Pivot lansează noul Mach 5.5 Carbon cu anvelope 27.5 x 2.6

Pivot Bikes, marcă orientată pe producția de biciclete de cea mai bună calitate, a lansat un nou model de trail: cu roți de 27.5 și o cursă a suspensiei medie, Mach 5.5 Carbon vine să înlocuiască vechiul model de succes Mach 5.7. Modelul însă a venit destul de târziu datorită succesului modelului cu cursă mai mare, Mach 6, cumpărat de utilizatori care-l foloseau atât la all-mountain și enduro cât și la trail.

Întârzierea a lăsat însă timp celor de la Pivot să se lămurească asupra tendințelor în domeniul dimensiunilor roților și a anvelopelor pentru a crea cel mai bun Mach 5.

Astfel, Mach 5.5 Carbon are roți de 17.5 cu anvelope ”wide trail”, nici plus dar nici normale. E vorba de noul standard 27.5×2.6, cu jante cu lățimea internă de 35 mm. Chris Cocalis de la Pivot Bikes crede că aceasta e dimensiunea ideală, între anvelopele normale și cele plus, ele având același diametru exterior cu cele de 2.35-2.5 datorită jantei mai late, deci nu intră în categoria plus. Rezultatul este practic o amprentă la sol mai mare decât a unei anvelope standard și un suport lateral mai bun decât la una plus, deci stabilitate și tracțiune superioare.

Cadrul din carbon folosește o suspensie de tip dw-link cu cursa de 140 mm iar furca are o cursă de 160 mm. Cadrul poate fi folosit și cu o furcă de 150 mm, dar bicicletele vin echipate cu un Fox 36 Factory Boost sau Performance de 160.

Pentru a obține o greutate redusă, noul cadru Mach 5.5 conține mai multe fibre high modulus care oferă și rigiditatea necesară. Prețul este ceva mai mare dar greutatea cadrului e de doar 2.6 kg, cu aproape 0.5 kg mai ușor decât Mach 6.

Pivot au început lucrul și la o versiune cu cadru din aluminiu, momentan sub formă de prototip. Totul este fabricat în atelierele proprii iar ei spun că vor putea obține o greutate și o rigiditate aproape identice cu cele ale modelului din carbon. Din păcate costurile de producție pentru aluminiu sunt mai mari, acesta fiind motivul pentru care nu se știe dacă această versiune va ajunge în producția de serie.

Pentru a îmbunătăți performanțele, a fost redesenat și brațul suspensiei. Toate joncțiunile în mișcare folosesc rulmenți în loc de bucșe. Amortizorul folosit este un Fox Float DPS Evol 2018, dar va fi disponibil și modelul Float X2 la un preț suplimentar.  În plus, cadrul a fost pregătit să fie compatibil și cu Fox Live, sistem care e așteptat să fie lansat cât de curând.

Cadrul oferă rutare internă pentru transmisii 1x, 2x, Di2, tijă dropper, suspensie Fox Live și rutare în stil moto pentru frâne. Fiecare cablu sau conductă este fixată de capac pentru a evita zgomotele. Este posibilă folosirea unui schimbător față cu ajutorul unui adaptor ce se montează deasupra monoblocului PF92 cu ajutorul a două șuruburi. Există porturi pentru rutarea internă a cablurilor acestuia, mecanice sau electrice. Există de asemenea prindere ISCG05. Este de remarcat că și cu un amortizor cu rezervor suplimentar, toate mărimile au loc pentru un bidon în triunghiul principal, lucru foarte apreciat de unii clienți.

Geometria continuă seria ”long and low”, având un reach lung, un unghi al furcii de 66.5 grade și chainstay-uri de 430 mm. Alte aspecte importante sunt înălțimea scăzută a top-tube-lui și disponibilitatea în 5 mărimi, pentru cicliști până la 150 cm înălțime. Nu există modele speciale pentru femei, dar bicicletele lor au mărimi suficient de mici și suspensiile funcționează foarte bine și la greutate mai mică.

În spate avem un butuc Boost 148, acest sistem fiind suficient, nefiind nevoie de SuperBoost pentru roțile de 27.5. Acest lucru înseamnă că vor fi disponibile multe modele de roți. În spate prinderea de etrier post mount este pentru disc de 180 mm, deci nu acceptă dimensiuni mai mici. Cadrul are și protecții incluse în cadru din material foarte moale, la fel cu restul modelelor Pivot.

Modelul este disponibil în trei versiuni de echipare: Team, Pro și Race, atât cu transmisii SRAM cât și cu Shimano. Toate versiunile Team includ roți custom din carbon de la Reynolds cu lățimea interioară a jantei de 36 mm, model disponibil în acest moment doar pe bicicletele Pivot. Roțile din carbon sunt disponibile și ca upgrade la modelele Pro pentru 1.300 USD. Toate echipările folosesc anvelope Maxxis Minion DHF și Rekon de 27.5×2.6.

De asemenea, toate versiunile includ o tijă dropper Fox Transfer, de 125 mm pentru mărimile S/M și de 150 mm pentru L/XL, doar mărimea XS folosește o tijă KS LEV Integra care are o lungime mai mică în interiorul cadrului. Prețurile variază între 4.899 USD pentru modelul Race XT 1x și 10.199 USD pentru Team XTR Di2 2x, cadrul fiind disponibil separat la prețul de 3099 USD. Bicicletele sunt deja disponibile pentru cumpărare.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma