Pirelli a lansat noile anvelope Scorpion XC RC recomandate chiar de Vlad Dascălu

Pirelli au completat gama lor de anvelope de MTB lansate anul trecut cu un nou model, Scorpion XC RC, dezvoltat 100% pentru competițiile de XC. Proiectat pentru teren dur și mix, noul model Scorpion XC RC se focalizează doar pe câștigarea Cupelor Mondiale de XCO. Asta înseamnă că anvelopa trebuie să facă față la un teren variat, cu obstacole naturale dar și artificiale. În final însă viteza aduce podiumul.

Proiectată pentru a optimiza greutatea și viteza, noua anvelopă a fost dezvoltată împreună cu echipa Trek-Pirelli de MTB. Iar dacă cursele nu ar fi fost amânate până la toamnă, cu siguranță noua anvelopă ar fi concurat pentru podiumurile la XCO.

Scorpion XC RC se alătură celorlalte 4 modele de anvelope de MTB introduse anul trecut – H pentru teren dur, M pentru teren mix și S pentru teren moale plus modelul R special pentru roata spate. Toate aceste anvelope sunt redenumite XC, pentru a face loc viitoarelor modele din gamele Trail și Enduro. Noul profil nu e dedicat față sau spate și nu e orientat pentru un singur tip de teren.

Modelul XC RC se focalizează pe tipul de suprafață întâlnit în cursele de elită de XC, unde cicliștii din Cupa Mondială vor avea secțiuni ude dar și uscate pe același traseu, vor urca drumuri forestiere dar și poteci cu rădăcini, vor zbura peste zone cu bolovani și peste elemente artificiale și vor termina cu finish-uri pe asfalt. Rezultatul trebuie să fie un model ușor și polivalent, rapid în aproape orice condiții.

Profilul XC RC combună elemente din cele Hard și Mixed din gamă, cu blocuri joase și continue pe centru pentru rulare cu viteză, apoi făcându-se tranziția spre crampoane mai agresive pe lateral pentru aderență bună în viraje.

Scorpion XC RC folosește o carcasă suplă de nylon de 120 tpi și e tubeless ready. Proiectată pentru jante cu lățime internă de 25 mm, modelul de disponibil doar în dimensiunea 29×2.2. Sunt disponibile două versiuni, cea Lite cu o greutate de 610 g și fără protecție la pană și cea de 660 g ProWall cu protecție suplimentară pe lateral pentru trasee cu bolovani. Modelul Lite e mai rapid și mai suplu în timp ce modelul ProWall este mai rezistent și oferă suport mai bun în viraje.

Ambele variante folosec același compus de cauciuc SmartGrip ce promite să ofere în același timp aderență mecanică și chimică. Pirelli spune că materialul e foarte rezistent la tăieturi și la uzură, păstrând aderența foarte bună în condiții umede. Nu e format din mai multe tipuri de cauciuc, cum e cazul la multe modele de competiție, e vorba doar de un compus de cauciuc foarte avansat despre care Pirelli spune că va oferi performanță totală până se va uza total.

Campionul European la XC Vlad Dascălu spune despre noile anvelope că sunt perfecte pentru el, deoarece e proiectat pentru cele mai moderne trasee de XC, unde se întâlnesc foarte des treceri de la trasee naturale la cele artificiale”.

Toate versiunile noilor anvelope de competiție Pirelli Scorpion XC RC sunt disponibile la prețul de 60 Euro. Ambele modele Lite și ProWall pot fi cumpărate în versiunea cu logo-uri standard argintii sau în versiunea team-edition cu galben. Noile anvelope de XC sunt deja disponibile la magazinele premium de biciclete.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma