Categorii: CursiereNoutati

Primele imagini cu grupsetul de şosea hidraulic ROTOR UNO

După ce v-am prezentat, doar pentru ingineri, schemele de funcţionare ale viitorului grup hidraulic de la Rotor, producătorii au prezentat primele imagini cu noul grupset de şosea Uno. Acesta foloseşte un sistem complet hidraulic pentru frână şi schimbătoare, rezultatul fiind schimbarea fină a vitezelor şi frânare foarte puternică. Partea de frânare vine de la Magura, companie cu experienţă foarte mare în domeniu, care vor furniza frânele.

Sistemul funcţionează cu apăsări scurte sau lungi ale manetei pentru schimbări în sus şi în jos, aşa că e nevoie de o singură manetă de schimbător în spatele celei de frână.

Corpul mai mare a deraioarelor mai mult ca sigur că încorporează mecanismul de schimbare a vitezelor, greutatea fiind mutată mai jos pe bicicletă şi manetele fiind mai puţin voluminoase. Piesele vor fi produse şi asamblate manual în Europa.

Comunicatul de presă sună aşa:

ROTOR Bike Components speră să atragă atenţia la a 24-a ediţie Eurobike asupra celui mai mare secret al lor, grupset-ul de debut al mărcii spaniole. După şase ani de dezvoltare, ROTOR UNO va anunţa public lansarea primului lor grupset complet de şosea cu schimbare a vitezelor şi frânare hidraulice. În parteneriat cu Magura pentru producerea sistemului de frânare ROTOR UNO (atât cel pe disc cât şi cel pe jantă), ROTOR va beneficia de experienţa imensă a acestora în sisteme de frânare hidraulice. Debutul grupsetului ROTOR UNO la Eurobike precede lansarea în vânzare prevăzută pentru primăvara lui 2016.

„Ideea iniţială a fost să îmbunătăţim sistemele existente de schimbare a vitezelor; ştim că sistemul nostru a fost un mic pas înainte cu precizia mărită comparată cu sistemele pe cablu dar tot suferea de unele dezavantaje ale acestor sisteme cum ar fi frecarea ce aduce modificări în forţă de-a lungul timpului şi alte inconveniente” spune Pablo Carrasco, co-fondator şi şef de dezvoltare pentru ROTOR. „Ştiam că frânele pe disc pentru şosea vor deveni o realitate şi ne-am lansat provocarea să dezvoltăm mai mult conceptul şi să aplicăm tehnologia hidraulică şi pentru schimbătoarele de viteză”.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma