În ceea ce privește bicicletele, după 1980 Pirelli și-a concentrat atenția spre alte categorii de vehicule. Așa că în 2017 când au lansat anvelopa PZero Velo, ei nu au intrat pe piața de biciclete și practic au reintrat. În schimb Pirelli sunt complet nou veniți în lumea anvelopelor de MTB. Nu e însă chiar un început de la zero pentru o companie care e specializată în anvelope de top și produce modele pentru motocross ce au peste 70 de titluri mondiale la activ. Chiar și denumirea Scorpion vine de fapt din lumea motocross, fiind acum adoptată pentru domeniul MTB-ului. Gama Scorpion MTB a fost prezentată cu patru modele cu denumiri simplificate pentru a face alegerea ușoară.
Pirelli a observat că pentru cumpărător alegerea unei anvelope e dificilă datorită numărului mare de mărimi și modele. Există modele diferite pentru XC, Trail, AM, Enduro, FR, DH, multe tipuri de carcase, de profile de dimensiuni de volum, e simplu de văzut cum acest lucru poate deveni o problemă. Pirelli au declarat că nu vor să complice lucrurile, obiectivul lor fiind competițiile de XC și DH și pedalatul de plăcere, denumirile fiind alese pentru a fi simplu de identificat și de înțeles.
Rezultatul sunt denumirile simple H, M, S și R, codate și după culori. H vine de la ”hardpack„ – adică teren dur, M de la ”mixed terrain”, S de la ”soft” iar R e o anvelopă ”rear”, special concepută doar pentru roata din spate. Construcția însă este foarte interesantă.
Ne-am obișnuit cu producătorii care folosesc la anvelope mai mulți compuși de cauciuc. De obicei se folosește un compus mai tare pe margini pentru rigiditate, urmat de unul moale pe centru pentru aderență și de unul și mai moale pe crampoanele laterale pentru aderență în viraje. Pirellli spune că datorită expertizei proprii în domeniul compușilor de cauciuc, acest lucru nu mai e necesar. Scorpion folosesc un singur tip de cauciuc pe toată calea de rulare, compus care a fost modificat și adaptat pentru fiecare model și mărime. Acest lucru evită ca materialul să se comporte diferit la schimbările de temperatură și de asemenea oferă aderență identică odată cu uzura – deoarece nu se va consuma doar materialul moale rămânând expus doar cel tare.
Pirelli mai spune că materialul SmartGRIP a fost proiectat special pentru a acoperi nevoia unui compus rezistent la rupere dar care să ofere aderență mare pe teren ud. Fiecare compus a fost personalizat atât ca proprietăți statice (duritate și rezistență la rupere) cât și dinamice (amortizare și duritate dinamică) pentru fiecare mărime și model, lucru despre care Pirelli spune că e unic în industrie.
Marea noutate e că Pirelli spune că fiecare mărime a fost dezvoltată separat. Nu au proiectat pur și simplu modelul H și apoi l-au mărit sau micșorat. Fiecare model și mărime are propriul proces de dezvoltare care a dus la produsul final. Iar odată ce produsele au fost gata de testare, Pirelli le-a pus în mâna unor rideri care le-au solicitat la maxim pe tot globul, în toate condițiile pe cele mai variate tipuri de teren.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…