Pole Vikkelä cu o cursă de 190mm și un cadru care flexează cum vrei tu

Noul Vikkelä are ceva în plus ce nimeni nu oferă: posibilitatea de a ajusta flexarea laterală a cadrului. Şi apoi mai este și design-ul, fără chainstay-uri și cu seat stay-urile care se prind de cadru prin două link-uri separate. Ce vrea să însemne asta?

Design-ul este derivat de fapt din modelul Voima, care este o bicicletă electrică și pentru care cei de la Pole au avut nevoie de mai mult spațiu în triunghiul posterior al cadrului pentru motor și acumulator, iar această soluție de design a fost care aparent le-a convenit cel mai mult. Apoi, n-au făcut decât să transpună acest design pentru modelul de față.

Astfel, cu două link-uri care conectează partea din spate cu cea din față, link-uri prinse de seat tube, flexarea torsională este minimă. Însă Pole susțin că un cadru nu flexează deloc nu va fi la fel de comod și de iertător precum unul care flexează. Rigiditatea laterală a cadurlui poate fi modificată cu ajutorul a două axuri: unul care contribuie la o rigiditate standard și altul, denumit Race, care face partea din spate să fie cu 30% mai rigidă. Apoi, mai sunt câte două rânduri de rulmenți disponibile pentru ambii pivoți ca întreg ansamblul să fie foarte solid.

Dacă ești în simbioză cu aspectul bicicletei, s-ar putea să te mai intereseze niște detalii. Spre exemplu, cadrul este construit integral CNCdin aluminiu 7075-T6. Bottom bracket-ul se află la nivelul axului roții, iar asta te plasează destul de sus, chiar și după ce te urci pe bicicletă. Cu un sag reocmandat de maxim 35%, oricum vei sta mai cocoțat. Explicația este că în viraje nu vei mai simți nevoia să scoți piciorul din pedală, ci poziția va fi perfectă așadar te va face mai agil. Suspensiile de 190mm vor face ca această bicicletă să fie pregătită pentru mai orice traseu la vale, însă design-ul suspensiei, așa cum menționează Pole, va fi suficient de eficient încât să poți pedala decent și la deal.

headtube-ul este amplasat la 63.5 grade, așadar foarte degajat, deși din fotografii pare mai degajat de atât. Iar chainstay-ul este foarte lung, de 455mm. Chiar sunt curios cum se simte bicicleta asta pe traseu.

În ceea ce privește vopseaua cadrului, atenție – acesta nu este eloxat, ci folosește vopsea electroforetică despre care se susține că este mai durabilă, mai rezistentă și mai ecologică.

Așadar, dacă deja te gândești să-ți cumperi una, vezi dacă bifezi bugetul necesar: de la 4.508 euro până la 5.234 euro, în funcție de echipare. Modelul va fi disponibil începând cu luna decembrie 2022.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma