Shimano a anunțat lansarea mai multor componente pentru sistemele de transmisie pe 11 pinioane:
- foaie specială pentru 1×11 cu sistemul Dynamic Chain Engagement
- casetă 11-46t compatibilă cu sistemele XTR și XT 1×11
- quick-link pentru lanțuri de 11 pinioane
- noi combinații pentru angrenajele 2×11 și 3×10
- un nou tip de frâne hidraulice în mijlocul gamei
- un nou tip de inel de prindere a discurilor de frână, mai ușor de folosit
Pentru grupurile XTR și Deore XT 1×11, a fost studiat un nou tip de foaie de angrenaj care are ca scop funcționarea perfectă în toate condițiile, de la terenul uscat și prăfuit până la noroiul și zăpada iernii. Noile foi SM-CRM91 XTR și SM-CRM81 Deore XT introduc conceptul de Dynamic Chain Engagement (DCE). Acestea au un profil modificat al dinților care oferă o capacitate mărită de păstrare a lanțului, reducere a zgomotului și o rezistență mai bună în timp. Dinții din oțel ai modelului XT oferă o durabilitate mai bună în timp ce modelul XTR oferă dinți din aluminiu, mai ușori. Practic este vorba de o foaie de tip narrow-wide care îmbunătățește mult funcționarea sistemelor 1x.
În plus, a apărut mult așteptata casetă de pinioane 11-46t. Aceasta se numește CS-M8000, are o greutate de 450 g și este proiectată pentru a funcționa cu transmisiile XTR și XT. Aceasta este o componentă mult așteptată, deoarece vechea 11-42t nu era suficientă pentru mulți dintre iubitorii de MTB pentru a urca pante abrupte și lungi cu transmisii 1x.
Pentru a face întreținerea mai ușoară, a fost introdus Quick-link-ul SM-CN900-11, pentru montarea și demontarea lanțului fără scule speciale și pentru reparații rapide pe teren. De asemenea, pentru reparații profesionale există scula de atelier TL-CN10.
Vor fi disponibile de asemenea noi combinații de foi pentru angrenajele 2×11 și 3×10, pentru a oferi rapoarte mai ușoare pe urcare. Angrenajul Dyna-sis 11 FC-MT700 cu brațe Hollowtech II va fi disponibil cu foi 34-22. De asemenea, va fi disponibil angrenajul 3×10 MT500 cu foi de 40-30-22 cu brațe rigide și construcție robustă.
Vor fi introduse și două tipuri noi de frână pe disc hidraulică, situate sub nivelul Acera. Este vorba de modelele M365 și M315. M365 va avea o manetă ușoară din aluminiu. Ambele frâne împrumută tehnologie de la modelele performante și scumpe.
Discurile de frână SM-RT10 de 160 și 180 mm vor putea fi montate acum cu ajutorul unui nou tip de inel de prindere, mai ușor de utilizat. Pentru aceasta, vor fi folosite noile scule TL-FC36 sau TL-LR11.