Categorii: CursiereNoutati

Pirelli a lansat noile anvelope tubeless de șosea P Zero Race TLR SL

Pirelli a lansat oficial două versiuni ale noii anvelope tubeless de șosea P Zero Race TLR, văzută deja de câteva luni de zile pe bicicletele echipei Michelton-Scott. Este vorba de modelele Race TLR și Race TLR SL, destinate de la ciclismul de șosea recreațional, la antrenamente și chiar la cursele profesioniste în cazul modelului foarte ușor SL, cea mai performantă anvelopă de șosea construită vreodată de Pirelli.

Pirelli s-a lansat din nou pe piața bicicletelor în 2017 cu modelul P Zero Velo, extrem de bine primit, iar de atunci toată lumea așteaptă un model tubeless performant. Se pare că Pirelli lucrează la aceste modele încă de atunci.

Se pare că Annemiek van Vleuten și Mads Pedersen, Campioni Mondiali, se antrenează deja pe aceste anvelope. Modelele au fost dezvoltate împreună cu echipele Mithcelton-Scott și Trek-Segafredo iar Pirelli spune că noile P Zero Race TLR sunt pregătite de evoluție în World Tour, unde vor debuta cât de curând alături de variantele lor pe baieu.

Noua anvelopă e oferită în două variante. Pirelli P Zero Race TLR este varianta polivalentă, perfectă de folosit pentru antrenament tot timpul anului sau ca anvelopă rezistentă pentru competiție, dimensiunile fiind între 24-30 mm.

Pirelli P Zero Race TLR SL merge mai departe, fiind o anvelopă specială de competiție. Aceasta folosește același cauciuc SmartEVO, dar o carcasă mai ușoară și mai suplă, în mărimi între 23-28 mm. Aceasta este cea mai ușoară și mai performantă anvelopă de bicicletă produsă vreodată de Pirelli.

Elementul principal la ambele modele P Zero Race TLR și TLR SL este noul compus de cauciuc SmartEVO. Acesta este anunțat ca fiind mai performant decât cel SmartNet folosit în gama P Zero Velo, noul compus fiind format dintr-un amestec de trei polimeri diferiți, pentru a oferi aderență superioară atât pe ud cât și pe uscat, având în același timp rezistență mică de rulare și proprietăți bune de amortizare.

Pe lângă elementele de chimie, cele două anvelope au primit profile diferite. Race TLR folosește profilul cu șanțuri în formă de fulger de pe modelul anterior P Zero, alternându-le cu șanțuri simple pentru o aderență mai bună pe suprafețe neregulate. Race TLR SL are în schimb doar două șanțuri longitudinale ce favorizează viteza în linie dreaptă față de aderența în viraje în condiții dificile.

Structura internă a anvelopelor e de asemenea nouă – TechWall+ pentru versiunea TLR (cu protecție suplimentară) și TechWall pentru TLR SL. Ambele folosesc carcase suple de 120 tpi tubeless, cu protecție lejeră antipană pe toată suprafața, modelul mai greu TLR beneficiind de un strat suplimentar de protecție sub calea de rulare.

Pirelli spune că acestea sunt și cele mai ușoare anvelope de șosea produse de ei vreodată. Modelul TLR SL 24c are 230 g față de modelul original P Zero Velo de 23 mm care avea 195 g (210 g la 25 mm), declarația fiind făcută în mod evident luând în considerare și camera de aer. Totuși acest lucru e valabil doar cu camere standard, cu unele foarte ușoare situația fiind un pic în favoarea vechiului model, chiar și fără adăugarea valvelor și a lichidului.

Cheia funcționării perfecte a unei anveloe este presiunea potrivită. Cum tot mai multă lume trece la tubeless pe cursiere, tot mai mulți rulează cu presiuni mai mici iar producătorii fac recomandări de presiune mai realiste. Pirelli oferă un tabel cu valori de la care se poate porni, valori ce iau în calcul și lățimea jantei și greutatea ciclistului.

De asemene se mai precizează că pentru un confort suplimentar se recomandă scăderea a 0.3 psi din presiunea anvelopei din față. Pentru un comportament mai agresiv se folosesc presiuni egale la ambele roți. La rulare pe șosea umedă sau la frig, se scad 0.3 psi din ambele anvelope.

Noile anvelope tubeless de șosea Pirelli sunt deja disponibile. P Zero Race TLR are prețul de 70 Euro bucata fiind disponibilă în dimensiunile 24c (245g), 26c (270g), 28c (295g) și 30c (320g).

The new tubeless Pirelli road tires are both available now. The P Zero Race TLR sells for $80 / 70€ per tire. They are offered in 24c (245g), 26c (270g), 28c (295g) & 30c (320g) versions.

The P Zero Race TLR SL e doar un pic mai scump, la 75€ bucata. Modelul SL e disponibil în dimensiunile 24c (230g), 26c (245g) și 28c (275g).

Pirelli a măsurat dimensiunile anvelopelor pe jantă cu lățimea internă de 17 mm pentru modelul de 24 mm și de 19 mm pentru restul, folosind standardele ETRTO. Aceștia însă recunosc că lumea folosește jante mai moderne, așa că au oferit un tabel cu lățimile și diametrele reale estimate în funcție de lățimea jantei.

Toate informațiile sunt tipărite pe ambalajul din carton reciclat al anvelopelor, făcând reglajul facil pentru orice ciclist.

Ambele modele Race TLR și TLR SL sunt disponibile de azi în toate magazinele și la toți distribuitorii Pirelli.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma