Categorii: CursiereNoutati

Primele imagini cu grupsetul de şosea hidraulic ROTOR UNO

După ce v-am prezentat, doar pentru ingineri, schemele de funcţionare ale viitorului grup hidraulic de la Rotor, producătorii au prezentat primele imagini cu noul grupset de şosea Uno. Acesta foloseşte un sistem complet hidraulic pentru frână şi schimbătoare, rezultatul fiind schimbarea fină a vitezelor şi frânare foarte puternică. Partea de frânare vine de la Magura, companie cu experienţă foarte mare în domeniu, care vor furniza frânele.

Sistemul funcţionează cu apăsări scurte sau lungi ale manetei pentru schimbări în sus şi în jos, aşa că e nevoie de o singură manetă de schimbător în spatele celei de frână.

Corpul mai mare a deraioarelor mai mult ca sigur că încorporează mecanismul de schimbare a vitezelor, greutatea fiind mutată mai jos pe bicicletă şi manetele fiind mai puţin voluminoase. Piesele vor fi produse şi asamblate manual în Europa.

Comunicatul de presă sună aşa:

ROTOR Bike Components speră să atragă atenţia la a 24-a ediţie Eurobike asupra celui mai mare secret al lor, grupset-ul de debut al mărcii spaniole. După şase ani de dezvoltare, ROTOR UNO va anunţa public lansarea primului lor grupset complet de şosea cu schimbare a vitezelor şi frânare hidraulice. În parteneriat cu Magura pentru producerea sistemului de frânare ROTOR UNO (atât cel pe disc cât şi cel pe jantă), ROTOR va beneficia de experienţa imensă a acestora în sisteme de frânare hidraulice. Debutul grupsetului ROTOR UNO la Eurobike precede lansarea în vânzare prevăzută pentru primăvara lui 2016.

„Ideea iniţială a fost să îmbunătăţim sistemele existente de schimbare a vitezelor; ştim că sistemul nostru a fost un mic pas înainte cu precizia mărită comparată cu sistemele pe cablu dar tot suferea de unele dezavantaje ale acestor sisteme cum ar fi frecarea ce aduce modificări în forţă de-a lungul timpului şi alte inconveniente” spune Pablo Carrasco, co-fondator şi şef de dezvoltare pentru ROTOR. „Ştiam că frânele pe disc pentru şosea vor deveni o realitate şi ne-am lansat provocarea să dezvoltăm mai mult conceptul şi să aplicăm tehnologia hidraulică şi pentru schimbătoarele de viteză”.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma