obține adventure bike-ul perfect. Folosește un monobloc standard filetat de 68 mm, tijă de 27.2 mm și o prindere pentru deraiorul față ce se demontează dacă se dorește echiparea cu o transmisie 1x.
Rutarea cablurilor e complet externă pentru a simplifica împachetarea. Pentru cablurile deraioarelor se pot folosi splitter-ele de cablu din pachet. Ritchey recomandă folosirea frânelor mecanice pentr a fi folosite și aici splitter-e.
Totuși pentru doritori există și rutare separată pentru conducte hidraulice pe partea superioară a chainstay-ului, prinderea fiind făcută fie cu clips-uri reutilizabile, fie cu bride de unică folosință.
Modelul din carbon nu folosește aceiași furcă cu cel din aluminiu, aceasta fiind mai nouă și având prinderi de etrier flat mount, regăsite de astfel și pe cadru. Nu se știe încă dacă furca va fi disponibilă și separat, dar Ritchey are o ofertă bogată de furci de top din carbon, așa că un WCS Outback ar putea să li se alăture cât de curând.
Noul cadru Outback Break-Away Carbon e distribuit chiar acum către magazine, împreună cu modelul din oțel fiind disponibile din octombrie 2017!
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului!
Informații și imagini de pe bikerumor.com