Pivot Trail 429 are un nou cadru care se situează între XC și trail agresiv

Pivot a trecut modelele lor de biciclete printr-un proces de schimbare. Au început cu Switchblade, apoi Mach 6 iar acum a venit rândul modelului Trail 429 să primească un cadru nou mai performant.

La fel ca modelele anterioare, Trail 429 trece la noua suspensie Pivot cu amortizor trunnion montat vertical. În afară de aspectul frumos, noua poziție verticală a amortizorului permite un cadru mai compact, mai ușor și mai rigid, precum și o integrare îmbunătățită a sistemului Fox Live Valve, toptube mai coborât și spațiu mai mare pentru bidonul de apă.

Cursa spate a rămas de 120 mm, dar suspensia nouă mai progresivă include un flip chip în pivotul superior cu poziții Low și Lower. Bicicleta vine standard în poziția Lower cu monoblocul la 340 mm, inversarea flipchip-ului ridicându-l la 347 mm.

Această modificare permite ajustarea funcționării dar permite și modificări ale dimensiunii roților și a anvelopelor folosite.

Blue

La fel ca modelul anterior Trail 429, noul model folosește butuc spate Super Boost Plus de 157×12 mm. E un detaliu important când e vorba de opțiunile de roți și anvelope ce se potrivesc pe noul cadru, deoarece Pivot spune că acest butuc permite păstrarea lungimii chainstay-urilor la 430 mm fără să se renunțe la spațiul pentru anvelope mari.

Cu roțile standard de 29 e loc pentru anvelope de 2.6. Dacă se montează roți de 27.5 e spațiu pentru anvelope de 2.8 montate pe jante de 40 mm. Dacă se dorește montarea de roți și anvelope 27.5+, Pivot recomandă folosirea cuveților inferiori opționali ce adaugă 17 mm la înălțimea zonei din față și păstrează monoblocul la aceiași înălțime ca la roțile de 29 folosite cu cuveții cu înălțare 0.

În combinație cu diverse reglaje ale flip chip-ului, se poate obține geometria ideală pentru roți de 29, 27.5 sau 27.5+. Ca de obicei, bicicleta Pivot poate fi modificată în multe moduri pentru a obține comportamentul dorit de fiecare.

Chiar dacă în spate cursa suspensiei e de doar 120 mm, Pivot spune că bicicleta e mai capabilă decât sugerează cifrele, iar modelele Pivot anterioare sugerează că afirmația e adevărată.

Astfel, Pivot echipează din fabrică versiunile Pro și Team cu furci Fox 34 de 130 mm împreună cu un amortizor spate Fox DPS sau Live Valve ce oferă cursă de 120 mm. Pentru cei ce vor să parcurgă trasee mai dure, există echiparea opțională Endură care folosește o furcă Fox 36 de 140 mm și un amortizor Fox DPX2 dar tot cu o cursă de 120 mm.

Blue
Blue

Ambele opțiuni de amortizor oferă suficient spațiu pentru un bidon de apă în interiorul cadrului, cât și pentru Pivot Tool Dock System montat sub top tube. Sub downtube se află un set de puncte de prindere pentru un bidon suplimentar de apă, în turele lungi.

Pivot spune că noul Trail 429 reușește să obțină o greutate aproape de cea a modelelor de XC datorită tehnologiei de prelucrare a carbonului Hollow Core, rigiditatea fiind la nivelul unui cadru de All Mountain. Un cadru Pivot Trail 429 în mărimea M cu amortizorul Fox Float DPS inclus are o greutate anunțată de 2.7 kg, bicicleta completă în versiunea Team XTR având o greutate de 12 kg.

Straturile de carbon au o structură specifică pentru fiecare dimensiune, pentru ca modelul XS să ofere aceleași caracteristici de funcționare ca modelul XL.

Blue
Blue

Sistemul Pivot Cable Port permite rutarea internă fără zgomot și simplu de realizat. Cadrul are protecții din cauciuc ce elimină zgomotele și evită deteriorarea cadrului. Monoblocul e de tip PF92, cu prindere ISCG 05 de chainguide. Este spațiu suficient pentru tije dropper lungi cu diametrul de 31.6 mm, iar cadrul permite folosirea de discuri de frână de 200 mm, cu adaptorul potrivit.

Culorile disponibile sunt doar două: Pacific Blue și Metallic Silver. Există însă multe versiuni de echipare disponibile. Sunt oferite șase biciclete complet echipate, cu prețuri între 5599$ și 12499$, împreună cu opțiuni pentru suspensie Enduro, roți din carbon sau sistem Fox Live Valve. Se poate achiziționa separat și un kit format din cadru și angrenaj din carbon, la prețul de 3949$. Bicicletele sunt deja disponibile, în toate mărimile.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma